Devlet Marmaray’da Döviz Kurbanı
Kanal İstanbul'da Yeni Gelişme
Kanal İstanbul, Kentin Temel...
Erdoğan: Kanal İstanbul İhale Aşamasında
Marmaray Geceleri Yük Taşıyacak
Kanal İstanbul’un Genişliği...
Erdoğan, Kanal İstanbul için Tarih Verdi
Kanal İstanbul için 5 Güzergah
Çılgın Projeye Çılgın İhale
"Kanal İstanbul"da İmzalar Atıldı
Marmaray Kazısında Tarihi...
"Kanal İstanbul Müteahhitlik...
Şimdiden "Kanal" Manzarası Satıyorlar
Kanal İstanbul’u ‘BES’leyecekler
Kanal İstanbul'a Kardeş Geliyor
Kanal İstanbul’a Panama Modeli
Marmaray'da Sefer Sayıları Artıyor
Bakan Arslan'dan 'Kanal İstanbul'...
"Kanal İstanbul'a Bu Yıl İçinde...
Kanal İstanbul Hafriyatıyla...
Kanal İstanbul'da Sona Gelindi!
'Kanal İstanbul’a Destek Veririz'
Kanal İstanbul'a Villa Tipi...
Kanal İstanbul Bölgesi'nde...
Kanal İstanbul Projesinde...
TOKİ Kanal İstanbul'un Finansörü Oldu
Kanal İstanbul'da İkinci Haliç Planı
Kanal İstanbul için İşbirliği
Kanal İstanbul 'Güzergahı'nda...
Limak Holding, Kanal İstanbul'a...
Kanal İstanbul’a Panama Modeli
Sur'un Dönüşümü ve Kanal İstanbul...
'Kanal İstanbul'un Altyapısıyla...
"Kanal İstanbul Güzergahındaki...
"Kanal İstanbul Güzergahı...
Kanal İstanbul, Marmaray gibi İnşa Edilecek!
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul’un aynı Marmaray gibi tatlı su kanalın altından geçirilecek inşa edileceğini açıkladı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesinin finansmanına ilişkin bilgi verdi. Şu anda bakanlığın hiçbir projesi için Varlık Fonu’na başvurmadıklarını belirten Aslan, “Yap-işlet devret modeli yerine özkaynakla yapılacak projelerde Varlık Fonu uygun şartlarda borçlanma yapıp projelerimizi destekleyebilir. Ancak şu anda bir finansman talebimiz olmadı. Kanal İstanbul’un finansman metodunda Varlık Fonu’nu dikkate almadık. Mevcut finansman modelinde çok uygun bir şey ortaya çıkmaz ve buna ilave bir şey katmak gerekir dersek o zaman fonu değerlendiririz” diye konuştu. 'Temiz su kanalın altından geçecek’ Projenin güncel durumu hakkında da bilgi veren Arslan, proje için belirlenen tüm güzergâhlarda nihai aşamaya geldiklerini kaydetti. Gazete Habertürk'ten Deniz Çiçek'in haberine göre Arslan, nihai güzergâhı, finansman yöntemine bağlı olarak diğer kurumların da “uygun” görüşünü alarak kesinleştireceklerini söyledi. Arslan, kanal nedeniyle temiz su kaynaklarının yön değiştirmeyeceğini belirterek, “DSİ ile yapılacak çalışmayla Trakya’da barajlar oluşturulacak. Temiz su kaynakları, kanalın altından sarnıç yöntemiyle birbiriyle bağlanacak. Batı tarafta kalan temiz suyun doğu tarafa yani İstanbul istikametine akışını sağlayacak çalışmalar olacak. Tatlı su, Marmaray gibi ya da Melen Çayı’nın boğazın altından geçmesi gibi kanalın altından geçecek” dedi. Kanalla deniz dibi ekolojisini bozmamak için de üniversite hocalarıyla çalıştıklarını belirten Arslan, “Derinlik 25-30 metre öngörülmüştü. Karadeniz’den Marmara’ya böyle bir bağlantı yaptığımızda ekolojik dengeyi bozmayacak ve büyük gemilerin geçişini sağlayacak bir derinlik ve genişlik olacak” dedi. "Kanal çıkışına kruvaziyer limanı yapılacak" Kanal İstanbul’un Marmara Denizi çıkışına adalarla birlikte kruvaziyer limanı yapılacağını belirten Arslan, “Ancak Karadeniz tarafı henüz belli değil. Dolgu ile ileriye doğru doldurma olabilir. Fizibilitesi çalışılıyor” dedi. Kanal İstanbul için Panama ve Süveyş kanallarında incelemede bulunduklarını kaydeden Arslan, “Benzer kanalları inceliyoruz. Aynı sıkıntılarla karşılaşmamak için onların çözüm önerilerini inceliyoruz. Bizim projemiz bire bir hiçbir yere benzemiyor” dedi. Kanaldaki 5 köprünün ikisinden tren geçecek Kanal İstanbul projesi üzerinde 5 adet köprü olacağını ve trafik akışının bu köprülerden sağlanacağını belirten Bakan Arslan, önce köprülerin yapılacağını ve ardından da kanalın kazılacağını anlattı. Kuzey Marmara otoyolunun da burada bir güzergah olacağını belirten Arslan, “Havalimanından başlayarak Edirne istikametinde gidecek olan tren hattı var. Bir de Edirne’ye hızlı tren hattımız var ki bu sene ihale etmeyi düşünüyoruz. Köprünün ikisinden tren hattı geçecek. Kanal yapılmadan önce iki tren hattını birleştirmeye de çalışıyoruz. Bu yetişirse, tek köprüden tren geçecek” açıklamalarında bulundu. |