Başkente 53,7 Kilometrelik...
Paris’ten Belirli Park ve...
‘Haydi Türkiye Bisiklete!’
Amsterdam’ın 9 Yaşındaki “Bisiklet...
Brüksel 'Çevre Dostu Kanalizasyon...
Paris’te, Toplu Taşıma Çocuklar...
Lüksemburg’da Toplu Taşıma...
Trafik Çilesini Bisiklet Çözer!
Hollanda'dan Bisiklet Kullanıcılarına...
Londra Bisiklet için 770 Milyon...
Bari’de Bisiklet Kullanımına Teşvik
Güney İtalya şehri Bari’de yaşayanları bisiklet ile ulaşıma teşvik etmek için yapılacak ödeme uygulaması ile toplum sağlığı gözetilirken, daha fazla kişinin bisiklet kullanması da amaçlanıyor.
Güney İtalya'da yer alan Bari'de yaşayanların bisiklet kullanmalarını artırmak için Şubat ayında başlayacak uygulama çerçevesinde, bisiklet kullanıcılarına ödeme yapılacak. Toplum sağlığı ve daha fazla kişinin bisiklet kullanması öncelikli amaçlar arasında. Benzer uygulamaların Paris, Milano ve farklı bölgelerde de denendiği biliniyor fakat başarı oranı istenilen düzeyde değil. Yaklaşık 330.000 kişiyi kapsayacak projede, katedilen miller GPS'li 1000 adet bisiklet ile hesaplanacak ve ev-iş yerleri arasındaki bisiklet yolcuğu için sürücülere kilometre başına 0,20€, iş dışı sürüşler için km başına 0,04€ ödeme yapılacak. Aylık kişi başı toplam ödenecek tutar ise 25€. Başarı oranını artıracak bir diğer unsur, proje çerçevesinde anlaşmalı satıcılardan alınan; sıfır bisikletlerde 150 €, 2. el modellerde 100 € ve e-bisikletlerde 250 €'luk tutarın devlet tarafından karşılanacak olması. 2014'te Fransız bir firma, benzer bir projeyi çalışanlarının işe bisiklet ile gelmelerini teşvik etmek için başlatmıştı. Milano'da da benzer bir uygulama denenmişti. Almanya'nın Brabant şehrinde de, arabadan bisiklete geçen insanlar için ödeme teşviği uygulanıyor. Projelerin avantajlarının ortada olmasına rağmen kabul görüp, başarıya ulaşmaları ile ilgili problemler yaşanıyor.
2014 yılında Fransa'da gerçekleştirilen, bisiklet kullanmaya teşvik için ödeme uygulamasının sonucunda; bisiklet kullanımında %19'luk artış görülmesine rağmen, araç kullanımındaki azalma %5'lik bir orandaydı. Bunun başlıca sebebi çalışanların işe ortak araçlarla gelmeleri ile birlikte işyerlerindeki ücretsiz park alanlarının kaldırılmaması olabilir. Bisiklet kullanımının fazla olduğu şehirlere bakıldığında, seyahat alışkanlıklarını değiştirmedeki öncelikli motivasyonun ulaşım masraflarının düşürülmesi olmadığı görülüyor. Kopenhang'da bisiklete binenler arasında yapılan bir araştırmada, sadece %6'lık bir kesim ucuz olduğu için bisiklet kullandığını söylerken, bisiklet kullanımında öncelikli sebebin kolaylık olduğu belirtiliyor. Danimarka'nın başkentinde çoğu kişi için, bisiklet yollarının iyi bir altyapıya sahip olması ve şehir içi araç trafiğindeki sınırlamalar yüzünden bisiklet ile ulaşım daha hızlı ve basit. Bu da gösteriyor ki, Bari'deki uygulamanın başarısı, ulaşım altyapısı ve ilgili planlarla birlikte ele alınmasına bağlı. Bisiklet yollarının yapımı hala çözüm bekliyor. Bari sahilleri, bisiklet ve yaya yolları için aşamalı olarak yeniliyor. Yapılan yeni otoyol köprüsü 2 yıldır araçlara açık olmasına rağmen yaya ve bisiklet yolu tamamlanmayı bekliyor. Sonuç olarak, Bari'nin bisiklet kullanıcılarına ödeme yapma planı, iyi bir altyapı ve kullanımı kolay yol ağı olmadan kuzeyin Kopenghang'ı olamayacak gibi görünüyor. Sadece kıyı şeridinin bisiklet kullanımı için uygun hale gelmesi bile, şehir sakinlerinin seyahat alışkanlıklarını değiştirmesinde etkili olacağı düşünülüyor. Citylab'den Feargus O’Sullivan 'ın haberinden derlenmiştir. |