Köprü ve Otoyollar Para Bastı!
Köprü ve Otoyollardan 713.5...
Köprü-Otoyol Özelleştirmesi...
Özelleştirmeler Hız Kesmeyecek
Gelirleri 650 Milyon Liraya Yaklaştı
Köprü ve Otoyol Geliri 571 Milyonu Aştı
İlk 6 Ayda 1.6 Milyar Dolarlık...
İlk ‘Özel Otoyol’ İhaleye Çıkıyor
Dev Otoyol Projesinin Üçte Biri Tamam
Köprü ve Otoyollardan 5 Ayda...
Özelleştirme İdaresi'nden...
2013'te 13 Milyar Dolarlık...
Köprü ve Otoyol Gelirleri Açıklandı!
Özelleştirme İdaresi'nden...
İstinye'de 158 Bin Metrekare...
Köprü ve Otoyol Gelirleri Açıklandı!
Boğaziçi Köprüsü’nün Anatomisi Bozulacak
Boğaziçi Köprüsü'nün Şekli Değişiyor
Köprü ve Otoyol Gelirleri Açıklandı
Londra'ya Çiçeklerle Kaplı...
Mimar Sinan'ın Köprüsü İhmalden Çürüyor!
Boğaziçi Köprüsü’nde Taş Düşürme...
Boğaziçi Köprüsü'nden Beton...
Köprü Bitmeden Geçiş Ücreti Belirlendi!
İstanbul'un İki Köprüsünde...
Üçüncü Köprünün Bağlantılı...
Köprü Yüzünden Köyü Terk Ettiler
Kadir Topbaş'tan Boğaziçi...
Köprü ve Otoyol Özelleştirmelerine Yeni Model Geliyor!
Köprü ve otoyol geçiş ücretini, özelleştirmeyi kazanan şirket belirleyecek. Yeni düzenleme torba yasaya eklendi. Geçiş ücretini daha önce Karayolları Genel Müdürlüğü belirliyordu.
Miliyet Gazetesi'nden Mithat Yurdakul'un haberine göre, Otoyol ve köprü özelleştirmelerinde yeni model için düğmeye basıldı. Buna göre, 1 milyar lira sermayeli anonim şirket kurulacak, özelleştirme süreci ise bundan sonra başlayacak. Özelleştirmenin teşvik edilmesi için gişe geçiş ücretlerinde de sınır kalkacak.
TBMM’de görüşülen torba yasaya konulan bir maddeyle karayollarına bağlı otoyol, bakım ve işletme tesislerinin devrine iliskin hükümler yeniden belirlendi. Buna göre işletme hakkının verilmesine iliskin haklar ve yükümlülükler, ücretsiz geçiş yapan araçlar, geçiş ücret tarifeleri, artış oranları ve gerekli diğer hususlar işletme hakkının verilmesine iliskin sözleşmelerle düzenlenecek. Yapılan düzenleme ile mevcut mevzuattaki, “İşletme hakkı verilen otoyollarda uygulanacak geçiş ücretlerinin belirlenmesinde, bu kanunun yürürlüğe girdiği tarihte genel müdürlükçe uygulanmakta olan geçiş ücretleri esas alınır” maddesi kaldırıldı. Böylece yapılacak özelleştirmelerde mevcut geçiş ücretlerinin esas alınması zorunluluğu kaldırılmış ve daha yüksek geçiş ücretlerinin önü açılmış oldu. İlerleyen dönemlerde yeniden belirlenecek ücretlerde de bu ilk belirlenen ücret etkili olacak. Yeni düzenlemeyle, özelleştirme kapsamına alınacak köprü ve otoyollar, önce anonim şirkete devredilecek. Bu şekilde, daha önce özel sektörün üstlenmesi istenen köprü ve yol gibi varlıkların bakım, onarım ve işletim giderleri, özelleştirmeden önce Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yaptırılacak. Böylece yeniden görücüye çıkacak köprü ve otoyolu ihalesinde daha yüksek geçiş fiyatları belirlenebilecek. Otoyol ve köprü özelleştirmeleri yeni modelde halka arz edilecek. Bunun amaçla, 1 milyar lira sermayeli anonim şirket kurulacak. İşletme hakkı verilenlerden elde edilecek gelirler, anonim şirkete ait olacak. Şirketin yönetim kurulu 7 üyeden oluşacak. 5 üye bakanın iki üye Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın ilgili olduğu bakanın teklif ettiği adaylar arasından oluşacak. Yetkililer, şirketin yönetiminde kamunun atayacağı kişiler olacağını belirtti. Blok satışın yanı sıra halka arz da masada. |