Kanal İstanbul'da Yeni Gelişme
Kanal İstanbul, Kentin Temel...
Erdoğan: Kanal İstanbul İhale Aşamasında
Kanal İstanbul’un Genişliği...
Kanal İstanbul için 5 Güzergah
Çılgın Projeye Çılgın İhale
"Kanal İstanbul"da İmzalar Atıldı
"Kanal İstanbul Müteahhitlik...
Şimdiden "Kanal" Manzarası Satıyorlar
Kanal İstanbul’u ‘BES’leyecekler
Kanal İstanbul’a Panama Modeli
Bakan Arslan'dan 'Kanal İstanbul'...
Kanal İstanbul, Marmaray gibi...
"Kanal İstanbul'a Bu Yıl İçinde...
Kanal İstanbul Hafriyatıyla...
Kanal İstanbul'da Sona Gelindi!
Kanal İstanbul'a Villa Tipi...
Kanal İstanbul Bölgesi'nde...
Kanal İstanbul Projesinde...
TOKİ Kanal İstanbul'un Finansörü Oldu
Kanal İstanbul'da İkinci Haliç Planı
Kanal İstanbul için İşbirliği
Kanal İstanbul 'Güzergahı'nda...
Limak Holding, Kanal İstanbul'a...
Kanal İstanbul’a Panama Modeli
'Kanal İstanbul'un Hazırlıkları Bitti'
'Kanal İstanbul’a Destek Veririz'
SACE’nin tahminlerine göre İtalyan şirketlerinin Türkiye’ye yaptığı ihracat önümüzdeki 3 yılda yüzde 1-1.5 artabilir.
Dünya Gazetesi'nden Ece Ceyhun'un haberine göre, İtalyan’ın ihracat kredisi kurumu SACE, mevcut portföyünde 2,8 milyar euroluk paya sahip Türkiye’yi, öncelikli 3 pazardan biri olarak görüyor. SACE’nin potansiyel gördüğü diğer ülkeler Brezilya ve Arap ülkeleri. İtalyan şirketlerin Türkiye ile ticaret ve yatırım ilişkilerini geliştirmesini desteklemek için çalıştıklarını anlatan, SACE CEO’su Alessandro Decio, 2017’de, İtalya-Türkiye ticaretinde 400 milyon euronun üzerinde kredi hacmine ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
Türkiye’deki mevcut sigortalı faaliyetler portföyünün değeri 2.8 milyar euroyu bulan SACE CEO’su Alessandro Decio, İstanbul’daki basın buluşmasında “Türkiye’de fırsatları daha fazla değerlendirmek için pozitifiz” diye başladığı konuşmasına önümüzdeki 4 yılda çift haneli büyümek istediklerini açıkladı. Decio büyüme planlarını anlatırken , “2015 yılında Türkiye’ye yönelik 400 milyon euroluk krediye garanti vermiştik. 2016 yılında ise 200 milyon euroluk bir hacim oluşturduk. 2017 yılında ise 2015’teki 400 milyon euroluk hacmi aşmayı hedefliyoruz. Son altı yılda Türkiye şirketlerinin İtalyan’dan yaptığı ithalatta kullandığı toplam 2,8 milyon euroluk krediye garanti verdik” ifadelerini kullandı. Decio, SACE’nin esas itibariyle ihracat yapan İtalyan şirketlerini desteklemek amacıyla kredi sigortası sağladığını anlatarak, “80 milyar euroluk bir kredi portföyüne garanti veriyoruz. 25 bin İtalyan şirkete 198 ülkede hizmet sunuyoruz. Bu geniş çaplı hizmetleri sunarken kârlılığımızı da koruyoruz. Sermaye getiri oranımız yüzde 6 civarındadır. 2016 yılında toplam portföyümüzü yüzde 50 büyüttük. Önümüzdeki yıllarda da çift haneli büyüme hedefliyoruz. Bu büyüme hedefimiz içinde Türkiye’ye de özel bir önem veriyoruz. Türkiye fantastik bir pazar. Türkiye, Rusya ile birlikte bu bölgede hızlı büyüme hedeflediğimiz öncelikli pazarlardan biri. Yaklaşık 1.500 İtalyan şirketin Türkiye pazarına yönelik faaliyeti bulunuyor” bilgisini verdi. Kanal İstanbul’a da destek veririz CEO Alessandro Decio, Türkiye’nin ulaşım altyapısını geliştirmeye yönelik bazı karayolu ve metro projelerinde İtalyan şirketlerinin de yatırımcı olarak yer aldığını, tüm alt yapı, metro, PPP ve enerji sektöründe fırsat gördüklerini anlatarak Türkiye’de iş yapmak isteyen İtalyan firmalarına da “Türkiye’ye kısa vadeli değil, uzun vadeli bakacasın” tavsiyesi verdiklerini belirtti. Decio, “Biz bu projelerdeki şirketleri destekliyoruz ve yeni projelere girmeleri için de onları teşvik ediyoruz. Örneğin, İzmir – İstanbul otoyolu projesinde İtalyan Astaldi şirketi konsorsiyum üyelerinden biri. Ayrıca İBB’nin metro projeleriyle de İtalyan şirketleri yakından ilgileniyorlar. Özel sektör – kamu işbirliğiyle (PPP) inşa edilen şehir hastane projeleri, İstanbul’a üçüncü havalimanı ve Kanal İstanbul gibi diğer altyapı projeleri de İtalyan şirketlerin gündemine girebilir, biz de bu durumda her türlü desteği veririz” açıklamasını yaptı. Altyapının yanı sıra sanayinin ihtiyaç duyduğu makine ekipman konusunda da İtalyan şirketleri rekabetçi yaklaşımlarıyla Türk şirketlerine katkı sağlayabileceğine işaret eden Decio, şöyle devam etti: “İtalyan şirketleri Türkiye ile uzun yıllardır iş yapıyorlar ve buna bağlı olarak diğer uluslararası rakiplerine nazaran Türkiye’de iş yapma konusunda önemli bir deneyime esnekliğe sahipler. Ayrıca çok rekabetçiler ve orta büyüklükteki Türk şirketlerine de hitab edebiliyorlar.”
|