Kılavuz Kablolar Çekilmeye Başlandı
Ayakları Yükselmeye Başladı
Körfez'e 4 Ayda 671 Ton Çöp Atıldı!
Köprü Montajına Gül ve Erdoğan...
Köprü Bitmeden Geçiş Ücreti Belirlendi!
Plansız Sanayi Körfez'i Yok Ediyor!
Körfez Köprüsü'nde Kritik Adım!
Körfez Köprüsü İşte Böyle Olacak!
İzmir Körfezi'ni Bitirecek Projeye Onay!
Körfez'den 23 Milyon Metreküp...
İzmir Körfezi'ne Yeni Çehre!
Körfez’de 39 Milyar Dolarlık İnşaat!
Körfezde Tehlike Çanları
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde...
Körfez'in Büyük Projesi İçin...
Körfez Köprüsü İnşaatında Kritik Gün
İstanbul- İzmir yolculuğunu 3,5 saate indirecek otoyolun en önemli geçiş güzergahlarından biri olan Körfez Köprüsü ayaklarının üzerine oturtulacağı kesonlar yüzdürülecek.
İstanbul - İzmir yolculuğunu 3,5 saate indirecek Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyolu projesinin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Köprüsü inşaatında, köprü ayaklarının üzerine oturtulacağı kesonlar bugün yüzdürülecek. İnşaatın en önemli aşaması olan kesonların yüzdürülme çalışmalarını Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da izleyecek.
İstanbul- İzmir karayolu yolculuğunu 3,5 saate indirmesinin yanı sıra TEM, D-100 ve E-130 karayollarındaki trafiği de büyük ölçüde rahatlatacak otoyolun en önemli geçiş güzergahlarından biri de Körfez Köprüsü. Tamamlandığında İzmit Körfezi'nden karşıya geçme süresi 6 dakikaya inecek. 2 bin 682 metre uzunluğu ile de dünyanın en büyük orta açıklıklı köprülerinden biri olacak. Kocaeli'nin Dilovası İlçesi'ndeki Dil Burnu ile Yalova'nın Altınova İlçesi'ndeki hersek Burnu arasında yaptırılan Körfez Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla sürerken, en önemli aşamalardan biri de yarın gerçekleştirilecek. Her biri 25 bin ton ağırlığında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın da katılımıyla, köprünün Dilovası Şantiyesi'nden, STFA tarafından köprünün ayaklarının üzerine inşa edileceği temeli oluşturacak kesonlar denizde yüzdürülecek. Bakan Binali Yıldırımın her aşamasını izleyeceği bu çalışmada, STFA'nın uzun zamandır karada inşa ettiği 4 apartman büyüklüğünde ve her biri 25 bin ton ağırlığındaki bu kesonlar denizde yüzdürülüp burada bir teçhiz rıhtımına bağlanacak. Köprünün ayak çalışmaları daha sonra danizde devam edecek. Bu tekniğin dünyada inşaat alanında örneğinin çok az olduğu belirtildi. |