Başakşehir-Kayaşehir Metro...
İstanbul'daki Raylı Sistem...
Buca Metrosu’nun İhale Süreci Tamamlandı
Metro İnşaatında Yargı Kararı...
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe...
İBB’ye Tuzla Metrosu için...
İstanbul'un Havalimanları...
3 Metro Projesi için İBB’ye...
İBB, Yeni Metro Hattının Yapımına...
İBB’den Metro İstasyonu için...
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı 21 Aralık’ta Yeniden Açılıyor
İBB Başkanı İmamoğlu, 2016 yılında yapılan makas bölgesindeki çatlaklar ve su sızıntıları nedeniyle bakıma alınan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nın yeniden imal edilen 3 durağının 21 Aralık'ta tekrar hizmete gireceğini duyurdu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun ilk etabı olan M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim 2020’de İstanbulluların hizmetine açmıştı. Yoğun olarak kullanılmaya başlanan hattın Mecidiyeköy istasyonu, 7 Nisan günü bakım onarım çalışmaları nedeniyle işletmeye kapatılmıştı. İBB, Mecidiyeköy-Mahmutbey hattındaki kusurlu ve eksik işlerin verilen süre içerisinde tamamlanmaması nedeniyle sözleşmeden doğan hakkını kullanarak yüklenici firmaya bir dizi cezai yaptırım uygulamış ve hattı kullanıma kapatarak bakıma almıştı. Sözcü’de yer alan habere göre; İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, söz konusu metro hattında devam eden çalışmalarla ilgili bilgilendirmede bulundu. İmamoğlu, Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun yeniden imal edilen 3 durağının 21 Aralık’ta tekrar hizmete gireceğini açıkladı. “İmalat hatası fark ettik, ciddi çalışmayla sorunu çözdük” İBB'den ise şu bilgilendirme yapıldı: “Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nın 2016 yılında yapılan makas bölgesinde çatlaklar olduğu tespit edildi. Raylarda ve tünel tabanında kabarmalar meydana geldi. Yapılan incelemelerde yer altı suyunun tünel tabanında basınç uyguladığı görüldü. İBB hemen önlemlerini aldı ve Mecidiyeköy istasyonunu kullanıma kapattı. Mecidiyeköy metro istasyonuna yaklaşık 500 metre uzaklıktaki makas bölgesine yeni bir izolasyon ve drenaj sistemi kuruldu. Sorunlu bölge için yeni yapısal tasarım hazırlandı. Tüm tünel için betonarme kaplamaları yeniden yapıldı. Makas ve monte ray döşeme işlemleri tamamlandı. Son olarak 15 Kasım'da sinyalizasyon sistemi testleri başarıyla sonuçlandı.” Ek ödeme yapılmadı |