Hani Kıyılardan Yararlanmada...
Yakında Türkiye’de Kumul Kalmayacak!
ŞPO İstanbul 'Kamu Yararı'...
50 Yılda 7 Bin 500 Kilometre...
Bakanlık Kaçak İskele Avına Çıkacak!
"Bu Yetkiler Bakanlıklardan Alınsın"
Kıyı Katliamını Belediye de...
Kıyı Denetimleri Otel Yöneticilerini...
Başkandan ‘Kıyı’ İsyanı: Bu...
Yat Limanı Proje ve Yapıları...
Sayıştay Belgeledi: Devlet...
Kıyılar Yiğit Bulut'a Emanet!
Denize Dolgu Havalimanı İçin...
"Denizi Doldurmaya Devam Ediyorlar"
Kara, Denize Taştı!
Beylikdüzü’nde Denize Dolgu İsyanı!
Denize Dolgu Havadan İşte...
Esenler Belediyesi ile DenizBank'tan...
Denizi Doldurup Miting Alanı Yapacaklar!
Denizi Dolduracaklar, ‘Venedik’...
Datça'da Marina için Deniz Dolduruluyor
"Deniz Kendine Yapılanı Yanına Koymaz!”
Karadeniz Sahil Yolu Projesi'nde...
Kıyı Kullanma Kılavuzu: Kıyı mı, Kamusal Alan mı, Proje Alanı mı?
İstanbul’da kıyı kullanım kılavuzu: Kentsel dönüşüm hafriyat ve molozlarını denize dökmek suretiyle denizden kazanılan alanda bir de proje yapmak!
YENİKAPI: “İstanbul Metropolü Miting ve Gösteri Alanı” Çalışmalar sona erdiğinde Yenikapı Sahili'nde, 518 bin metrekaresi dolgu, tamamı 715 bin metrekare büyüklüğünde, 1 milyon 250 bin kişilik bir miting, gösteri, konser alanı ve yeşil alan olacak. Projeye göre, dev meydan, Samatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin önünden Yenikapı İDO İskelesi’ne kadar devam ediyor. Alana 1 milyon 250 bin kişilik miting alanı, 2 bin 200 araç ve 760 otobüs kapasiteli iki açık otopark yapılacağı, meydanın altında İleri Biyolojik Arıtma Tesisi kurulacağı, meydanda bir sahne, sağlık, idari ve güvenlik birimleri, kafe, büfe, restoran, sergi alanları olacağı açıklandı. Ocak 2013’te İstanbul 1 No’lu Yenileme Alanları Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu proje için ‘Siluet ve topografyayı bozar, uluslararası sözleşmelere aykırı’ demiş; TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, TMMOB Şehir Plancıları Odası İstanbul Şubesi ve TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi dolgu projesinin kültür varlıklarına zarar vereceğini ve İstanbul’un tarihi dokusunu bozacağını gerekçe göstererek yürütmeyi durdurma istemiyle dava açmıştı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı dolgunun ‘Sit alanına değil denize’ yapılacağını belirtip 3621 sayılı Kıyı Kanunu’nu gerekçe göstererek kurul kararını önemsemeden projeye onay vermiş; projenin ilk etabı olan denize temel atma işi, 2012 Ocak’ta yaklaşık 31 milyon TL bedelle Nas İnşaat, Nuhoğlu İnşaat ve Uğraş İnşaat’tan oluşan iş ortaklığına ihale edilmiş; İstanbul Büyükşehir Belediyesi de açılan davaları yok sayarak Nisan ayında denize taş dökerek 2 kilometre uzunluğunda yapılacak yolun inşaatına başlamıştı. MALTEPE: “İstanbul’a şehir parkı” Maltepe İDO İskelesi ile Küçükyalı Balıkçı Barınağı arasındaki 2.500 m uzunluğundaki sahil şeridinin 3.5 km enine 400 metre denize doğru doldurulması projesidir. Maltepe İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) yapılan ihaleyi Cengiz İnşaat-AKM Yapı Adi Ortaklığı 65 milyon lira bedelle kazanmıştı. İhale planı bile olmayan bir alanda "Maltepe Sahil Düzenlemesi 1. Etap Anroşman İnşaatı" ihalesi adı altında gerçekleşti. Proje için İstanbul Valiliği İl Çevre ve Orman Müdürlüğü tarafından hazırlanan “Çevresel etki değerlendirmesi gerekli değildir.” raporu da alınmış durumda. Projeye göre, doldurulacak alanda; su sporları alanı, spor tesisleri, çocuk oyun alanları, rekreasyon alanları, miting ve festival alanları düzenlenecek. 120 hektarlık bir alanda gerçekleşecek projeye göre, 19 hektarlık mevcut dolgu alanına 101 hektarlık ilave dolgu alanı eklenecek. 50 bin metrekare su sporları adası, 120 bin ve 130 bin metrekare olmak üzere 2 ayrı spor adası, 95 bin metrekare çocuk dünyası, 100 bin metrekare eğlence adası, 185 bin metrekare kültür aktivite adası, 130 bin metrekare gösteri alanı, 140 bin metrekare çayır ve gösteri alanı ve 195 bin metrekarelik spor, bitki ve rekreasyon alanlarına yer veriliyor. Maltepe sahil düzenlemesi yaklaşık 171 futbol sahası büyüklüğündeki bir alanda dünyanın en büyük parkı yapılıyor tanıtımları ile başlatılmıştı. Dünyanın en büyük şehir parklarına bakacak olursak: 1. Nationalstadtpark, Stockholm : 2.700 Hektar 2. Sutton Park, Birmingham : 900 Hektar 3. Bois de Boulogne, Paris : 840 Hektar 4. Phoenix Park, Dublin : 700 Hektar 5. Eilenriede, Hannover : 650 Hektar 6. Wiener Prater, Viyana : 600 Hektar 7. Golden Gate Park, S.Francisco : 410 Hektar 8. Stanley Park, Vancouver : 405 Hektar 9. Tempelhofer Park, Berlin : 350 Hektar 10. Central Park, New York : 341 Hektar 11. Hyde Park/Kensington Park, London : 250 Hektar 12. Tiergarten, Berlin : 210 Hektar Peki İstanbul’un bir şehir parkına ihtiyacı varsa, Kartal Yakacık'ta “Şehir Parkı” alanından Dini Yüksek İhtisas Merkezi olarak kullanılmak üzere “Eğitim Tesisleri Alanı ve Park Alanı”na dönüştürülen şehir parkı neden imara açılıyor? veya Kartal Cevizli Tekel alanına ait alan, daha önceki planlarda şehir parkı olmasına rağmen, neden bir Vakıf Üniversitesine tahsis edilerek yapılaştırılıyor? diye sormak ihtiyacı doğuyor elbette… HALİÇ: Haliçport 25 Haziran’da 558 yıl önce kurulmuş olan Haliç Tersanesi’nin Yap-İşlet-Devret modeli ile özelleştirileceği, tersaneye 2 yat limanı, 400’er odalı 2 adet 5 yıldızlı otel, bin kişilik cami, AVM ve otopark alanları yapılacağı açıklandı. Haliçport 2 Temmuz’da Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın düzenlediği YİD modelli Haliç Yat Limanı ve Kompleksi Projesi ihalesinde Sembol-Ekopark İnşaat-Fine Otelcilik OGG ve Cengiz-Taca-Galeri İnşaat teklif vermişti. İhaleye teklif veren firmaların belge kontrolleri yapıldıktan sonra en yüksek kira bedelini veren firmanın teklifi, Ulaştırma Bakanı'nın onayına sunulacak. Bu durumda, sadece İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Şehir Hatları Genel Müdürlüğü olarak kullandığı alan kamuda kalacak. |