İlk Türkiye ‘Expo’su Yüksekten Uçuyor!
Körfez Geçiş Projesi'ne Yüzde...
Uzmanlara Göre Halatın Kopması...
Kılavuz Kablolar Çekilmeye Başlandı
Köprü Montajına Gül ve Erdoğan...
Köprü Bitmeden Geçiş Ücreti Belirlendi!
Bu Şehir 1.5 Milyon İşçi Bekliyor!
İzmir, EXPO 2020'de Elendi
"'Herkes için Sağlık' Deyip,...
Büyük Gün için Geri Sayım Başladı!
Plansız Sanayi Körfez'i Yok Ediyor!
Körfez Köprüsü İşte Böyle Olacak!
Kocaoğlu'ndan Komşu’ya EXPO Mektubu!
EXPO Planlarında Yeni Kriz:...
EXPO 2017'nin Finalist Projeleri...
EXPO Planı'nda Kriz Yaratan Yeni Karar!
İnciraltı, Bina Ormanına Dönüştürülmek...
Kocaoğlu’ndan Bakan’a İnciraltı Mesajı
EXPO için Anıt Ağaçlar Sökülecek!
EXPO’ya ‘Yeşil’ Tepki!
"EXPO Binaları Kent Ormanı...
Antalya'da EXPO için İlk Kepçe Vuruldu
"İnciraltı Planında ve Kruvaziyer...
EXPO Alanı İnciraltı'da Sona Doğru
İzmir EXPO 2020 Adaylık Dosyasını...
EXPO’nun ‘Körfez Geçişine’ İtiraz!
Geçtiğimiz haftalarda son şekli verilerek İzmir'e gönderilen EXPO-İnciraltı planları üzerindeki incelemelerini tamamlayan Büyükşehir Belediyesi, bakanlık tarafından sonradan eklenen, "Körfez geçişi projesine" itiraz etti.
İzmir'in EXPO 2020 adaylığı konusunda Kasım ayında Paris'te BIE Genel Kurulu'nda yapılacak oylama öncesi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan ve son şekli verilen EXPO planları, geçtiğimiz haftalarda İzmir'e ulaştı.
Bakanlık başta Büyükşehir Belediyesi olmak üzere, sivil toplum örgütleri ve meslek odalarının eleştirilerini de dikkate alarak plan üzerinde bazı düzeltmeler yaptı. Bakanlık, İzmir'in rüya projeleri arasında gösterilen Körfez Geçiş Projesi'ni de sürpriz bir şekilde son gönderilen planlara ekledi. Yeşil oranı azaldı Plana göre, İnciraltı Yenikale bölgesinden karaya çıkan körfez geçiş yolu, Çeşme otoyoluna bağlandı. Aynı güzergahtaki raylı sistem de, EXPO planı içindeki raylı sistemle birleştirildi. Proje maliyetinin de Düzenleme Ortaklık Payı içinden karşılanması, Karayollarının ayrıca bir kamulaştırma bedeli ödememesi de planlara işlendi. Körfez geçişinin eklendiği İnciraltı planı bütününde yeşil alan yaklaşık 5 bin metrekare azaldı. Bağlantı yoluna ayrılan pay nedeniyle, daha önceki planda yer alan bazı ara yollar kaldırıldı. Turizm tesisleri ve günübirlik tesislerin oranı düştü. Ancak ticaret ve konut alanı aynı kaldı. İtiraz iki konuda Habertürk Egeli’den Can Özlü’nün haberine göre belediye yetkilileri, "Planlara ilişkin iki husus üzerinde itiraz ettik. İlki proje planlara işlenmiş ancak bütününe ilişkin detaya yer verilmemiş. Hangi noktadan başlayacak, hangi noktada bitecek, güzergah nasıl olacak belli değil. Bu projenin kamuoyunda yeteri kadar tartışılmadığını düşünüyoruz. Sivil toplum örgütlerinin ve halkın görüşünün alınmaması da önemli bir sorun. İkinci itiraz gerekçemiz ise maliyete yönelik. Ayrıca proje üzerindeki kamulaştırma hattının Karayolları tarafından çizilmesi gerekirken, maliyetin Düzenleme Ortaklık Payı'ndan karşılanması öngörülmüş. Normalde kamulaştırmanın Karayolları tarafından yapılması gerekir. Bu eksiklerin giderilmesi için itiraz ettik" ifadelerini kullandı. |