Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU
İLİŞKİLİ HABERLER

Doğa Harikası Kanyona Hafriyat Döktüler!

Boş Buldukları Yere Döküyorlar

Kanal İstanbul İhaleye Çıkıyor

'Kanal İstanbul, İnsan Eliyle...

3. Havalimanı'na Hesapta Olmayan Engel!

Son Tarım Alanlarına da Hafriyat...

Hafriyatı Gelişigüzel Dökene Ceza Yolda!

Kanal İstanbul Projesi Başlıyor!

3. Havalimanı için Yeni Şirket Kuruldu

"Kanal İstanbul Yapılırsa Marmara Biter"

"Kanal Projesi Marmara’yı...

Kanal İstanbul Fırsatçılarına Dikkat!

Arazi de Hafriyat da 'Sahipsiz'!

Çatalca'da Kanal İstanbul Heyecanı!

Kanal İstanbul'un Güzergahı Belli Oldu!

3. Havalimanı Bir Şans mı,...

Çin Kanal Açıyor!

Çılgın Plan!

2.5 Milyon Ağacın Kesileceği...

3. Havalimanı 2.5 Milyon Ağaca Konacak!

"Çılgın Projenin Sonu Çılgın...

"Bir Çukur Verdik, Karşılığında...

Kanal İstanbul'a Talip Var!

İstanbul Ayağımızın Altından Kayıyor!

Kanal İstanbul İhaleye Çıkıyor

3. Havalimanı Atışması!

5 Firma, 5 Bin İşçi ile 5 Yılda Bitecek!

İmza Tarihi Belli Oldu

İstanbul'da Hiçbir Şey Eskisi...

3. Havalimanına Kara Operasyonu!

Kanal İstanbul Geçtiği Bölgeleri...

Havalimanı İhalesi Tamamlanmadan...

İşte Kanal İstanbul Projesi'nin...

9 Milyar Euro'luk Dev İhale Bugün

Çevre Mühendislerinden 3....

Bayraktar: "İstanbul'da Amaçladığımız...

İstanbul'a 3. Havaalanına...

Ercan’dan Sonra İstanbul’a Talipler

Büyük Projelerdeki Büyük 'Yol'suzluk

3. Havalimanı İhalesinde Erteleme Yok

3. Havalimanı'nda Hafriyat Engeli

3. Havalimanına Dörtten Fazla...

Kanal İstanbul'un Hafriyatı 3. Havalimanına

3. havalimanının nihai ÇED raporu tamamlandı. Rapora göre havalimanının yapımında 2.5 milyar metreküp hafriyat kullanılacak. Kömür ocakları sonucu oluşmuş çukurların doldurulması için kullanılacak hafriyat, kentsel dönüşüm, otoyol, demiryolu ve Kanal İstanbul projelerinden temin edilecek.

yapi.com.tr
Kanal İstanbul'un Hafriyatı 3. Havalimanına

İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı projesi, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek. İstanbul bölgesi 3. havalimanı projesine ilişkin olarak 9 Nisan'da gerçekleştirilen inceleme-değerlendirme komisyonu 1. toplantısında komisyon üyesi kurumların görüşleri doğrultusunda ÇED raporu nihai hale getirildi. Raporun, 'inceleme-değerlendirme' süreci sonlandırıldı. ÇED Yönetmeliği'nin 14. maddesi uyarınca halkın görüş ve önerilerini almak üzere nihai ÇED raporu 10 gün süreyle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda görüşe açıldı.

Projenin 1. etabında 1,2 milyar metreküp hafriyat kullanılacak

Proje 4 etapta gerçekleştirilecek, ilk etapta ana terminal binası, 2 pist ve kargo pisti inşa edilecek. Birinci etap çalışmaları kapsamında hafriyat miktarının bir milyar 266 milyon 700 bin metreküp olması planlanıyor. İlk etabın 42 ayda tamamlanarak işletmeye alınması planlanıyor ve bu çalışmanın bitirilmesi ile yıllık 70 milyon yolcuya hizmet verilmesi hedefleniyor. İkinci etapta alanın doğusunda denize dik uzanan 3. pist ve terminal binası, 3. etapta ana pistin batısında kalan denize dik 1 pist ve terminal binası, en son ve 4. etapta ise alanın batısında kalan denize dik 6. pist ve terminal binaları inşa edilecek. Projenin tam kapasite ile 2038 yılında tamamlanması hedefleniyor. Dört etabın tamamlanması sırasında ihtiyaç duyulacak hafriyat miktarının 2,5 milyar metreküp olması planlanıyor. Projenin inşaat aşamasında 80 bin, işletme aşamasında 120 bin kişinin çalıştırılması amaçlanıyor.


Havalimanı Arnavutköy ve Eyüp'e yapılacak

Habertürk'ün haberine göre, Proje, İstanbul Avrupa yakasında Arnavutköy ve Eyüp ilçelerinde yapılacak. Proje toplam 76 milyon 500 bin metrekarelik alanda inşa edilecek. Proje alanının arazisinin 6 bin 172 hektarı orman, bin 180 hektarı madencilik ve diğer kullanım, büyüklü küçüklü geçici su birikintileri, 236 hektarı mera, 60 hektarı kuru tarım (nadassız), 2 hektarı fundalık alan olarak belirlendi. Rapora göre proje alanının yaklaşık yüzde 2,47'lik (189,182 hektar) kısmı özel mülkiyet arazisi. Proje alanında uzun yıllardır devam eden kömür ocakları faaliyetleri sonucu oluşmuş çukurlarda yağmur sularının dolmasıyla oluşan büyüklü ve küçüklü geçici su birikintileri yer alıyor. Bu su birikintileri herhangi bir akarsu veya devamlı su kaynağı ile beslenmiyor. Topografyada en yüksek kot 160 metre, en alçak kot ise -37 metre.

4 etap halinde yapılması planlanan İstanbul 3. havalimanı sahaları için ortalama 105 metre kotuna göre dolgu yapımı düşünülüyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/kanal-istanbulun-hafriyati-3-havalimanina-_107765.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!