Melen Barajı için 162 Milyonluk İhale
İmamoğlu, Hükümeti Melen Barajı...
TOKİ'nin 3 Ayda 34 İhalesi İptal Edildi
İptal Edilen Melen Barajı...
İstanbul'un Su Sorununu Çözmek...
Sırçasaray Barajı için Geri Sayım
Melen Barajı için Yeni İhale
Müteahitler Kamu İnşaatlarından Kaçıyor
Melen Barajı Mahkemelik Oldu
Melen Barajı Sil Baştan: Tekrar...
Melen Barajı Yine Bitmiyor
İBB’den Melen Barajı Paylaşımı:...
Bitirilemeyen Melen Barajı’nın...
Melen Barajı'nın Müşavirlik İhalesi İptal Edildi
Bir türlü tamamlanamayan Melen Barajı, bir kez daha sekteye uğradı. Melen Barajı Revize Rehabilitasyon Projesi Yapımı ve İnşaat İşleri Müşavirlik Hizmetleri ihalesi, yeterli sayıda teklif veren çıkmadığı gerekçesiyle iptal edildi.
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’nün(DSİ), 2012 yılında yapımına başlayarak ve 2016 yılında bitirmeyi planladığı, İstanbul’a su sağlayacak olan Melen Barajı 11 yıldır bitirilemedi. İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun göreve gelmesinden sonra inceleme gezisi yaptığı Melen Barajı’nın gövdesinde çatlaklar olduğu tespit edilmesi üzerine, barajın biran önce bitirilmesi için çağrılarda bulundu. BirGün’de yer alan habere göre; DSİ, barajın revize rehabilitasyonunun müşavirlik hizmeti için 28 Nisan 2023 tarihinde ihale açılmasına onay verdi. 3 Temmuz 2023 tarihinde ihale yapılacağı ilan edildi. Ancak DSİ, 12 Temmuz 2023 tarihinde, yeterli sayıda teklifin çıkmaması nedeniyle ihalenin iptal edildiğini duyurdu. Öte yandan DSİ’nin, 17 Mart 2023 tarihinde yaptığı “Melen Barajı Revize Rehabilitasyon Proje Yapımı” ihalesinin sonucu ise henüz ilan edilmedi. Proje 1990’da gündeme geldi 2016 yılında bitmesi gereken Melen sisteminin; gelinen noktada DSİ tarafından gerekli iyileştirmelerin yapılmasının ardından planlanandan on yıl sonra, yani 2026 yılında tamamlanması öngörülüyor. Barajın bitirilmesi İstanbul için çok önemli Baraj tamamlandığında İstanbul’a yılda 1 milyar 77 milyon metreküp su temin edilecek. Bu nedenle İSKİ, Melen Barajı’nın biran önce işletmeye alınması amacıyla gerekli çalışmaların yapılması ve İSKİ ile teknik koordinasyonun sağlanması için DSİ Genel Müdürlüğü’ne talepte bulundu. İBB, Melen Barajı’nın devreye alınamaması nedeniyle fazladan harcanan enerji miktarının, İSKİ’ye mali külfet yarattığını belirtiyor. (Fotoğraf: AA) |