BR>
Nestle şirketi,
yeni yapılacak fabrika binaları için Rojkind'e başvurduğunda, yapıda,
müşterilerin çikolata yapımına bizzat şahit olacakları bir tünelin dahil
edilmesini istiyor. Azteklerden gelen ve Meksika'nın önemli bir kültürel öğesini
oluşturan çikolataya ait bir müzenin şimdiye dek yapılmamış olmasını büyük bir
eksiklik olarak niteleyen Rojkind ise Nestle'nin aklını çeliyor. Firma
yetkilileri teklifi memnuniyetle kabul ediyorlar ancak müzenin yapımı için 2,5
aylık bir süre tanıyorlar. Yorucu ve aksiliklerle dolu bir inşaat sürecinin
ardından Rojkind, küçük kızının da ilgisini çekecek bir yapı hayata geçirmiş
olmanın sevincini yaşıyor. Hayatın ve çevremizdekilerin bizi artık çocukluk
dönemimizdeki gibi heyecanlandırmamasının büyük bir eksiklik olduğuna işaret
eden Rojkind, Nestle Çikolata Müzesi'ni gezenlerin bunun
farkına varmasını amaçlamış.
Rojkind son
olarak, endüstriyel tasarım alanındaki çalışmalarına değindi. Ekonomik krizi
fırsata dönüştürerek 'Agent' adında yeni bir şirket
oluşturdukları dile getiren Rojkind, şirketin misyonunu 'stratejik akıl
elçiliği' olarak tanımladı. Müşterilerinden birinin projeyi
sahiplendiğini, daha sonra aralarına bir endüstri ürünleri tasarımcısı
eklendiğini söyleyen Michel Rojkind, 'Agent' markası altında rahatsız edici
ürünler tasarlamak istediklerini belirtti. İlk ürün çalışmalarının ise,
polimerden yapılmış, bünyesinde GIS sistemi ve termal kamera barındıran bir
'şeffaf futbol topu' olduğu bilgisini verdi. "Neden klasik
futbol topundan farklı bir top üretilmesin ki?" diyerek işe koyulan ekip,
fütüristik bir tasarım çalışmasına girişerek zıpladığında ışık saçan, elle temas
halinde renk değiştiren ve hızı ölçülebilen 'CTRUS C1 Cross
Section' adlı alternatif bir 'meşin yuvarlak' yaratıyor.
Son
söz olarak, tek başına çalışmaktan yana olmadığını dile getiren Michel
Rojkind, birlikte çalışmanın önemini bir kez daha vurguladı ve mimarları
sadece kendi yaşadıkları bölge için değil tüm dünya için düşünmeye ve üretmeye
davet etti.
|