Beton Yollar Yüzde 40 Tasarruf Sağlıyor
“Beton Yol Kullanım Önerisine Açığız”
Çanakkale-İzmir Karayolu Tünellerle...
Avrasya Tüneli Ulaşıma Açıldı
Tüzün: Yazın Sıcaktan Eriyen...
Belediye Yola Kanser Döşedi
İlk Yerli Tünel Açma Makinesi Tanıtıldı
‘Beton Yollar’ Geliyor
Beton Yollar, Cari Açığı Azaltıyor
Tekirdağ Beton Yol Konusunda...
Beton Yollar ile "Avrasya Tüneli" Bedeli Kadar Tasarruf Sağlanabilir
Türkiye’nin “beton yolları” Karadeniz’de masaya yatırıldı. Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği(TÇMB) ve Türkiye Belediyeler Birliği’nin ortaklaşa düzenlediği Beton Yollar Semineri yoğun bir katılımla Samsun’da gerçekleştirildi.
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği(TÇMB) ve Türkiye Belediyeler Birliği’nin ortaklaşa düzenlediği “Beton Yollar Semineri”ne, Samsun, Tekirdağ, Denizli, Kocaeli Büyükşehir Belediye temsilcilerinin yanısıra konusunda uzman konuşmacılar katılarak beton yol dönüşümü bütün detaylarıyla ele alındı.
Cari Açığın İlacı Beton Yollar Konuşmasında Türkiye’nin 2016 yılı sonunda cari açığının 32,6 milyar Dolar olarak açıklandığına değinen Türkiye Çimento Müstahsiller Birliği CEO’su İsmail Bulut, bu tablonun içinde, petrol ürünleri ithalatı hatırı sayılır bir yer tuttuğunun altını çizdi. Türkiye’de her yıl 25 milyon ton petrol ithal edildiğini ve ithalata bağımlılık oranının yüzde 98 seviyesinde seyrettiğine de dikkat çeken Bulut; “Beton yol ve beton bariyer teknolojilerinden yeterince faydalanılması halinde ülke ekonomisine özellikle hammaddenin yerli sermayeden karşılanabilmesi adına önemli avantajlar sağlayacak, uzun ömürlü olması nedeniyle siz uygulayıcılara ciddi zaman kazandıracak ve en önemlisi ülkemizde etkin kullanımı halinde her yıl bir Avrasya tüneli projesi kadar tasarruf sağlayarak cari açığın azalmasına neden olacaktır.Bu nedenle beton yolların alternatif bir seçenek olarak kullanılması gündemimizde yer almalı“ diyerek konuşmasını sonlandırdı. Karadeniz İklimine Çözüm, Beton Yollar 2 yılda 750 kilometre beton yol imalatı gerçekleştirerek, yol sorunun büyük kısmını çözmüş olduklarını belirten Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz :“Çok önemli bir konuyu masaya yatırmak için bugün buradayız. 2014 yılından sonra Büyükşehir Belediyelerinin genişleyen görevleri kapsamında, köy yolları için hiç vakit kaybetmeden çalışmaya başladık. Samsun’un iklim koşulları için en iyi çözümün beton yol çalışmaları olduğunu tespit ettik. Çünkü Karadeniz yağışları bize çok sınırlı çalışma zamanı bırakıyor. İşte tam bu noktada beton yolları konuşmaya, gündemimize almaya başladık. Betonu seçmemizdeki en büyük sebep beton yolların bozuk yol koşullarını, çarpık ve bozuk yolları çok iyi şekilde örtmesidir. Beton bir çözümdür, alternatiftir. Elbette asfalt gibi beton yollarında bir ömrü vardır. Ama biliyoruz ki beton yolların kullanım ömrü uzun solukludur. “ dedi. |