Haliç'teki Kat Sınırı Kararı...
Haliç Kıyısında Kat Sınırı...
Haliç Tramvayı Ev Fiyatlarını Uçurdu
Haliç'in Tarihi Binaları Yıkılmak Üzere!
Haliç’e Su Altı Tüneli'nin...
Haliç Dolacak Okul Yapılacak!
Dekovil Hattı Havadan Böyle Görüntülendi
Haliç Silüetine Yeni Düzenleme!
Belgrad Ormanı’nda Ağaçlara İşaret
Haliç’te Gezecek Yer Kalmadı
"Dekovil Belgrad Ormanı'nın...
Haliç-Kemerburgaz Dekovil...
ÖİB, İhaleleri TL ile Gerçekleştirme...
Kamu İhalelerinde Türk Lirası...
Belgrad’a ‘Nostaljik Hat’ Tehdidi
Haliç-Karadeniz Sahra Hattı Canlanıyor
“Aklı Başında Hiçbir Mimar...
Haliç-Kemerburgaz Dekovil Hattı İhaleye Çıkıyor
Geçmişte Silahtarağa Elektrik Santrali'yle İstanbul'un kuzeyindeki linyit ocakları arasında faaliyet gösteren Haliç-Kemerburgaz Dekovil Hattı'nı tekrar hayata geçirecek proje için 13 Ocak'ta ihaleye çıkılıyor.
Tarihi Haliç-Kemerburgaz Dekovil Hattı, 13 Ocak'ta yapılacak ihale ile yeniden hayata geçiriliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada, geçmişte Silahtarağa Elektrik Santrali'yle şehrin kuzeyindeki linyit ocakları arasında faaliyet gösteren tarihi Haliç-Kemerburgaz Dekovil Hattı'nın tekrar hayata geçirileceği bildirildi. Proje ile tarihi öneme sahip Haliç-Karadeniz Sahra Hattı'nın hizmete alınarak, toplu taşımaya ve turistik gezilere imkan sağlanması amaçlanıyor. 13 Ocak'ta ihalesi yapılacak olan dekovil hattının ihaleyi müteakip 22 ayda hizmete alınacağı belirtildi.
Özgünlüğü dikkate alınarak, nostaljik araçlarla hizmet verilmesi planlanan tarihi dekovil hattı 25 kilometrelik bir mesafeyi kapsıyor. Kağıthane ve Eyüp ilçelerinden geçen hat üzerinde; Santral İstanbul, Kağıthane, Sadabat, Cendere, TT Arena, Hamidiye, Kemerburgaz, Mithatpaşa, Ayvad Bendi ve Göktürk olmak üzere 10 istasyon bulunuyor. Hatta bir adet de depo bakım sahası yapılması planlanıyor. Tarihi dekovil hattı, tarihi güzergahı korunarak Silahtarağa bölgesinde yer alan Santral İstanbul’dan başlayıp, Kağıthane Deresi ve Cendere yolunu izleyerek Göktürk üzerinden Ayvad Bendi mesire alanında son bulacak. Güzergâh boyunca bisiklet yolu ve yaya yolu yapılması da planlanıyor.Tarihi Haliç-Kemerburgaz Dekovil Hattı, yapımı devam eden Mahmutbey- Mecidiyeköy- kabataş Metro Hattı ile Sadabat İstasyonunda, yapımı devam eden Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı ile Silahtarağa İstasyonunda ve yapımı planlanan İstinye- İTÜ- Kağıthane Metro Hattı ile TT Arena İstasyonunda entegre olacak. 1914’te kurulmuştu Haliç Kemerburgaz Karadeniz Dekovil hattı 1914 yılında İstanbul’da Silahtarağa Elektrik Santrali ile şehrin kuzeyindeki linyit ocakları arasında kurulan demiryolu hattı. Birinci dünya savaşı sırasında, Zonguldak’tan çıkartılarak denizyolu ile İstanbul’a getirilen kömür Silahtarağa Termik Santrali’ne taşınıyor. Savaş döneminde Zonguldak limanından kalkan gemiler Karadeniz’de Ruslar tarafından batırılınca kömür sıkıntısı ortaya çıkıyor. Bunun üzerine işletmeci kuruluş Osmanlı Elektrik, ucuz ve kısa yoldan kömür bulmak için Eyüp sınırları içinde kalan Ağaçlı köyündeki linyit ocaklarından çıkartılan kömürü kurulacak Dekovil hattı ile santrale getirme kararı alıyor. Hattın ilk ayağı 1 Şubat 1915'te başlayıp temmuzda hizmete giriyor. Birinci Dünya Savaşı bitip kömür sevkiyatı olağan düzenine kavuşunca İstanbul'un kuzeyindeki kömür ocakları eski önemlerini yitiriyor. Kâğıthane ve Kemerburgaz istasyonları arasındaki bölüm ise askeriyeye tahsis ediliyor. |
-
İstanbul'lu olmamakla birlikte yaşamımın 8 yılını iş gereği İstanbul da yaşayan üstelik bu sürenin 5 yıla yakın bir süresini Kemerburgaz da geçiren biri olarak Kağıthane -Kemerburgaz arasındaki mesafede doğal güzelliğe dokunmaksızın tarihi ve nostaljik yapıya uygun bir düzenleme ile bu projenin hayata geçirilmesinden, Türkiye'yi,doğayı,ve tarihi seven ve saygı duyan bir T:C vatandaşı olarak onur ve veyif duyacağım. Emeği geçen/geçecek her kese sevgi ve saygılarımla. YANITLA