Otoyol Projelerinde Kur Güncellemesi...
2022’de Garanti Ödemelerine...
2020’de Yollara 1.7 Milyar...
Kekik Tarlaları Otoban için...
Kuzey Marmara Otoyolu için...
Aydın-Denizli Otoyolu Tarım...
Çanakkale Köprüsü'ne Kaç Araç...
Otoban için 25 Bin Dönüm Tarım...
Otoyol İhalesinde Garanti...
Osmangazi’ye Yılın İkinci...
İstanbul Havalimanı’nın 2020...
İBB, Geçiş Garantisi Payını...
Ankara YHT Garı’nın Garantisi...
Kuzey Marmara'da 'Garanti' Tutmadı
Çukurova Havalimanı Yolcu...
Avrasya Tüneli’nin Garantisi,...
850 Bin Yolcu Garanti Edildi,...
Otoyollar Garantili, Dükkânlar Bedava
Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nu işleten Otoyol A.Ş.’nin, Gebze’den İzmir’e kadar olan otoyol güzergâhında kalan 25 benzin istasyonu, 33 restoran ve alışveriş merkezi için Hazine’ye kira ödemediği ortaya çıktı.
Ülkenin en büyük yap-işlet-devret projesi olan İzmir-İstanbul otoyolu Hazine için adeta karadeliğe dönüştü. Yolu ve Osmangazi Köprüsü’nü işleten Otoyol A.Ş.’nin ise güzergâh üzerindeki işletmeler için kira ödemediği anlaşıldı. BirGün’de yer alan habere göre; CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz’ın Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) yaptığı başvuru ile ortaya çıkan tabloda şirketin Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyolu üzerindeki 25 benzin istasyonu, 33 restoran ve alışveriş merkezi için Hazine'ye kira ödemediği ortaya çıktı. CHP’li Yavuzyılmaz’a gelen yanıtta işletmelerin 2036 yılına kadar Otoyol A.Ş. tarafından işletileceği ve kira ödemesi de yapılmayacağı belirtildi. CİMER tarafından Yavuzyılmaz’a verilen yanıtlarda, projenin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında ihale edilmediğine dikkat çekilerek, bu projenin, 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli çerçevesinde yapılması ve işletilmesi ve devri işine ait sözleşme imzalandığı belirtildi. Uygulama Sözleşmesi kapsamında, işletmesi gerçekleştirilen 33 adet hizmet tesisi mevcut olup, bunlardan 17’sinin İzmir-İstanbul, 16’sının da İstanbul-İzmir yönünde yer aldığı bildirildi. Tesislerin kimler tarafından işletildiği ve kira sözleşmelerinin hangi para cinsinden hangi tutarlarda yapıldığına ilişkin soruya karşılık ise, projenin “Yap-İşlet-Devret modeliyle ihale edildiğinden, sözleşme gereğince işletme hakkı sözleşme süreci ile sınırlı kalmak üzere görevli şirket Otoyol A.Ş.’ye aittir.” denildi. Ayrıca, otoyol hizmet tesislerinde hizmet veren firmalar, görevli şirket Otoyol A.Ş. tarafından belirlendiği ve tarafların kendi aralarında sözleşme düzenledikleri de kaydedildi. Asma köprülü, 3 tünel, 2'si çelik olmak üzere 38 viyadük ile 179 köprünün bulunduğu 426 kilometrelik İstanbul-İzmir seyahati, artan köprü ücretinin yanı sıra ortalama 250-350 TL'lik yakıt masrafları da eklendiğinde yaklaşık 700 TL'ye kadar yükselebiliyor. Yolda geçen zaman, yol boyu yiyecek, içecek ve aracın zorunlu yağ ile zorunlu diğer masraflar göz önüne alındığı zaman bu rakamın çok daha yükseklere çıktığı söylemek mümkün. Ancak yol üzerinde harcanan para yine Otoyol A.Ş.’nin kasasına gidiyor. Garanti tutarı belli oldu |