'Ankara’nın Bir Bisiklet Tarihi Yok'
Bisikletlilere Özel Otoban Açılıyor
İzmir'de Bisikletli Otobüs Dönemi
Farklı Bir Otoyol Projesi:...
Bir Saat Pedal Çevirin, Evinizin...
Detayları Belli Oldu
Finike'ye Güneş Enerji Santrali
Diyarbakır'ın İçme Suyunun...
Azeri Mucitten Bisiklet Devrimi
Enerjisini Güneşten Alan "Kamelya"
Caminin Yüksek Faturasına Çözüm "Güneş"
Enerji Depolama Gelecek Vaat Ediyor
'Siyasi Tablo Enerji Projelerini...
Enerji Tasarrufuna Kadınlar Daha Duyarlı
Güneş Enerjisinde Hedefler Büyüyor
Hazar Denizi'ne 3 Milyar Dolarlık...
Türkiye'nin İlk "Güneş Otobüsü"...
Kayseri OSB'de Güneş Enerjisine Geçiyor
2014’te Kurulan Güneş Enerjisi...
Güneş Enerjisi Yarışmaları...
Otoparklarda Güneş Enerjisi...
Türkiye Güneş Potansiyelini...
Buderus Güneş Enerjisi Sistemleri...
Türkiye'de Üretilecek Güneş...
Güneş Enerjisi Sektörü İntersolar...
Türkler Asya'ya Güneş Santrali Kuracak
Winsa Güneş Enerjisiyle Üretecek
Yerli Güneş Paneline Çin'e...
EPDK, Güneş için Lisans Başvurularını...
Aydınlanmak için Tek Umutları Güneş
Zorlu Güneş Paneli Üretimi...
Tunçmatik-Powergie Türkiye'nin...
“Güneş Enerjisi Artık Romantik...
Kayseri OSB'nin Güneş Enerjisi...
DMY Elektronik Yatırımlar...
Bosch’tan Yüksek Verimli Güneş...
Güneş Enerjisi ile Çalışan Bisiklet
Konya'da üniversite öğrencisi Yiğit Kaan Er, güneş enerjisiyle çalışan bisiklet imal etti.
Gün içinde güneşten aldığı enerjiyle ortalama 35 kilometre hızla 40 kilometre yol alabilen bisiklet, elektrikli bisiklete göre hem daha hafif hem de daha ekonomik.
Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Bölümü 4. sınıf öğrencisi Yiğit Kaan Er, yaptığı açıklamada, alternatif enerji kaynaklarının günlük hayatta kullanılması üzerine çalışmalar yaptığını söyledi. Boş zamanlarında taksicilik yaptığını anlatan Er, bisiklet kullanımın yaygınlaşmasıyla trafiğin rahatlayabileceğini belirterek, "Trafik sıkışıklığından yakınıyordum. Aldığım eğitimle 'trafik sorununun çözümüne nasıl katkı sağlayabilirim' diye düşündüm. Sonunda güneş enerjisiyle çalışan bisiklet yapmaya karar verdim" dedi. Bisikleti, büyük ölçüde tamamladığını belirten Yiğit Kaan Er, son rötuşların kaldığını, kullanımında hiçbir engel bulunmadığını ifade etti. Panellerin kapladığı alanın, gidondan daha küçük olduğuna dikkati çeken Er, bu bisikletin, normalinden çok farkının bulunmadığını belirtti. Ekonomik ve çevreci Bisikletin 35 kilogram ağırlığında olduğunu anlatan Er, "Elektrikli bisikletler ise 55-60 kilogram ağırlığında. Güneş enerjisiyle çalışan bisikletin en önemli avantajlarından biri, hafif olması. Bisikletin yapımı, kendi bütçemle yaklaşık 6 ay sürdü" diye konuştu. Er, bisikleti, motor ve sistemin beyni denilen bir mekanizma ile hareket ettirdiğini anlatarak, "Gidonda hız pedalı var. Buradan komutla çalışıyor. Bisikleti, öğrenci olduğum için ikinci el aldım. Geliştirdiğim sistemi de üzerine monte ettim. Bana yaklaşık bin liraya mal oldu" ifadelerini kullandı. Gün ışığında 5-6 saatte akünün tam dolduğunu aktaran Er, sözlerini şöyle bitirdi: "Tam dolumda yaklaşık 40 kilometre yol alınabiliyor. Hem çevreci hem de ekonomik bir araç. Güneş panellerini ve motoru daha da geliştirdiğimizde daha uzun menzile ulaşılabilir. Güneş panellerini daha etkin kullanmamız halinde aküyü bile kullanmaya ihtiyaç kalmaz." |