"Türkiye'nin 10 Yılda Geldiği...
Körfez Geçiş Köprüsünün Depremselliği...
"İzmit Körfez Geçiş Köprüsü...
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne...
Köprü ve Otoyol Özelleştirmelerine...
Boğaziçi Köprüsü'nün Şekli Değişiyor
Köprü ve Otoyol Gelirleri Açıklandı
Körfez Köprüsü'nde Kritik Adım!
Körfez Köprüsü İşte Böyle Olacak!
Körfez Köprüsü İnşaatında Kritik Gün
EXPO’nun ‘Körfez Geçişine’ İtiraz!
İzmir Körfezi'ni Bitirecek Projeye Onay!
Körfez'in Kumu Değerleniyor
İzmit Körfezi'nde Temizlik
Temiz Körfez Operasyonu Başladı
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde...
İzmir Körfezi’nden Bir İlk!
Körfez'in Büyük Projesi İçin...
Köprü Bitmeden Geçiş Ücreti Belirlendi!
İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek otoyol projesinin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Köprüsü'nün yapımı sürüyor.
Milliyet'in haberine göre, İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu projesinin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Köprüsü inşaatının ayaklarının üzerine yerleştirileceği, 4 katlı apartman yüksekliğinde ve 25’er bin ton ağırlığındaki kesonlar denize batırıldı.
100 yıllık servis ömrü ile dizayn edilen, toplam 220 bin metreküp özel betonun imalatı, testleri ve dökümü denizin içerisinde devam ediyor. Köprü ayaklarının temeli vazifesini görecek kesonların betonarme, su alma sistemi ve 27 metre yükseklikteki çelik şaft montajları, yaklaşık bir süre denizde devam ettikten sonra, şaft bağlantı kirişlerinin inşaatına başlanacak. Körfez Projesi'nin sadece köprüsü değil, otoyolu çalışmaları da hızla sürüyor. Köprünün hemen üzerinde bulunacak otoyolun ayaklarının yapımı tamamlandı. Proje, İstanbul'da yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne otoyol ile bağlanacak. Körfez'in üzerinde inşası yapılan köprü tamamlandığında, feribot ile 45 dakikada bitirilen Körfez geçişi, 2 dakikaya inecek. Köprünün yüzde 28'i tamamlandı Çalışmalar hakkında bilgi veren Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, Körfez Geçiş Köprüsü’nün yapı ve tasarım itibariyle dünyanın en büyük köprüleri arasında yer aldığını vurguladı. Köprünün toplam uzunluğunun 2 bin 682 metre olduğunu belirterek, “Gerek kuzey gerek güney yaklaşımı viyadüğünü de dikkate aldığımızda, toplam köprümüzün boyu 4 bin 510 metre civarındadır.Bugün gelinen noktaya baktığımız da deniz ortasında yer alan köprü ayaklarımızın, kazı çalışmaları, keson çalışmaları imalatları devam etmektedir. 37 adet viyadüğümüzün 11’inde yoğun çalışmalarımız devam etmektedir. Toplam boyutu 3 bin 500 metre olan viyadüğümüzün de kireçlerinin döküm aşamasına gelinmiştir. Ufak ve büyük sanat yapılarının yaklaşık yüzde 40’ını tamamladık. Yani köprümüzün yüzde 28’inin tamamlandı diyebiliriz” dedi. Köprü geçiş ücreti 35 Dolar olacak Vatandaşların rahat bir yolculuk yapacağını söyleyen Kartal, sözleşme gereği köprüden geçiş ücretinin 35 dolar, her kilometresi için de 5 cent olacağını söyledi. İsmail Kartal, “Mevcut yerleşimleri dikkate aldığımızda, 90 kilometrelik kesime yaklaşık 1 buçuk saatte ulaşılmaktadır. Ancak biz bu köprüyü tamamladığımızda yaklaşık 12 kilometrelik mesafeyi 6 dakikada tamamlayacağız. Bu yüzden 1 buçuk saatlik karadan ulaşımı köprüyle birlikte 6 dakikaya indiriyoruz” dedi. |