48'inci Katta Can Pazarı
Dikey Yapılaşmada Türkiye,...
Yapım İşleri de Artık İhalesiz
Dünyanın En Yüksek Gökdeleni Olacak
"Çılgın" Mimarların "Çılgın"...
Piramitten Sonra Gökdelen Dikecek!
Gökdelenler Arasında Çocuklar Eziliyor
Çivi Bile Çakılamaz Ama Gökdelen...
Bu Gökdelen Görünmeyecek!
İçinde Ne Var Ne Yok Eritiyor!
Yapı Ruhsatı Sayısı Arttı
Bunaltıcı Sıcağın Nedeni Gökdelenler
Karaburun İsyanını İzmir'e Taşıdı!
İzmir'i Mogadişu'ya Benzetti!
İzmir’de Kentsel Dönüşüm İsyanı
Yarımada’dan İzmir’e İsyan Yürüyüşü!
En Yüksek Gökdelenin Laneti!
Gökdelen için Yol Kapanacak!
"İzmir Afet Planı, Afet Niteliği...
İzmir Körfezi'ne Yeni Çehre!
İzmir'de TMMOB'den Tasarıya Tepki!
İzmir'in Akciğerine AVM Saldırısı!
İzmir’de Bir Dönüşüm Krizi Daha!
İzmir’e 4 Yeni Proje
İzmir'in Fay Haritası Yok!
Dünyanın En Yüksek Dönen Gökdeleni...
O Gökdelenleri Kim Savundu?
Likör Fabrikasındaki Gökdelenler...
Zorlu Korumak İçin Aldığı...
“Gökdelen Olmadan Nasıl Dönüşüm Olacak?”
Gökdelen Yapımının Önü Açıldı
İzmir Büyukşehir Belediyesinin mahkemenin iptal etmesi üzerine yeniden düzenleyerek askıya çıkardığı Alsancak-Kahramanlar 5000'lik imar planına 11 itiraz geldi.
İzmir Büyükşehir Belediyesinin mahkemenin iptal etmesi üzerine yeniden düzenleyerek askıya çıkardığı Alsancak-Kahramanlar 1/5000 ölçeklik imar planına 11 itiraz birden geldi.
Posta'nın haberine göre itiraz edenler arasında meslek odalarının yanısıra TCDD, Milli Emlak ve Konak Belediyesi de bulunuyor. Büyükşehir, Mimarlar Odası İzmir Şubesi, Şehir Plancıları Odası İzmir Şubesi, TCDD, Milli Emlak Müdürlüğü, Konak Belediyesi ve mülk sahibi şirketler ile kişilerden gelen itirazları İmar Komisyonu'nda inceleyecek ve Eylül ayında yanıt verecek. Meslek odaları yaya yollarının eksikliği, Zorlu Gökdeleni'nin yanındaki yolun kapanacak olması, tramvay güzergahında çıkacak sorunları gerekçe göstererek itirazda bulunmuştu. TCDD mülkiyetindeki alanların, Milli Emlak ise bir askeri alanın planda belirtilmesi için başvuru yaptı. Konak Belediyesi de planda yaya yolu olarak gösterilen Kıbrıs Şehitleri Caddesi ve Sevgi Yolu'nun alt ölçekli planda araç yolu olduğuna dikkat çekerek düzeltme istedi. Alsancak Limanı'nın giriş kısmından başlayan, doğuda Alsancak Garı ve demiryolu, batıda Ege Denizi ile sınırlanan, güneyde ise Fevzipaşa ve Gazi bulvarları ile sonlanan alanın 1/5000 ölçekli plan, yeniden düzenlenirken mevcut yapılaşma ve plan kararları büyük oranda korundu. Zorlu Gökdeleni'nin önü açıldı Ancak, bir plan notunda kamuya yapılacak terklerden sonra, inşaat yapılaşma oranının artmaması koşuluyla minimum 3 bin metrekarelik alanı sağlayacak parsellere serbest yükseklik hakkı tanındı. Böylece, daha önce de mahkemeler tarafından iptal edilen Zorlu Gökdeleni'nin önü açıldı. Plan'da ayrıca Basmane'deki Dünya Ticaret Merkezi'nin yapımına olanak sağlayan değişikliğe de yer verildi. Plan, jeolojik etüd eksikliği gerekçesiyle açılan dava sonucu iptal edilmişti. |