Lafarge
Dalsan'ın son yeniliklerinden dört kenarı
pahlı alçı levha 'Allev Beyazı 4x4', Yapı Fuarı
İstanbul 2010'un en ilgi çeken ürünlerinden biriydi.
Ziyaretçilerin eksik olmadığı stantta görüştüğümüz Lafarge Dalsan Ürün Teknik
Danışmanı Fatih Ulutaş'tan ürüne ilişkin bilgi aldık.
'Allev Beyazı 4x4' nasıl
bir ihtiyaçtan ortaya çıktı?
Lafarge
Dalsan olarak
son dönemde, 4 kenarı pahlı alçı
levha üretmenin gururunu yaşıyoruz. Standart alçı levhaların uzun kenarlarında
normalde pah bulunmaktadır. 12,5
mm olan kalınlık, uzun kenarlara doğru yaklaştıkça
11-11,5 mm arasına düşer. Şu ana
kadar üretilen alçı levhalarla yapılan uygulamalarda, uzun kenarlarda bulunan pahların üzerine derz bandı
ve derz dolgu yapılarak uzun kenarlar doğrultusunda yüzeyler düz hale
getirilebiliyordu. Fakat asıl sıkıntı kısa kenarlarda oluşuyordu. Özellikle asma
tavanlarda kısa kenarlara denk gelen yerlerde pah olmamasından
dolayı, derz bandı ve derz dolgu
işlemi yapıldığında, bu kısımlarda
şişkinlik ve bombe oluşuyordu. Alçı levha ile yapılmış asma tavanlara
baktığımızda, ışığın geliş yönüne
bağlı olarak bu şişkinlikler net bir biçimde göze çarpıyordu.
Yeni
ürünümüz ‘Allev beyazı 4x4’te kısa kenarlarda da pah bulunuyor.
Dolayısıyla kısa kenarlarda meydana gelen şişkinlik, bombe ve çatlama riski de ortadan kalkıyor.
Bu, tüm alçı levha uygulayıcıları ve
kullanıcıları için çok önemli bir gelişme. Böylesine özel teknoloji ile
üretilmiş olan bir ürünü piyasaya sunmuş olmaktan dolayı gurur
duyuyoruz.
Allev Beyazı 4x4’ün sağladığı avantajlar
nelerdir?
Ürün
kısa kenarlardaki şişkinliği alıyor. Ustaların ve özellikle alçı levha
uygulayıcılarının kısa kenarlarda pah açma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor.
Piyasada yapmış oldukları çalışmalarda bu güçlü bir ticari referans olarak
kendilerine geri dönüyor. Sonuçta her usta işini düzgün teslim etmekle kendini
mükellef hisseder. Dolayısıyla iş yaptıkları yerlerde, bunu güvenle sunmuş oluyorlar.
Mimarlar, mühendisler ve işverenler açısından
bakarsak, mimar projede çizdiği düz
çizgiyi uygulama alanında da görmek ister. Alçı levha yapısından dolayı
düzgünlüğü sağlarken, kısa
kenarlardaki şişkinlik ve bombeyi önleyen Allev beyazı 4x4 ile daha da pürüzsüz
yüzeyler elde edilmiş oluyor.
Bayiler ise, Lafarge patentli ürünün sadece Lafarge Dalsan
bayilerinden temin edilebilmesinden ötürü gayet memnunlar ve onlara sunulan
ayrıcalığın farkındalar.
Türkiye’deki hangi tesislerde
üretiliyor?
Lafarge Dalsan’ın Türkiye’deki
iki fabrikasında da üretiliyor. Bu tesilerden biri Ankara’daki Kaleboğazı
Tesisleri, diğeri ise Gebze
Tesisleri. Gebze’deki tesis, dünyada
İtalya ile Çin aralığında çalışan en verimli ve en büyük kapasiteye sahip
fabrika konumunda. Aynı zamanda mimari açıdan da vurgulanmaya değer bir tesis.
Diğer bir özelliği ise yağmur sularını biriktirebilmesi. Tesiste hiçbir şekilde
şebeke suyu kullanılmıyor. Yağmur suları alttaki depolarda toplanıyor. Bina aynı
zamanda kendi elektriğini de kendisi üretiyor. Hatta üretilen elektriğin bir
kısmı da şebekeye veriliyor. Böylesine yenilikçi ve güzel ürünler üreten bir
firmada çalışmanın biz çalışanlara ayrı bir gurur verdiğini de eklemeliyim.
Ürün ilk olarak ne zaman satışa
sunuldu?
Allev Beyazı 4x4, yurtdışında Lafarge tarafından 4-5 yıldır
üretiliyor ancak Türkiye’de ilk olarak 15 Martta satışa sunuldu.
Kullanıcı yorumları ne
yönde?
Kullanıcıların üründen gayet
memnun olduğunu söylemeliyim. Uygulamacı ustalarımız bu ürünün eksikliğini
yıllardır bize bildiriyorlardı. ‘Allev
beyazı 4x4’, 120 yıldır dünyada
benzeri yapılamayan ve tamamen Lafarge tarafından geliştirilen patentli bir
ürün. Dolayısıyla başka bir firmanın aynı ürünü, aynı üretim teknolojisi ile, patent süresi içerisinde üretebilmesi söz konusu
değil.
Son olarak ürünün fiyat
aralığı hakkında bilgi verebilir misiniz?
Standart alçı levhalarla arada
çok cüzi bir fiyat farkı var. Dolayısıyla maliyet açısından, uygulamacılar için herhangi bir farklılık
oluşturmuyor. Aynı fiyata daha üstün bir uygulamaya olanak yaratmış olmak da
üretici olarak bizi mutlu ediyor.
|