Bu Kentin Enerjisi Güneşten
Bütün Dünya Bunu Konuşuyor!
Dünyanın En Büyük Yüzen Güneş Paneli
Güneş Enerjisiyle Buhar, Elektrik...
"Neden Güneşten Para Kazanamıyoruz?"
Eymir Gölü’ne Güneş Teknesi
Yoksulluğa Karşı Mücadelede...
Kamuda Güneş Enerjisi Kullanımı...
Şartlar Oluştu, Güneşe Yatırım...
'Güneşte' Çin Markası
Enerjiye 1.6 Trilyon Dolar Harcandı
Brüksel'de Üçlü Enerji Toplantısı
Asfalt Yerine 'Güneş Enerjili'...
Almanya'dan Güneş Enerjisini...
Eşek Sırtında Güneş Enerjisi
Enerji Sektörüne "Güneş" Doğacak
Enerji Yapısını 'Temiz Enerjiye'...
Güneşe Dev Yatırım
İETT İlk Güneş Enerjisi Tesisini Kurdu
Güneş Enerjisinde Kriz
Arıcı ve Göçerlere Güneş Enerjisi...
İşte Dünyanın En Büyük Güneş...
Güneş Enerjisi Yatırımları...
Güneş Enerjisi Doğalgaza Rakip Olacak!
Rüzgar ve Güneş Enerjisi Ölçüm...
Örnek Olmak için Evine Güneş...
Güneş Enerjisi ile Çalışan Feribot
Güneş enerjisiyle çalışan feribotlarla Almanya, bir ilki gerçekleştiriyor. Berlin'de seferlerine başlayan feribotlarla hem çevre dostu bir ulaşım hem de enerji tasarrufu hedefleniyor.
Deutsche Welle Türkçe'nin haberine göre, güneş enerjisiyle çalışan yeni nesil dört feribot, "Formstaal" şirketi tarafından 6 ay içerisinde üretildi. Feribot yaklaşık 20 metre uzunluğunda. Elektrikle çalıştığından karbondioksit emisyonu yok ve daha az personelle idare edilebiliyor. Teknolojik pek çok yenilikle donatılmış bu feribotun en önemli özelliklerinden biri manyetik demir atma sistemi.
Formstaal proje sorumlusu Helmut Lange, "Manyetik sistem feribotun tek kişi tarafından idaresini sağlıyor" diyor. Feribot yolculuklarına başlamadan sayısız testten geçirildi. Yetkililer özellikle de motorun, 40 yolcuyla da randıman verip vermeyeceğini görmek istedi. Test simülasyonunda yolcuların ağırlığını, tonlarca ağırlıktaki kartonlar sağladı. Sonuç; elektrikli motorlar saatte en fazla 12 kilometre hız yapabiliyor. Helmut Lange, "Net bir şekilde, bir adım daha ilerledik ve bu yeni ürünle Almanya'da ve Almanya dışında bir pazar oluşturduk" şeklinde konuşuyor. Güneş enerjisiyle çalışan feribotun bir saatlik ulaşım maliyeti 10 euronun altında. Şirket müdürü işte tam da bu özelliğin yabancı yatırımcılar için cazip olduğu görüşünde. Werft Formstaal Stralsund Genel MüdürüThomas Kümstedt, "Tabii ki ilk talepler gelmeye başladı. İlginç talepler almaya başladık. Ancak bundan bir pazar oluşacak mı bunu söylemek için henüz erken" şeklinde konuşuyor. Almanya'da güneş enerjili feribot pazarında ilk adım atıldı. 2014 başından beri feribotlar Berlin'de ilk seyahatlerini yapmaya başladı. Başkentin sularını güneş enerjisiyle gezmek isteyen yolcuların sayısının bu sezonda bir milyona ulaşması bekleniyor... |