Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

İşte Kanal İstanbul Rotası

İstanbul'un çılgın projesi olarak gündeme gelen, Kanal İstanbul'un güzergahı netleşti. Kanal, K.Çekmece-Başakşehir-Arnavutköy hattında olacak. Bu rotanın seçilmesinin nedeni, hiç orman arazisi bulunmaması, istimlak bedeli ile kazı maliyetinin düşük olması olarak açıklanıyor.

yapi.com.tr
1 İşte Kanal İstanbul Rotası

Başbakan Erdoğan'ın geçtiğimiz yıl açıkladığı ve kamuoyunda 'Çılgın Proje' olarak bilinen Kanal İstanbul Projesi'nde maliyet ve hafriyat kolaylığı açısından en uygun yerler olarak belirlenen Küçükçekmece-Başakşehir-Arnavutköy hattında çalışmalar başladı. Kamulaştırma açısından en az sorunlu, rakım olarak en alçak ve maliyet açısından ise en düşük nokta olan güzergahtaki bazı mahallelerde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından rezerv alanlar oluşturuldu. Güzergâh üzerinde yer alan yerleşim alanlarında ise arazi fiyatları şimdiden tavan yaptı.

Yenişafak gazetesinin haberine göre, Kanal İstanbul için en uygun olan güzergâhın ilk noktası Küçükçekmece Gölü olduğu belirtiliyor.
Projeyle Sazlıdere Barajı da devredışı kalacak, ancak Melen Çayı'ndan su geliyor olması nedeniyle İstanbul'da su problemi yaşanması beklenmiyor. Sazlıdere Barajı'nın bütün rezerv alanını kullanarak devam edecek. Kanal İstanbul, bu derin vadiden Boyalık ve Baklalı bölgelerine yöneliyor. Maksimum rakımın 30 metre olduğu bu bölgede yine vadilerden ve dere yataklarından ilerleyecek olan kanalın güzergâhında önemli bir yerleşim bulunmazken kısmen tarım arazileri yer alıyor. Kanal ayrıca üçüncü havalimanının hemen yanında bitiyor.

Kanal İstanbul için adı geçen iki güzergah daha bulunuyor. Bunlardan ilki Büyükçekmece Gölü'nden başlayıp Bahşayiş Deresi üzerinden ilerleyip kuzeydoğuya dönerek Boyalık'tan Karadeniz'e ulaşıyor. Bu bölgede ilk projedeki gibi vadiler ve su havzaları bulunmadığı için maliyet artıyor, hafriyat çalışması çoğalıyor. Ayrıca bu güzergahta İstanbul içme suyunun yüzde 7'sinin sağlandığı Büyükçekmece Gölü de var. Yetkililer bu önemli gölü devre dışı bırakmak istemiyor. İkinci hat ise Silivri'nin batısından başlayıp Fenerköy ve Kabakçı üzerinden Karadeniz'e ulaşıyor. Burada da hafriyat ve maliyet ilk projedekinden kat kat daha fazla olduğu söyleniyor.

Çevre mahallelerde arazi fiyatları tavan yaptı

25 metre derinlikte ve 150 metre genişlikteki Kanal İstanbul Projesi'nin en önemli istimlak ve kamulaştırma çalışması, -son anda bir değişiklik olmazsa- Küçükçekmece Gölü ile Sazlıdere Barajı arasında kalan Başakşehir ilçesinin Altıntepe, Güvercintepe ve Şahintepe mahallelerinde gerçekleştirilecek. Önemli bir yolun komşusu olacak ruhsatsız ve imarsız evlerden oluşan mahalleler kanala cephe bir konumda olduğu için şimdiden değerlendi. Arazi fiyatlarının tavan yaptığı bu yerlerde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bazı bölgeleri rezerv alan ilan etti.

http://www.yapi.com.tr/haberler/iste-kanal-istanbul-rotasi_106702.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Yüce Atatürk, İstanbul'ün Nüfusu 1 milyonu, Ankara'nın 300bin'i aşmasın.... Van'a da üniversite yapılsın. derken ne denli yanılıyordu? bir savaş durumunda Türkiye'nin dostları(!) kolayca dümdüz eder. Baron Tott zamanında da Sakarya-Sapanca-İznik kanalı düşünülmüş ama gündemi saptırmak için. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!