Haydarpaşa Yangınında Fatura...
‘Elinizi Çabuk Tutun’
TCDD Haydarpaşa Gar Yangınından...
Haydarpaşa Yandı ama Bakan'a...
İhmalpaşa
Haydarpaşa Garı Yanamaz!
1908 yılında Anadolu –Bağdat demiryolu başlangıç noktası olarak inşa edilen Haydarpaşa Garı, 28 Kasım Pazar günü 1.5 saat boyunca yandı. Yaşananlara İnşaat Mühendisleri Odası, "Haydarpaşa Garı ilk önce yıkılmak istenmiş, kamuoyu büyük tepki gösterince bu sefer yıkmadan yağmalanması düşünülmüştür" diye tepki gösterirken, Birleşik Taşımacılık
STRONG>1908 yılında Anadolu –Bağdat demiryolu başlangıç noktası
olarak inşa edilen Haydarpaşa Garı, 28 Kasım Pazar
günü 1.5 saat boyunca yandı. Yaşananlara İnşaat
Mühendisleri Odası, "Haydarpaşa Garı ilk önce yıkılmak istenmiş, kamuoyu büyük
tepki gösterince bu sefer yıkmadan yağmalanması düşünülmüştür" diye tepki
gösterirken, Birleşik Taşımacılık Sendikası İstanbul 1 No’lu Şube ise 2 ay önce
atlatılan yangın tehlikesinin dün yaşanan olayın habercisi olduğuna dikkat
çekti. |
-
Fazla kızmayın amcaları Belkide Sümeyye hanım oraya bir yalı yaptırmak istemiştir Malum babasıda kızcağızın isteğini kırmak istememiştir Ne olacak yani bir Haydarpaşa gider, bir Recopaşa yapılır. Ama hiç bir şey hayalleri yıkılan bir çocuğun kırılan kalbini düzeltemez. Yani boşa üzülmeyin daha çok değerlerimiz yerle bir olacak ve halkımız bunu anlayınca çok geç olacak. YANITLA
-
Haydarpasa Gar Binasiyla ilgili bir animi anlatmak istiyorum. 1981 yilinda "Kalker Esasli Yapi Taslari, Tahrip Nedenleri ve Restorasyon Yontemleri" baslikli bir yuksek lisans tezi hazirlamistim. 1983 te Istanbul Vakiflar Bas Mudurlugunde calisirken, idareye teknik destek talebinde bulunulmus ve bendeniz konuya yakinim diye Haydarpasa Gari cephe temizligi calismalarina gonderilmistim. Sorun cephe taslarinin cok kirlendigi gerekcesiyle yizeyinde aletle mekanik temizlik yapilmasiydi. Yuzeye sert metaryal(sert kum)puslurtulmus ve yaklasik 1-2 mm kadar yuzeysel kirlilik alinmaya calisilmisti. Fakat yazik ki kumlu kalkerden yapilmis duvarlardaki suslemelerde yuzeysel kumlanma ile beraber erozyon olusmus ve kornis ve bordur profillerindeki suslemelerde motiflerin bozuldugu ve eridigi gorulmustu. Teknik olarak kumlu kalkerde kabuk temizligi yapilmasi onerilmeyen bir uygulamaydi ve nitekim daha sonraki yillarda ayni yuzeylerin daha da kirlendigini ve hatta motiflerin orijinal karakterini kaybettigini gozlemis olduk. Bugun neyazik ki sorun cok farkli boyutlarda seyrediyor...... YANITLA
-
damarlarımızdan birini daha yağmacılar ve ailesini yönetmekten aciz ama ülkemizi yönetmeye çalışanlar sayesinde kaybettik. vatanımıza milletimize hayırlı olsun.... YANITLA