En Büyük Plan Sil-Baştan!
İşte İzmir'in "Çevre Karnesi"
Gözlerine İnanamadılar!
Bir İtiraz da Mimarlardan...
Kordon’da ‘Yeşil’ Operasyon!
İzmir'e Spor Müzesi Açılacak
İzmir'deki "Tünel Efsanesi"...
Kıyı Tasarımında 'Üçüncü' Hamle
Pasaport'un Tarihi Binası Yenileniyor!
Karanın Maliyeti Fazla Olduğu...
Havalimanı için 2.5 Milyon...
İzmir Tramvayı İhaleye Çıkıyor!
Eski Tekel Deposu İşte Bu Hale Geldi!
İzmir'e Yeni "Tarih" Projesi!
Uçanyol, Meclisi İkiye Böldü:...
Havaalanı için Pist Dolgusu Tamamlandı
Yarımada'ya 'Duble' Çevre Müjdesi!
Ören Sahillerine Taş ve Betonlu...
"İzmirli TOKİ'yi İstemiyor"
İzmir'deki Felaketin Nedeni...
İzmir'e İkinci Çevre Yolu!
İşte İzmir'in Yeni Kıyı Düzenlemesi!
Başkandan ‘Kıyı’ İsyanı: Bu...
"Kıyı Kanunu Anayasa Gibi Olmalı"
Kıyılar Yiğit Bulut'a Emanet!
İzmirliler'in Denizle İlişkisi Yok Ediliyor!
Mimarlar Odası İzmir Şubesi Başkanı Hasan Topal, Büyükşehir’in Pasaport’u yeniden dizayn çalışmalarına ve ‘Denizle İlişkiyi Güçlendirme Projesi’ne tepki gösterdi.
Ege'de Son Söz'ün haberine göre, Mimarlar Odası İzmir Şubesi Başkanı Hasan Topal, Büyükşehir Belediyesi'nin "İzmirliler'in Denizle İlişkisini Güçlendirme Projesi" adı altında Pasaport'ta başlattığı çalışmalarla ilgili uyarı ve eleştirilerde bulundu. Konak Pier ile Cumhuriyet Meydanı arasındaki 700 metrelik tarihi bölgenin İzmirliler'in denizle doğrudan ilişki kurabildiği tek yer olduğunu ifade eden Topal, "Masaları kara tarafına alarak sorunu çözemezsiniz. Pasaport'ta tasarım değil, işletme ve denetim problemi vardır. İzmirliler'in denizle ilişkisi Pasaport düzenlemesi, kıyı düzenlemesi adı altında yok edilmemelidir" dedi.
İzmir'in kıyı ve körfez kenti olduğunu, körfez kıyılarının kentin nefes alan bölgeleri olduğunu yıllardır söylediklerini belirten Hasan Topal şöyle konuştu: "Mimari dokunuşlarla kentsel cazibeyi artırmayı destekliyoruz. Ancak Konak Pier ile Cumhuriyet Meydanı arasındaki 700 metrelik bölge İzmirliler'in denizle doğrudan ilişki kurabildiği tek yerdir. Şu andaki kullanımda rahatsız edici bir boyut sadece zabıta tedbiriyle kötü kullanımdan arındırılabilirdi. Yaya yolu yürünemez hale geldi ama bu bir proje konusu değil işletme konusudur. Oturma yerlerini kara tarafına atarak çözemezsiniz. Üç ay sonra yine aynı şey olur, masalar yine deniz kenarına çıkar. Aynı şey Kordon'da da söz konusu... Bazı akşamlar Kordon'da yola kadar masa çıkartılıyor. Peki burada tasarım problemimi var? Hayır, işletme problemi söz konusu. Bu çok net ortada... Ancak Pasaport ve Kordon'da proje değil, işletme ve denetim sorunu vardır." “Kordon, dünyanın en uzun gastronomi koridoru” Hasan Topal, Kordon'un Pasaport ile birlikte 2.5 kilometre uzunluğunda dünyadaki en uzun gastronomi koridorlarından biri olduğunu söyledi. Topal, Kıyı Tasarım Projesi kapsamında Kordon'da yeşil alan üzerinde yeni ticari kullanımlara izin verilmemesi gerektiğini de ifade ederek, "Şunu çok iddialı söyleyebilirim, Türkiye'de şu anda en güzel kıyı düzenlemesi Kordon'dur. Ancak düzenleme adı altında bu bölgelere yeni ticari kullanımlar getirilmemesi gerekir. Çünkü Kordon şu anda belki de dünyadaki en uzun gastronomi koridorlarından biridir. 1.5 kilometre Kordon, 700 metre Pasaport bölgesi de eklenirse 2.5 kilometrelik bir alan, Alsancak Limanı'ndan Büyükşehir Belediyesi'nin önüne kadar yaklaşık her beş metrede bir yiyecek içecek sunumları vardır. Ön projede gördüğümüz kadarıyla eski Nato'nun karşısında düşünüldüğü gibi, Kordon'da yeşil alan üzerinde yeni ticari üniteler yaratılmasını doğru bulmuyoruz." dedi. Marina, Pasaport'a tel örgü mü getirecek? İzmir'de mevcut marina projelerinin topluma tam olarak anlatılmadığına da dikkat çeken Hasan Topal basın, kamuoyu ve meslek örgütlerinin bu konuda dikkatli olmaları gerektiğini söyledi. Mimarlar Odası İzmir Şubesi Başkanı Hasan Topal, İzmir'in tarihi sit alanı olarak tescilli Konak Pier ile Cumhuriyet Meydanı arasında kalan alanın hiçbir şekilde tel örgü, dolgu ya da platform gibi düzenlemelerle kamuya kapatılamayacağına vurguladı. Topal, özel bir girişim olarak düzenlenecek Pasaport Marinası hakkında şunları söyledi: "İzmir'in, karar vericilerin, yerel yönetimlerin şuna dikkat etmesi gerekir. Daha önce ilgili yerlere yazılı olarak da bildirdiğimiz gibi Pasaport kıyı hattı asla değiştirilmez. Marina için Pasaport'ta deniz kenarına tel örgü çekemezler, denize dolgu yapamazlar. İzmirliler'in denizle ilişkisini kesemezler. Şu anda İzmir'in 19. yüzyılın ikinci yarısında oluşmuş tek kıyı hattı olarak, Pier ile Cumhuriyet Meydanı arasındaki hattı kalmıştır. Tarihi sit olarak da tescillidir. Bunun kesinlikle değiştirilmemesi gerekir. Kaldırımı kapatamazlar, kaldırım limana dahil değil. Denizin üstüne platform yapmak isteniyor. Marina projelerinde bu hat değiştiriliyor, dolgular öneriliyor. Marina dediğimiz mesele, özel alan demektir. Girilip çıkılamayan, etrafı çevrili alan demektir. Elektrik, su, atık gibi bazı hizmet talep edilen alanlardır. Bütün bunlar nedeniyle, Pasaport'ta düzenlenecek marinanın kesinlikle Pasaport'un bugünkü mevcut hattına temas etmemesi gerekir. Yapılacak marina, İzmirlilerin Pasaport'ta serbestçe yürüyebileceği, oturabileceği, denizle ilişkisini kurabildiği ayırt edici özelliği ortadan kaldırılmamalıdır. Bu çok önemli bir olgudur. Suyla insan arasına tel örgüydü, güvenlik hattıydı, marina kulübesiydi gibi engeller girmemeli. Bu tür projelerin insanların denizle ilişkisini güçlendirmesi gerekir, zedelemesi değil." |