Taşıtlardan Arındırılmış Yeni...
Ankara'ya 56 Kilometrelik...
Amsterdam’ın 9 Yaşındaki “Bisiklet...
Bari’de Bisiklet Kullanımına Teşvik
Pendik Belediyesi’nden Bisiklet...
Bisiklet ve Kent Çalıştayı 2019
Antalya Bisiklet Yolu Projesi...
İstanbul'da Bisiklet Yolları...
Yeni İmar Planlarında Bisiklet...
Türkiye’de Şehirler Bisikletle Barışacak
Kırşehir Belediyesi'nden Bisikletli...
Hedef, 2040 yılında İzmir’de...
‘Haydi Türkiye Bisiklete!’
2011’den bu yana bisikletli ulaşım konusunda çalışan WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler, ‘Haydi Türkiye Bisiklete!’ ile bir iletişim projesine imza atıyor. Bisikleti ulaşım aracı haline getirmek isteyen belediyelerin farkındalık kampanyalarına destek olmayı hedefleyen projeye İzmir, Eskişehir ve Lüleburgaz katılıyor.
Kentlerde yaşayan milyonlarca insana daha iyi bir yaşam sunmayı amaçlayan sivil toplam kuruluşu WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler’in odaklandığı konulardan biri de kent içi bisikletli ulaşım. 2011’den bu yana, Antalya’dan Konya’ya, İzmir’den İstanbul’a Türkiye’nin 14 il ve ilçesinde bisikletli ulaşım konusunda çalışmalar yürüten, çalıştaylar ve atölyeler düzenleyen, bisiklet yollarının tasarımı ve güvenliğiyle ilgili pek çok belediyeye teknik danışmanlık ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na da destek veren WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler şimdi de ‘Haydi Türkiye Bisiklete!’ ile bir iletişim projesine imza atıyor. ‘Haydi Türkiye Bisiklete!’nin hedefi, bisikleti bir ulaşım aracı haline getirmek isteyen belediyelerin bu konuda iletişim kampanyaları düzenlemelerini teşvik etmek. Bu kapsamda İzmir Büyükşehir Belediyesi, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ve Lüleburgaz Belediyesi ile bisiklete dair çalışmalar yürüten yerel sivil toplum kuruluşlarının iş birliğiyle bisikletli ulaşım konusundaki farkındalığı artırmaya yönelik kampanyalar hayata geçirilecek. WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler’in öncülük ettiği programın koordinatörü ise WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler Kentsel Gelişim ve Erişilebilirlik Yöneticisi Dr. Çiğdem Çörek Öztaş. “Altyapı ve mevzuattan sonra sıra farkındalıkta” 1 Haziran 2019'dan itibaren, imar uygulaması görmemiş alanlar için hazırlanacak yeni imar planlarında, bisiklet yolları ile bisiklet park istasyonları zorunlu hale geliyor. Pek çok belediyede gerekli altyapı da oluşturulmaya başlandı. Bu konuda eksik olan tarafsa toplumun farkındalığı. İnsanlar, bisikleti günlük hayatın bir parçası, otomobil, metro, otobüs gibi bir ulaşım aracı olarak görmeli. ‘Haydi Türkiye Bisiklete!’ kampanyası ile de bu farkındalığı yerleştirmeye çalışacağız.” "Raporun diğer belediyeler için de yol haritası olmasını umuyoruz" Projenin en önemli yönlerinden birinin belediye ve sivil toplum iş birliğinin desteklemesi olduğunu vurgulayan Cansız, bu nedenle hem yurtdışında yapılacak saha çalışmasında hem de belediyelerde düzenlenecek eğitimlerde sivil toplum temsilcilerinin de aktif katılımının beklendiğini söylüyor. ‘Haydi Türkiye Bisiklete!’ projesinin sonunda ise, bu sürede her bir belediyenin yaşadığı deneyimleri, iletişim kampanyalarını ve elde ettiği sonuçları içeren bir rapor yayınlanacak. WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler Direktörü Dr. Güneş Cansız “Bu raporun, bisikletli ulaşıma yönelmek isteyen Türkiye’deki diğer belediyeler için de bir yol haritası olmasını umuyoruz” diyor. Finansman Avrupa Birliği’nden |