Otomobillerin İstilası
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Projesi kapsamında araç trafiğine kapatılarak kültür turizm merkezine dönüştürülmek istenen Tarihi Yarımada, Ulaştırma Bakanlığı’nca projelendirilen “İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi”yle birlikte otomobillerin istilasına uğrayacak. Projeye göre, Kazlıçeşme-Göztepe güzergâhında yapılacak tüp tünel geçişinin,
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Projesi kapsamında araç trafiğine kapatılarak kültür turizm merkezine dönüştürülmek istenen Tarihi Yarımada, Ulaştırma Bakanlığı’nca projelendirilen “İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi”yle birlikte otomobillerin istilasına uğrayacak. Projeye göre, Kazlıçeşme-Göztepe güzergâhında yapılacak tüp tünel geçişinin, mevcut yollarla entegre edilmesi için yeni katlı kavşaklar ve ek yollar inşa edilecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nce (İBB) projeye ilişkin yapılan imar planı tadilatlarına olumsuz görüş veren İBB Şehir Planlama Müdürlüğü, projenin kentin tarihi dokusunda ve silüetinde onarılmaz hasara neden olacağı uyarısında bulundu. Boğaz’da Marmaray hattına paralel yapılması düşünülen ancak otomobiller, küçük otobüsler ve minibüslerin geçebileceği Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi, Avrupa Yakası’nda, Florya-Sirkeci Sahil Yolu’nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkiinden başlayarak Anadolu Yakası’nda Ankara Devlet Yolu’nun Göztepe Kavşağı mevkiine kadar uzanacak. İBB Şehir Planlama Müdürlüğü ise karayolu tüp geçişi projesine “özel taşıt kullanımını özendireceği” ve uzun vadede “kent içi trafik sorununu daha karmaşık ve içinden çıkılamaz” hale getireceği gerekçeleriyle karşı çıktı. Projenin, Göztepe-Kazlıçeşme hattına günde 65 bin ek araç yükü getirmesi bekleniyor. 5.5 kilometrelik tünelden ağır vasıtalar geçemeyecek. |