İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı projesi, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek. İstanbul bölgesi 3. havalimanı projesine ilişkin olarak 9 Nisan'da gerçekleştirilen inceleme-değerlendirme komisyonu 1. toplantısında komisyon üyesi kurumların görüşleri doğrultusunda ÇED raporu nihai hale getirildi. Raporun, 'inceleme-değerlendirme' süreci sonlandırıldı. ÇED Yönetmeliği'nin 14. maddesi uyarınca halkın görüş ve önerilerini almak üzere nihai ÇED raporu 10 gün süreyle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda görüşe açıldı.
Projenin 1. etabında 1,2 milyar metreküp hafriyat kullanılacak
Proje 4 etapta gerçekleştirilecek, ilk etapta ana terminal binası, 2 pist ve kargo pisti inşa edilecek. Birinci etap çalışmaları kapsamında hafriyat miktarının bir milyar 266 milyon 700 bin metreküp olması planlanıyor. İlk etabın 42 ayda tamamlanarak işletmeye alınması planlanıyor ve bu çalışmanın bitirilmesi ile yıllık 70 milyon yolcuya hizmet verilmesi hedefleniyor. İkinci etapta alanın doğusunda denize dik uzanan 3. pist ve terminal binası, 3. etapta ana pistin batısında kalan denize dik 1 pist ve terminal binası, en son ve 4. etapta ise alanın batısında kalan denize dik 6. pist ve terminal binaları inşa edilecek. Projenin tam kapasite ile 2038 yılında tamamlanması hedefleniyor. Dört etabın tamamlanması sırasında ihtiyaç duyulacak hafriyat miktarının 2,5 milyar metreküp olması planlanıyor. Projenin inşaat aşamasında 80 bin, işletme aşamasında 120 bin kişinin çalıştırılması amaçlanıyor.
Havalimanı Arnavutköy ve Eyüp'e yapılacak
Habertürk'ün haberine göre, Proje, İstanbul Avrupa yakasında Arnavutköy ve Eyüp ilçelerinde yapılacak. Proje toplam 76 milyon 500 bin metrekarelik alanda inşa edilecek. Proje alanının arazisinin 6 bin 172 hektarı orman, bin 180 hektarı madencilik ve diğer kullanım, büyüklü küçüklü geçici su birikintileri, 236 hektarı mera, 60 hektarı kuru tarım (nadassız), 2 hektarı fundalık alan olarak belirlendi. Rapora göre proje alanının yaklaşık yüzde 2,47'lik (189,182 hektar) kısmı özel mülkiyet arazisi. Proje alanında uzun yıllardır devam eden kömür ocakları faaliyetleri sonucu oluşmuş çukurlarda yağmur sularının dolmasıyla oluşan büyüklü ve küçüklü geçici su birikintileri yer alıyor. Bu su birikintileri herhangi bir akarsu veya devamlı su kaynağı ile beslenmiyor. Topografyada en yüksek kot 160 metre, en alçak kot ise -37 metre.
4 etap halinde yapılması planlanan İstanbul 3. havalimanı sahaları için ortalama 105 metre kotuna göre dolgu yapımı düşünülüyor.