Çanakkale-İzmir Karayolu Tünellerle...
Makine Sektöründe İhracat...
Makine İhracatı 8 Milyar Dolara Ulaştı
MMO: Çifte Açık Riski Artıyor
Beton Yollar ile "Avrasya...
"İklim Değiştiren" Tünelde Işık Göründü
Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa...
İstanbul Tüneli Projesi'nde...
Dünyanın İlk Gemi Tüneli İnşa Edilecek!
Haliç’e Su Altı Tüneli'nin...
3 Katlı Tünel için Zarflar...
Yeni Zigana Tüneli'nin Temeli Atıldı
Ilgar Geçidi'ne Tünel Yapılacak
Beylerbeyi Sarayı Tüneli Yenileniyor
Avrasya Tüneli Geçiş Ücreti...
Sultanahmet'te Kaçak Tünel Kazmışlar
İzmir'in En Uzun Tüneli için...
Avrasya Tüneli Müzesi Böyle Tasarlandı
YHT Hattı Tüneli İnşaatı Mahalleyi...
İstanbul Tüneli Projesi'ne 4 teklif
Üsküdar'da Tünel İnşaatı Yakınında...
İlk Yerli Tünel Açma Makinesi Tanıtıldı
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye'nin dünyada tünel delme makinesi üreten 8 ülkeden biri olduğunu belirterek, "Şimdi hedefimiz İstanbul'da yapacağımız 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde 16,8 metre çapında tünel delme makinesi kullanmak." dedi.
Arslan ile Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, E-Berk Makine ve Metalurji AŞ'nin ürettiği Türkiye'nin ilk yerli tünel açma makinesinin tanıtımı dolayısıyla Anadolu Organize Sanayi Bölgesinde düzenlenen törene katıldı.
Arslan, burada yaptığı konuşmada, eskiden kazma kürekle delinen tünellerin betonarme kısmı için günlerce uğraşıldığını hatırlatarak, "Tünel açma makinesi adeta bir fabrika. Ön tarafta kesici ve delici takımlar olsa da, geriye doğru 80-100 metreyi bulan bir fabrika gibi. Bir taraftan tüneli deliyorsunuz, aynı zamanda daha önce hazırladığınız beton segmentleri getirip yerleştiriyorsunuz, arkasına beton enjekte ediyorsunuz. Böylece, bu makine için 45 dakika ile 1 saat arasında birer metrelik segmentleri yerleştirerek, hem kazıyıp hem imalatı bitirip ilerliyorsunuz." diye konuştu. Tünel açma makinesinin Türkiye'deki birçok projede kullanıldığını anlatan Arslan, "Şimdi hedefimiz İstanbul'da yapacağımız 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde 16,8 metre çapında tünel delme makinesi kullanmak. Bunları her projede özel olarak sipariş etmek zorundasınız. Tünelin çapı ve zeminin yapısı gereği özel olarak imal ettiriyorsunuz. Bugün dünyanın 8. tünel delme makinesi üreten ülkesi haline geldik." ifadelerini kullandı. Ekonominin ve ülkenin büyümesi için sanayi, endüstri ve ticaretin büyümesi gerektiğine dikkati çeken Arslan, "Bunun olmazsa olması ulaştırma koridorlarının tamamlanmasıdır. Asya'dan Avrupa'ya ve Londra'dan Pekin'e Türkiye üzerinden giden orta koridoru sadece kara değil, deniz ve hava yollarıyla da tamamlamak gerekiyor. Onun için son 15 yılda katettiğimiz ciddi mesafe var. Bununla yetinmeden çok daha fazlasını yapmalıyız." değerlendirmesinde bulundu. Makine, Ergene Projesi’nde kullanılacak E-Berk Makine ve Metalurji AŞ tarafından üretilen 3,25 metre çapında, 92 metre boyunda, 175 ton ağırlığında ve 800 KVA gücündeki Milli Tünel Açma Makinesi, Tekirdağ'da Ergene Derin Deşarj Tünel ve Arıtma Projesi’nde kullanılacak. Proje sayesinde Ergene Nehri’nin temizlenmesiyle sağlanacak katkının yanı sıra, Çorlu ve Ergene bölgesindeki 9. Organize Sanayi Bölgesinin arıtma sorunu da tamamen çözülecek. Ayrıca söz konusu makinenin üretimi, yıllık 250 milyon avroluk ithalatın önüne geçecek. |