Tarım Arazisine Termal Otel Yapacaklar
Tarım Alanına Kurulacak OSB’ye...
Aydın-Denizli Otoyolu Güzergâhı...
Kekik Tarlaları Otoban için...
15 Hatay Büyüklüğünde Tarım...
Tapulu Arazilerine İş Makineleri...
Yol Harcamaları Katılma Payında...
Tarım Alanındaki OSB için...
Verimli Tarım Arazileri Yok Ediliyor
Düzce-Zonguldak Yolu Nasıl Çöktü?
Fatih Belediyesi, Yedikule...
Otoyol İhalesinde Garanti...
Otoyollar Garantili, Dükkânlar Bedava
İstanbul-İzmir Otoyolu Ücreti...
Aydın-Denizli Otoyolu İhalesi Onaylandı
Aydın-Denizli Otoyolu Tarım Arazilerini Yok Edecek
Aydın-Denizli otoyolu projesinin yapılmasına çevreciler, odalar ve STK'ler tepki gösterdi. Bölgede birinci sınıf tarım arazileri olduğu belirtilerek projenin iptal edilmesi çağrısında bulunuldu.
Geçtiğimiz Kasım ayında yapılan ihale ile 8 milyar 776 milyon lira bedelle 40 yıllığına özel bir firmaya verilen Aydın-Denizli otoyolu projesine bölge halkı tepki gösterdi. Aydın ve Denizli'de çevre örgütleri, odalar ve STK'ler açıklama yaptılar. BirGün’de yer alan habere göre; Aydın Çevre Kültür Derneği, kent meydanında bir açıklama gerçekleştirdi. Basın açıklamasını okuyan Metin Devrim, "Bölge halkına sorulmadan, görüş ve rızası alınmadan, bölge halkına çıkaracağı bedel hesaplanmadan, birinci sınıf tarım arazisine sahip bu eşsiz topraklara bir hançer saplanmaya çalışılmaktadır. 25 dakikalık bir yolculuk kısalmasının avantajına dem vurularak yapılmaya çalışılan Aydın-Denizli otoyoludur bu hançer. Yıllık geçiş taahhütlerini gerçekleştiremedikleri için, kamu yararı oluşturmaları gerekirken, kamu zararı oluşturmaktadırlar. Bu durum, defalarca Sayıştay raporlarına da konu olmuştur. Böylesine maksadına aykırı bir yatırım, bölgemizin kesinlikle birinci önceliği olmadığı gibi, telafisi mümkün olmayan kayıplara da neden olacaktır." diye konuştu. Denizli'de ise Menderes İnisiyatifi, Denizli Barosu, Kent ve Çevre Komisyonu, TMMOB, Tabip Odası ve Ziraat Odası; Denizli Gazeteciler Cemiyeti'nde ortak bir açıklama gerçekleştirildi. Basın açıklamasını okuyan Menderes İnisiyatifi Sözcüsü Mustafa Çallıca, "Sözde tarım, turizm, ticaret gelişsin ve vatandaşımız kazansın diye Denizli-Aydın arası 125 km duble yolla 1 saat 40 dakikalık yolculuğumuz; 19 köprülü kavşak, 33 köprü, 9 viyadük ve 5 hizmet tesisinin yapılmasıyla oluşacak. 140 km otoyol ve 23 km bağlantı yollarıyla yolculuğumuz 1 saat 15 dakikaya düşerek 25 dakika kazanacağımızı karar alıcılar ve uygulayıcılar açıkladılar. Onbin yıldır tarihsel, kültürel varlıklarımıza ve uygarlıklara ekonomik ve sosyal yaşama ev sahipliği yapan Büyük Menderes Havzasını ve ekosistemi yolculukta 25 dakika kazanma uğruna yok etmeyelim." şeklinde konuştu. |