Spine Towers için Ön İncelemeye Ret
Petrol ve Madencilikte 120...
Hem ÇED’e Gerek Yok Dediler,...
Vize'de ÇED Toplantısı Başlamadan Bitti
ÇED Muafiyeti Getiren Değişiklilk...
ÇED Toplantısı Başlamadan Bitti!
Soma Kömür’den İlginç Savunma
TOBB'dan Soma için 16,8 Milyon Lira
Yaralanan İşçiden Soma İnşaat'a Dava
"Şartlar Oluşursa Soma Madeni Açılır"
Soma'da İşçi Cinayetlerine 'Dur' Dediler
Soma Hala Yanıyor!
Soma Faciası 5 Ay Boyunca...
Soma'da Madenciler İsyanda
Maden Mühendisleri Odası Yöneticisine...
Mühendis ve Mimarlar Soma'da Yürüdü
Yıldız: "Soma'daki Madenden...
"Soma Faciasının 'Son Uyarı'...
Soma’da Madencilerin Sessiz Yürüyüşü
İnşaat Sektörü 'Soma Dersini'...
Soma'ya Yeni Bir Termik Santral...
Soma'da Can Yakan Belge!
Soma'dan Daha Kötü 400 Ocak
Soma'da Tüm Madenler Denetlenecek
Soma Kömürleri'nin İşlettiği...
Soma'dan Daha Kötü Madenler Var!
Soma için Gelen ILO Heyeti...
Manisa Barosu'ndan Soma için...
Orhan Pamuk'tan Soma Yorumu
Soma'da Maden Bir Saat Önce...
Ürkütücü Uyarı: 450 Soma Daha Var!
‘Soma AİHM’ye Gidebilir’
"Soma'da Ölenlerin Çoğu Tarımdan...
Soma Holding Patronları Danışma...
Spine Tower’a Olumsuz ÇED Raporu!
İstanbul Mimarlar Odası, Soma’daki kömür madeninde 301 işçinin hayatını kaybettiği Soma Holding’e ait Maslak’taki Spine Tower için ÇED (Çevre Etki Değerlendirme) olumsuz raporu düzenledi.
Hürriyet'ten Ali Dağlar'ın haberine göre, oda yönetimi, proje müellifi mimar Murat Kader’den mesleki denetim kapsamında sunmak zorunda olduğu projeyi istedi. Projeyi yönetim kurulu kararıyla onaylamayan Oda, ÇED olumsuz raporunu İBB, Şişli Belediyesi ve mal sahibine gereği için tebliğ etti. Raporda “projenin nüfus ve trafik yoğunluğunu artırıcı, plan bütünlüğünü bozucu, inşaat alanlı bir yapı kütlesi ortaya çıkardığı vurgulanıyor. Oda genel sekreteri Ali Hacıalioğlu, “Üyelerimiz hazırladıkları projeyi yönetmelik gereği odaya sunmak zorunda ama sunulmamış, talep ettik, ayrıcalıklı imar değişiklikleri içeren proje için ÇED olumsuz raporu verdik. Belediyeler, projeler uygulamaya geçmeden ÇED raporu isteseler, inşaatlar bitmeden şehircilik kurallarına uygun yapılar ortaya çıkar. Hükümetin mimar odalarını kuşatan düzenleme ve baskılarının nedeni bu zaten” diyor.
Raporda şu tespitlerde bulunuldu: “1/5000 ölçekli nazım imar planı tadilatı teklifine ilişkin; ‘nüfus ve trafik yoğunluğunu arttırıcı, plan bütünlüğünü bozucu emsal teşkil edici, yeşil alanı azaltıcı nitelikte, etki alanı içinde olduğu tüm yolların kullanımının maksimum düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca değişiklerin yarattığı tüm maliyetler kamuya yüklenmiştir.” Otomobillerin yaşadığı yer Rapor şöyle devam ediyor: “Neredeyse parsel tamamında yapılan otoparklar, kentsel toprakların koruma kullanma dengesini bozmakta; kentleri insanların değil otomobillerinin yaşadığı betonlaşmış alanlar haline getiren; gerek deprem, gerekse iklim dengeleri açısından son derece sakıncalı bulunan bölgede kentin bütün ekolojik dengeleri yok edilmektedir. Bu hususlar Bakanlık genelgelerine açıkça aykırıdır.” |