Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro...
Buca Metrosu’nun İhale Süreci Tamamlandı
Metro İnşaatında Yargı Kararı...
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe...
Başakşehir-Kayaşehir Metro...
Metro İhalesini Yargı İptal...
İBB’ye Tuzla Metrosu için...
İstanbul'un Havalimanları...
3 Metro Projesi için İBB’ye...
Bakanlığın Değiştirdiği Metro...
İstanbul'daki Raylı Sistem Uzunluğu 354 Kilometreye Yükseltilecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "İstanbul'daki 251 kilometre olan raylı sistem uzunluğunu 354,3 kilometreye yükselteceğiz. Projelerimizi bu yılın ilk yarısından itibaren işletmeye açarak 2023 yılında hizmete sunmuş olacağız." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Pendik Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattının Yayalar istasyonu şantiyesinde incelemede bulundu. Burada gazetecilere açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, İstanbul'daki mevcut 251 kilometre olan raylı sistem uzunluğunu 354,3 kilometreye yükselteceklerini belirterek, "Projelerimizi bu yılın ilk yarısından itibaren işletmeye açarak 2023 yılında hepsini halkımızın hizmetine sunmuş olacağız." dedi. Bakan Karaismailoğlu, şöyle konuştu: "Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı dahil İstanbul'da toplam uzunluğu 103,3 kilometre olan 7 ayrı raylı sistem hattında harıl harıl çalışıyoruz. Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı) metro hattı, Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir metro hattı, Küçükçekmece-Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı metro hattı, Beşiktaş (Gayrettepe)-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı metro hattı, Üsküdar Altunizade-Çamlıca-Ferah Mahallesi-Bosna Bulvarı metro hattı ve Zeytinburnu (Kazlıçeşme)-Fatih (Sirkeci) Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım projeleri ile İstanbul'daki mevcut 251 kilometre olan raylı sistem uzunluğunu 354,3 kilometreye yükselteceğiz. Projelerimizi bu yılın ilk yarısından itibaren işletmeye açarak 2023 yılında hepsini halkımızın hizmetine sunmuş olacağız. Böylece İstanbul'daki raylı sistem ağının yüzde 52'si Bakanlığımız tarafından yapılmış olacaktır." Kent içi ulaşımda 159,2 kilometrelik 13 ayrı projede 7/24 esasına göre çalışıldığını belirten Karaismailoğlu, "Şehir içi toplu ulaşıma gösterdiğimiz özeni şehirler arası demir yolu ulaşımında da sergiliyoruz. 5.176 kilometre demir yolu hattında çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor. Konya-Karaman hızlı tren hattını cumartesi günü hizmete alıyoruz. Ankara-Sivas, Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy, Çerkezköy-Edirne-Kapıkule, Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Gaziantep, Karaman-Ulukışla, Aksaray-Ulukışla-Mersin Yenice, Ankara (Yerköy)-Kayseri, ayrıca iki uluslararası havalimanını birleştirecek Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı, Çatalca hızlı tren hatlarında çalışmalarımız sürüyor." diye konuştu. "23 yıllık periyotta ülkemizin ekonomik kazancı 185 milyon avro olacak" Yolcu taşımacılığı çalışmalarının yanı sıra yük taşımacılığına da değinen Karaismailoğlu, "Gerçekleştirilecek hızlı tren hatlarının da yer aldığı demir yolu ağımızı limanlarla, sanayi bölgeleriyle etkin bir şekilde bağlıyoruz. Bu yıl itibarıyla milletimizin hizmetine sunacağımız Milli Elektrik Trenimiz ile birlikte demir yollarında yerli ve milli araç ve ekipmanları üretimini daha da artıracağız." dedi. Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen metro hattındaki çalışmalarla ilgili teknik bilgileri paylaşan Karismailoğlu, "7,4 kilometre uzunluğundaki projemizde Fevzi Çakmak (Hastane), Yayalar, Kurtköy ve Sabiha Gökçen Havalimanı istasyonları bulunuyor. 80 kilometre işletme hızıyla ulaşımın sağlanacağı hattımızın saatlik yolcu kapasitesi 70 bin yolcu olacaktır. Hattın tamamlanmasıyla Sabiha Gökçen Havalimanı'na Kadıköy-Kartal-Pendik Metro Hattı'nın kesintisiz devamı sağlanacak. Havalimanına doğrudan raylı sistem ile güvenli, hızlı ve ekonomik ulaşım mümkün olurken, Pendik ilçemizin kuzey bölümü metroyla buluşacaktır." ifadelerini kullandı. Proje kapsamında bugüne kadar 14 bin 536 metre ray montajı yaptıklarını aktaran Karaismailoğlu, şunları kaydetti: "15 bin 970 metre tünel kazılarak tünel yapım işleri tamamlandı. 4 istasyonda 99 bin 350 metreküp betonarme imalatı yaptık. Elektromekanik imalatlarımızı yüzde 70 seviyesine getirdik. Projemizi bu yılın ilk yarısında tamamlayarak halkımızın hizmetine sunacağız. İstanbul'un dokusuna ve Sabiha Gökçen Havalimanı'nın fonksiyonlarına uygun olarak tasarladığımız istasyon konseptleri ile İstanbullulara ulaşımdan daha fazlasını sunacağız. Hattımız hizmete alındığında Kadıköy'den metroya binen bir vatandaşımız, trafiğe takılmadan, 50 dakikalık bir seyahatle havalimanına varacak. Kartal'dan 18 dakikada, Pendik Tavşantepe'den 10 dakikada Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşabilecek. Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattımızın hizmete açılmasıyla birlikte kara yolu bakım ve işletmesi açısından, kaza kazancı, hava kirliliği, gürültü, doğa, yeşil arazi, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su temizliğinin korunması gibi faydalar açısından, 23 yıllık periyotta ülkemizin ekonomik kazancı 185 milyon avro olacaktır." |