Tünel, İstanbul’un Sonu mu?
Otomobillerin İstilası
İstanbul'a İkinci Tüp Geçit
Üçüncü Köprüye 'Tüp Geçiş' Alternatifi
Tarihi Yarımada’ya En Ağır Darbe
Onay süreci henüz tamamlanmadan, aylar öncesinden şantiye tesisleri kurulan ve denizde sondaj çalışmaları başlatılan İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından 30 Aralık 2006 tarihinde açılan ihale süreciyle başladı. 30 Haziran 2008 tarihinde Yap-İşlet-Devret sistemi ile ihale edilen projenin, 13 Ocak 2009 tarihinde
Onay süreci henüz tamamlanmadan, aylar öncesinden şantiye tesisleri kurulan
ve denizde sondaj çalışmaları başlatılan İstanbul Boğazı Karayolu Tüp
Geçiş Projesi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından 30
Aralık 2006 tarihinde açılan ihale süreciyle başladı. 30 Haziran 2008 tarihinde
Yap-İşlet-Devret sistemi ile ihale edilen projenin, 13 Ocak
2009 tarihinde yüklenici firma ile sözleşmesi imzalandı. İstanbul 4
Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma ve Yenileme Kurulu’nun
projeyi onaylaması ile harekete geçen İstanbul S.O.S.
konu ile ilgili bir basın bildirisi yayınladı: |
-
tarihi yarimada butun ozelligini kaybedecek ne yazik ki.. ben, emekli bir muzikci olarak, kultur mrkz`nin yerine cami kondurulmasindan korkmaktayim.. bakin hala bos ve bekliyor. bu yonetim SIDDETLE arzu ediyor ki aya triadanin bulundugu o muhtesem goruntunun karsisina o goruntuyu aratmiyacak bir cami yapabilsin...bunu er veya gec basaricaklardir. kulturmus, mimariymis, konserlermis..kimin umurunda.sonucta istanbulun her yeri tarih..fatihdeki asirlik [abide gibi] cinarlari yoketmediler mi. YANITLA
-
Şu anda iki boğaz köprüsünün olmadığını hayal edin..her iki yakada da kıyı şeritlerinin vapur iskeleleri ile dolduğunu ve bu iskelelere yanaşmaya çalışan araçları..denizdeki vapur kalabalığını..ve denizden transit geçen büyük gemileri..iki köprü varken bile bazen karşıya geçerken 2 saat geçiyor..20 sene önce tüp geçit yapalım dense..herkes hadi oradan kardeşim derdi..çünkü böyle bir ihtiyaç da yoktu..ama şimdi geldiğimiz noktada..ya bir köprü..yada..ondan daha iyi bir alternatif..tüp geçit..Fatih ten ,bakırköy den Avcılara kadar olan yoğunluğu..köprülere vermeden..sahilden aktarmak çok makul..bu 1. köprünün yükünü de oldukça rahatlatacaktır.İstanbul a nefes aldıracaktır..Ha,bunu yaparken de doğayı ve tarihi oluşumu olabildiğince koruyarak tabiki,ama yaşanan zamanda da işkence çekmenin anlamı yok trafik de saatlerce..Kaç sene gider bilmem ama..İstanbul trafiğine çözüm olacak bir proje.. YANITLA
-
böylesine devasa bir proje yapılırken, şu an gün yüzüne çıkan tehditler hiç mi görülmemiş? ben soruyorum şu an bir vatandaş olarak ne yapalirim acaba? YANITLA
-
Bu yorum tüpgeçit inşaatı başlamadan önce yapılmalıydı.. (Belki yapıldı ama fazla duyulmadı) YANITLA