Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
SONRAKİ HABER: Depremin Artçısı Heyelan
BÖLÜM SPONSORU
İLİŞKİLİ HABERLER Mehmet Gönenç, Akropol Örenyeri'nde tarihi '3 boyutlu' deneyimlerken...

"Doğru Koruma ve Kullanma...

Hızlı Tren Efes ve Bergama'ya Uzuyor

Alsancak-Menderes arasındaki bölümü geçtiğimiz günlerde açılan ve ilk etapta Torbalı'ya uzayacak olan Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi'nin tarihi mirasıyla dünyaca ünlü olan Selçuk ve Bergama'yı birbirine bağlaması için harekete geçildi.

Yeni Asır Gazetesi
Hızlı Tren Efes ve Bergama'ya Uzuyor

Alsancak-Menderes arasındaki bölümü geçtiğimiz günlerde açılan ve ilk etapta Torbalı'ya uzayacak olan Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi'nin tarihi mirasıyla dünyaca ünlü olan Selçuk ve Bergama'yı birbirine bağlaması için harekete geçildi. Bu yöndeki öneriyi dile getiren Ege Ekonomiyi Güçlendirme Vakfı (EGEV) Başkanı Yılmaz Temizocak, hattın bu şekilde uzatılması durumunda Selçuk'taki Efes ve Meryamana ile Bergama'daki Akropol ve Asklepion gibi dünyaca ünlü kültür hazinelerinin birbirine bağlanacağını belirterek, "Kruvaziyer gemilerle gelen turistler de bu yolla hem Bergama'ya hem de Efes'e gidebilir. Bunu hayal etmek bile heyecanlandırıyor" dedi. Temizocak'ın bu önerisine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'dan destek geldi. Öneriyi kendisine aktaran Yeni Asır'a açıklama yapan Yıldırım, "İzmir'in menfaatine olacak bir proje varsa rahatlıkla yapabilirler. Biz İZBAN'a açık çek verdik" diye konuştu. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da, "Hafif raylı sistemi Bergama ve Selçuk'a uzatmayı planlıyoruz" dedi.

Büyük düşünelim

İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD, hattı Menderes'ten Torbalı'ya kadar 32 kilometre daha uzatma kararı alıp bunu uygulamaya koyma aşamasına geldi. TCDD yetkilileri, Menderes ile Torbalı arasında kalan ve yaklaşık 55 milyon liraya mal olacak ilave bölümle ilgili ihale aşamasına gelindiğini belirtti. Ancak EGEV, İzmir'in turizmde patlama yapması için hattın hem kuzeyden, hem de güneyden uzatılması gerektiğini dile getirdi. Aliağa-Menderes Hafif Raylı Sistemi'nin güneyde Selçuk, kuzeyde de Bergama'ya kadar uzatılması durumunda iki kültür hazinesi kenti buluşturması nedeniyle dünyaca ün yapacağını dile getiren Temizocak, bu projeye öncelik verilmesi gerektiğini söyledi.

Planlarda var

Kocaoğlu, güney hattında yolculu seferlerin başladığı ve tamamı Ekim sonunda hizmete girecek olan Aliağa-Menderes raylı sistem hattının güneyde Efes'e, kuzeyde ise Bergama'ya kadar uzatılmasını planladıklarını açıkladı. Kocaoğlu, "Bunu yapalımki, İzmir'e gelen turistler, hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde Bergama'ya ve Efes'e gidip tarihi yerleri gezebilsin" diye konuştu. TCDD yetkilileri ile mevcut Aliağa-Menderes hattının Torbalı'ya kadar uzatılması konusunda mutabık kaldıklarını belirten Kocaoğlu, "Hedefimiz bu hattı Menderes'ten Efes'e ve Aliağa'dan da Bergama'ya uzatabilmek. Bunu gerçekleştirelimki, İzmir'e, Konak'a, Alsancak'a, limana, havaalanına gelen yerli veya yabancı turistler, metro ya da raylı sisteme bindiğinde hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde Bergama'ya, Efes'e gidip tarihi yerleri gezebilsin. Çevre dostu raylarla şehir ve ilçe merkezlerine gürültüsüz, dumansız, konforlu ulaşım sunan. Kıyı şeridi boyunca tramvay keyfini yaşayan, Bergama'dan Selçuk'a tren hatlarının yer aldığı bir kent için elimizden gelen çabayı harcıyoruz" diye konuştu.

Toplam 195 kilometre

Mevcut uzunluğu 80 kilometre olan Aliağa-Menderes Hattı, 32 kilometrelik Torbalı bağlantısının ardından 112 kilometreye ulaşacak. EGEV'in önerisi hayata geçerse hat, Torbalı'dan Selçuk'a 28 kilometre, Aliağa'dan Bergama'ya ise 55 kilometre daha uzatılacak. Böylece hattın toplam uzunluğu 195 kilometreye ulaşacak. İZBAN tarafından yapılacak Aliağa ile Bergama bağlantısının yaklaşık 80-100 milyon liraya; Torbalı-Selçuk arasının ise 50-60 milyon liraya mal olacağı tahmin ediliyor.

Asıl öncelik kentin menfaati

Aliağa-Menderes Hafif Raylı Sistem Projesi'nin kuzeye ve güneye uzaması için İzmirlilerin talepleri olduğunu söyleyen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, konuyla ilgili olarak Yeni Asır'a açıklama yaptı. Yıldırım, "Biz 80 kilometrelik hattı yaptık ve yarısı TCDD'ye, yarısı da Büyükşehir Belediyesi'ne ait olan İZBAN şirketine işletmesi için teslim ettik. Bundan sonra yapılacak her türlü ilave ve yenileme işlemini bu şirket gerçekleştirecek. İzmir'in menfaatine olacak bir proje varsa rahatlıkla yapabilirler. Biz İZBAN'a açık çek verdik" dedi.

ETİKETLER: kent ulaşım
http://www.yapi.com.tr/haberler/hizli-tren-efes-ve-bergamaya-uzuyor_82442.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!