Mahmutbey Gişelerinin Taşınması...
Otoyol Projelerinde Kur Güncellemesi...
Teleferiğe de Yolcu Garantisi Verilecek
2020’de Yollara 1.7 Milyar...
“Beypazarı-Nallıhan Arası...
Ankara Garı Yolcu Garantisinde...
Yolcu Garantisi Hızlı Tren’de de Tutmadı
Aydın-Denizli Otoyolu Güzergâhı...
Kekik Tarlaları Otoban için...
Kuzey Marmara Otoyolu için...
249 Milyona İhale Edilen Yol,...
Antalya Şehir Hastanesi İhalesi...
Aydın-Denizli Otoyolu Tarım...
Çanakkale Köprüsü'ne Kaç Araç...
Otoban için 25 Bin Dönüm Tarım...
Otoyollar Garantili, Dükkânlar Bedava
İstanbul-İzmir Otoyolu Ücreti...
Otoyol ve Köprü Zamları Belli Oldu
Kuzey Marmara Otoyolu'nda Sona Doğru
Otoyol ve Köprülerin İhalesi...
Köprü, Otoyol, Hastane Bütçesi...
Ankara-Niğde Otoyolu'nun Geçiş...
Otoyol İhalesinde Garanti Arttı, Süre Uzatıldı
Ulaştırma Bakanlığı ile Kuzey Marmara Otoyolunun ihalesini alan ortak girişimin imzaladığı sözleşmedeki şartlar, iş bitiminden sonra değiştirilerek, araç geçiş garantileri 3- 4 kat arttırıldı, ortak girişimin işletme süresi de 9 yıldan 13 yıla uzatıldı.
Yap-işlet-devret modeliyle yaptırılan Kuzey Marmara Otoyolu’nda, iş bitimi sonrası sözleşmede değişikliğe gidilerek araç geçiş garantisi 4 katına kadar artırıldı ve bu da yetmezmiş gibi işletme süresi 9 yıldan 13 yıla uzatıldı. Cumhuriyet’te yer alan Habere göre; mevcut durumu eleştirerek iktidar partisi AKP’nin vatandaşın cebinden elini çekmesini isteyen CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Kahramanmaraş Milletvekili Ali Öztunç, konuyu TBMM gündemine taşıdı. Öztunç, yazılı olarak cevaplandırılması istemiyle Meclis Başkanlığı’na verdiği önergede Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’ndan kamuoyu adına şu sorulara yanıt istedi: “Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi bittikten sonra ihale şartları, iş bitimi sonrası ödemeler başladığında neden değiştirilmiştir? Yapılan değişiklikler nelerdir? Bu değişikliklerde kamunun yararına herhangi bir düzenleme yapılmış mıdır? Kuzey Marmara Otoyolunun sözleşme süresi ne kadardır? Bu süre, iş bitiminden sonra sözleşmede belirtilen süreye ilave olarak ne kadar arttırılmıştır? Bu sürenin arttırılma gerekçesi nedir? Bu otoyolun sözleşmesindeki araç garantisi taşıt/gün olarak ne kadardır? Sözleşmedeki taşıt garanti sayısı (taşıt/gün) otoyol bitiminde neden değiştirilmiştir? Yapılan artış miktarı ne kadardır? İhale sonrası yapılan bu değişikliler ile ilgili talimatı kim vermiştir?” |