/STRONG>
‘Balık istifi halinde gidileceğini hesaplayamadık’
Phileas üreticisi VDL Groep ve APTS
firmalarının yetkilileri İstanbul’da düzenledikleri basın toplantısında,
İETT’nin Avcılar-Söğütlüçeşme arasında hizmet veren ve en fazla
200 yolcu taşıması öngörülen Phileas otobüslerine, kapasitesinin üstünde yolcu
doldurarak yurttaşların can güvenliğini tehlikeye attığı ortaya çıktı. Phileas
otobüsleri üreticisi Hollandalı APTS firması Genel Müdürü Ruud
Bouwman, araçların orijinal kapasitesinin 185 olduğunu ancak,
İstanbul’un koşulları test edildiğinde bu sayının 200’a çıkarıldığını belirterek
“Biz balık istifi halinde gidileceğini hesaplamadık. Araçlarda 1 metrekareye 6
yolcu düşüyor. Bazı haberlerde 400 yolcu taşındığı söyleniyor. 400 yolcu hiçbir
koşulda uygun değildir” diye konuştu.
Gişe eksik, yolculara fazladan ödettiriliyor
32 durağı bulunan metrobüse binmek için akbili bulunmayan yolculara
biletçilerin ve otobüs şoförlerinin akbil satışı hâlâ devam ediyor. Bir yandan
yurttaşların ihmalkâr davranıp akbil tomu satın almaması bir yandan da İETT’nin
duraklara bilet gişesi koymaması hem kuyruklara hem de haksız kazanca neden
oluyor. Çünkü tek yöne seyahatin ücreti akbille 1.30 YTL. Ancak biletçiler tek
yön için 1.50 YTL ücret alıyorlar. Biletçilere para ödendiğinde akbildeki
aktarma indiriminden de yararlanılamıyor. 20 kuruşluk fark biletçilerin cebine
gidiyor.
‘Metrobüs mızrağı çuvala sığmadı’
Phileas marka metrobüs alım ihalesi ile ilgili İstanbul Büyükşehir Belediye
Meclisi’ne soru önergesi sunan CHP İstanbul İl Başkanı ve İstanbul Büyükşehir
Belediye Meclisi Grup Başkanı Gürsel Tekin son gelişmelerle
ilgili şunları kaydetti:
“Sonunda, bizim ısrarlarımız üzerine, ‘Metrobüs mızrağının çuvala sığmadığı’
anlaşıldı ki; en sonunda Phileas firmasının yetkilileri AKP’li belediye
tarafından Türkiye’ye davet edildi. Onların medya önüne çıkarılmasıyla,
kamuoyunun ikna edilebileceği düşünüldü. Halbuki firma yetkililerinin yaptıkları
açıklamalar, metrobüs tartışmasının daha da büyüyeceğini gösteriyor. Çünkü,
metrobüs firması yetkilisi, ‘Biz otobüslerde balık istifi gibi gidileceğini
düşünmedik’ diyor. Yine bir yetkili, ‘Bu otobüsler 200 kişi taşır’ ifadesini
kullanıyor. İBB ise bu otobüslere 280-300 kişi bindiriyor. Tabii bu otobüslerin
yokuşu çıkamamasının tek sebebi bu değil. Belli ki; bir mühendislik hatası da
var. Otobüsler Türkiye’ye göre düzenlenmemiş. Ve bu otobüslere milyon dolarlar
ödenirken, ‘İstanbul’un arazisine, trafik altyapısına ve nüfus yoğunluğuna uygun
mu’ sorusu AKP’li yetkililerce bir kez dahi sorulmamış. Başta Kadir Topbaş olmak
üzere, İBB yöneticilerini ciddiyete davet ediyoruz.”
|