Melen Barajı için 162 Milyonluk İhale
Melen Barajı'nın Müşavirlik...
İSKİ’den İstanbul’a 75 Milyon...
Melen Barajı Mahkemelik Oldu
Melen Barajı Sil Baştan: Tekrar...
4,5 Milyon İstanbulluya Hizmet...
Yanlış Projeler Milyarları Çöpe Attı
İBB’den Melen Barajı Paylaşımı:...
Bitirilemeyen Melen Barajı’nın...
20 Yıl Daha Yetecek Su Melen Projesi'nde
Melen Barajı için Yeni İhale
Melen Çayı Kuralık Alarmı Veriyor
Melen’de Çatlak İtirafı
Melen Barajı’ndaki Çatlaklara...
Bakan Pakdemirli: “Melen'de...
Melen Barajı Yine Bitmiyor
2016 yılında açılacağı vaat edilen İstanbul’un su ihtiyacını karşılayacak Melen Barajı’nın gövdesinde oluşan çatlakları güçlendirmek için DSİ’nin açtığı ihaleyi alan şirket çalışmaları durdurdu. DSİ ile beklenmeyen fiyat artışları konusunda anlaşamayan şirket tasfiye kararı aldı.
İstanbul'un su sorununu çözmek üzere Sakarya'da 2014 yılında temeli atılan Melen Barajı'nın yapımı yılan hikayesine döndü. Eski bakan Veysel Eroğlu, İstanbul’un su sorununu 2071 yılına kadar çözeceğini iddia ettiği barajın 7 Aralık 2016 günü saat 13.59'da açılacağını vaat etmişti. Ancak baraj projesi bir türlü tamamlanamadı, inşaat sırasında barajın gövdesinde açılmalar olmaya başladı. Baraj bitirilemeyince Melen'in suyu İstanbul'a borularla aktarılmaya başlandı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu göreve gelir gelmez 19 Ekim 2019’da baraj inşaatında incelemelerde bulundu. Baraj gövdesindeki derin çatlaklar nedeniyle inşaatın durduğunu kamuoyuna duyuran İmamoğlu, konuyu sık sık gündeme getirdi. Sözcü’den Özlem Güvemli’nin haberine göre; konu tekrar gündeme gelince DSİ 14. Bölge Müdürlüğü Melen Barajı güçlendirme inşaatı için 28 Şubat 2020 tarihinde ihale düzenledi. 412 milyon 151 bin 148 TL'lik teklifin sahibi Everest Madencilik İnşaat Nakliye Sanayi ve Ticaret A.Ş ihaleyi kazandı. Şirket ile DSİ arasında imzalanan sözleşmeye göre güçlendirmenin 26 Şubat 2023'te bitirilmesi planlanıyordu. Şirket tasfiye kararı aldı Yeni fiyatlar konusunda DSİ ve şirket uzlaşamadı. İşin gerçekleşme oranı yüzde 10'lar seviyesindeyken şirket, beklenmeyen fiyat artışı nedeniyle projeyi tasfiye kararı aldı. DSİ tasfiye talebini kabul etti ve 8 Temmuz 2022'de çalışmalar durdu. Baraj inşaatı, açılış tarihinin üzerinden 6 yıl geçmesine rağmen hala tamamlanamadı. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |