Kahramanmaraş'a 'Venedik' Modeli
İşte Osmanlı'nın Çılgın Projeleri!
Kanal İstanbul'un Güzergahı Belli Oldu!
"Çılgın Projenin Sonu Çılgın...
Türkiye Özellikle Altyapı...
Yüksek Binalar Kule Vinç Pazarını...
Kanal İstanbul’da 3 Alternatif...
Kanal İstanbul'da Fizibilite...
Kanal İstanbul'un Güzergahı Netleşiyor!
İşte Kanal İstanbul Rotası
Kanal İstanbul Ne Kadar Hazırlıklı?
Kanal İstanbul da İhaleye Çıkıyor
"Çılgın Proje"ye Budapeşte Modeli!
YPK’nın 5.5 milyar TL tutacağı öngörülen inşaat işleri için vize verdiği Kanal İstanbul projesi kapsamında en az 8 köprü inşa edilmesi planlanıyor. İstanbul Boğazı ile Silivri arasında Kanal’la ‘çakışacak’ 5 otoyol ile demiryolunun taşınması gündemde...
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın Yüksek Planlama Kurulu’nun (YPK) onayından çıktığını açıkladığı ‘Kanal İstanbul’un ihale edilecek inşaat işlerinin ayrıntılarına ulaşıldı. Habertürk'ün haberine göre, 5.5 milyar TL olarak hesaplanan inşaat işleri kapsamında İstanbul Boğazı ile Silivri arasındaki doğu-batı ekseninde, Kanal İstanbul’la ‘çakışacak’ en az 5 otoyolu, karayolu ve demiryolunun deplase edilmesi (başka noktaya taşınması) planlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları “Örneğin TEM, D-100 deplase edilecek” dedi. Kanal üzerine en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi planlanıyor.
Parça parça ihale edilebilir YPK kararı doğrultusunda Karayolları Genel Müdürlüğü, otoyol ve karayolları ile inşa edilecek köprü için proje çalışmalarına başladı. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, 5.5 milyar TL’lik proje için parça parça ihale yapabileceklerini söyledi. YPK’nın ihalesi için vize verdiği inşaat işleri, Kanal İstanbul’un yan unsurlarını oluşturuyor. YPK’nın, doğrudan Kanal İstanbul’la ilgili yeni bir karar alması öngörülüyor. Budapeşte modeli uygulanacak Kanal İstanbul için Macaristan’ın başkenti Budapeşte ‘modeli’nde somutluk kazanıyor. Şehrin iki yakası arasında gidiş-geliş Tuna Nehri üzerindeki köprülerle gerçekleştiriliyor. Kanal İstanbul, bir uçtan diğer uca 56 kilometre olacak. Kanal üzerine en az 8, en fazla 11 köprünün inşa edilmesi planlanıyor. Kesik ‘V’ biçiminde inşa edilecek Kanal İstanbul’un biçimiyle ilgili de değerlendirmeler büyük ölçüde tamamlandı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı”nın hazırlıklarını yaptığı taslak Kanal İstanbul, alttan kesik ‘V’ harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümünün genişliğinin 100 metreye, V harfinin iki ucu arasındaki mesafenin 520 metreye kadar ulaşabileceği belirtiliyor. Kanalın derinliği 20 metre olacak. Yetkililer, kanalın her iki kenardan belli bir alanının dolgu olacağını söyledi. |