Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı...
Gaziray'ın Test Sürüşleri Başladı
İstanbul Havalimanı Metrosu’nun...
Gaziray'da Elektrifikasyon...
Havalimanı Metrosu 4 Ay İçerisinde...
İstanbul Havalimanı İkinci...
Ankara’nın Yeni Metro Projesi...
Başakşehir-Kayaşehir Metro...
Metro Hattına 3 Bin Lira Ödenek
İstanbul Havalimanı’nda Toplanan...
İstanbul'daki Raylı Sistem...
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro...
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe...
Başakşehir-Kayaşehir Metro...
Metro İhalesini Yargı İptal...
İBB’ye Tuzla Metrosu için...
İstanbul'un Havalimanları...
3 Metro Projesi için İBB’ye...
Bakanlığın Değiştirdiği Metro...
İBB, Yeni Metro Hattının Yapımına...
İBB’den Metro İstasyonu için...
İBB, Yenidoğan-Emek Metro...
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı'nda Test Sürüşleri Başladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 9 istasyonu bulunan 37,5 kilometre uzunluğundaki İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı'nın ilk etabında test sürüşlerinin başladığını belirtti.
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı'nın Kağıthane-İstanbul Havalimanı etabında test sürüşleri başladı. İlk test sürüşü öncesi düzenlenen törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 37,5 kilometrelik metro hattının, bölgedeki trafiği azaltacağını, vatandaşlara ve yabancı ziyaretçilere şehir ulaşımında rahat bir nefes aldıracağını söyledi. Bakan Karaismailoğlu, bugün tren test sürüşü yapılan Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın 9 istasyonu bulunduğunu ve 37,5 kilometre uzunluğa sahip olduğunu belirterek, Kağıthane, Hasdal, Kemerburgaz, Göktürk, İhsaniye ve İstanbul Havalimanı istasyonlarında ince iş ve çevre düzenlemelerinin yoğun şekilde sürdüğünü bildirdi. "Günde 600 bin yolcuya hizmet etmesi planlanan hattımızın an itibarıyla yüzde 96'sı tamamlandı." diyen Karaismailoğlu, havalimanının gelecekteki ihtiyaçlarını da dikkate alarak bu bölümde İstanbul Havalimanı, Terminal-2 ve Kargo Terminalleri olmak üzere üç ayrı istasyon tasarladıklarını söyledi. Karaismailoğlu, bu metro hattıyla İstanbul ve Türkiye'ye birçok en ve ilk yaşattıklarını, rekorları altüst ettiklerini kaydederek, "Saatte 120 kilometreyle 'Türkiye'nin en hızlı metrosu' unvanına sahip olacak hattımız, aynı zamanda tek seferde ihale edilen en uzun metromuzdur." diye konuştu. Toplu taşıma ve raylı sistemlerde yerlilik oranını artırmaya devam ettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, akıllı tünel konseptinin yer aldığı metro hattında ülkenin ilk yerli sinyalizasyon sisteminin bulunacağını anlattı. Karaismailoğlu, hatta kullanılacak parça ve ürünlerin en az yüzde 60'ının yerli olacağını belirterek, "Yerli motorlu trenlerimizin çalışacağı hattımızda, sinyalizasyon, elektrik ve bataryaları da yerli olacak. Saatte 120 kilometre hızla Türkiye'nin en hızlı metrosu olma özelliğine sahip araçlar kullanılacak. Yeni nesil ulaşım ihtiyaçlarına cevap verecek olan ergonomik iç tasarımlı araçlar kullanılacak. Hattımızda ayrıca, valiz, bisiklet ve scooter bağlama alanları da olacak." açıklamasında bulundu. Karaismailoğlu, metro hattı sayesinde Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasının 24 dakikaya, Zincirlikuyu-havalimanı arasının 33 dakikaya, 4. Levent-havalimanı arasının 35 dakikaya, Taksim-havalimanı arasının ise 41 dakikaya düşeceğini anlattı. Metro hattının havalimanı ile şehir merkezi arasındaki ulaşıma kolaylık, emniyet ve hız kazandırmasının yanı sıra tasarruf imkanı da sunacağını dile getiren Karaismailoğlu, "Hattın hizmete girmesiyle 2024-2043 yılları arasında kara yolu bakım ve işletmesi açısından, kaza kazancı yönünden, hava kirliliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti açısından ve zamandan yapılacak tasarrufun toplam bedelinin yaklaşık 2 milyar 640 milyon avro olacağını öngörüyoruz." dedi. "2022'nin ilk çeyreğinde açmayı hedefliyoruz" |