Körfez Köprüsünün Yaklaşım...
Körfez Geçiş Köprüsünün Kopan...
Mühendislik Öğrencilerine...
‘Mühendislik Kümelenmesi’...
Türkiye Mühendis Akınına Uğrayacak,...
İTÜ'den Mühendislik Eğitimi...
O İddiaya Bakanlık'tan Yalanlama!
Körfez Köprüsü'nde Diğer Kediyolu...
Japon Mühendisi İntihar Ettiren...
'Japon Mühendisin İntiharından...
Körfez Köprüsü’nde Faciayı...
Körfez Köprüsü’nde Silüet...
Körfez Köprüsü'nde Geçici...
Körfezin İki Yakası Bağlandı
Körfez Köprüsü’ne Halatlar Çekiliyor
Körfez Geçişine Jeolojik Ayar
Körfez Geçiş Köprüsünün Depremselliği...
"İzmit Körfez Geçiş Köprüsü...
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne...
EXPO’nun ‘Körfez Geçişine’ İtiraz!
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde...
Uzmanlara Göre Halatın Kopması Mühendislik Hatasından
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün catwalk'unda yaşanan halat kopması sonucu intihar eden Japon Mühendis ile ilgili olarak Otoyol A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Eren, "Büyük ders verici insanlık dramı" dedi. İTÖ Öğretim Üyesi Doç.Dr. Filiz Piroğlu ise kazayı mühendislik hatası olarak değerlendirdi.
Hürriyet'ten Aysel Alp'in haberine göre, İzmit Körfez Geçişi ve otoyolların yapımını üstlenen Otoyol A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Eren, halat kopmasına ve mühendisin intiharına yönelik incelemelerin devam ettiğini, bununla ilgili tek bir ağızdan kamuoyununbilgilendirileceğini söyledi. Eren, "Sık sık Japonya niye ilerliyor, diye sorarız. Bu sorunun yanıtıdır mühendisin intiharı. Büyük ders veren bir insanlık dramıdır yaşanan. İnsanlara sorumluluk almayı öğreten bir ders."
Filiz Piroğlu: "Malzeme değili mühendislik hatası" Çelik yapılar, karayolu ve demiryolu köprüleri alanında çalışmaları bulunan İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) İnşaat Fakültesi Öğretim Üyelerinden Doç.Dr. Filiz Piroğlu, İzmit Körfez geçişi köprüsünde yaşanan halat kopmasının 'mühendislik hatası' olduğunu söyledi. Piroğlu, "Bu malzeme hatası olamaz. Kaldı ki malzeme hatası bile olsa sorumluluğu proje mühendisindedir" dedi. Proje Mühendisi'nin de Japon kültürü dolayısıyla intiharı seçtiğini belirten Piroğlu, "Halatların kopması bir montaj hatasıdır. Bu kopma işi geciktirir ki işin gecikmesi büyük bir maliyet demektir. Şimdi iş durdu ve bu kopmanın nereden kaynaklandığı araştırılacak. Hem Karayollarına karşı sorumluluk hem de firmaya sorumluluğu nedeniyle mühendis, hatasının bedelini kültürü gereğince böyle ödüyor. Hem de bir can kaybı olmamasına karşın bunu yapıyor" dedi. "Sertifikasız malzeme o şantiyeye giremez bile" 'Bu mühendislik değil, malzeme hatası olabilir mi' sorusuna ise Piroğlu, "Malzeme hatası olma olasılığı çok çok düşük bir olasılık. Bu tür projelerde sadece halatlar değil, tüm malzemeler, her biri tek tek testten geçer. Sertifikalı olmayan herhangi bir parçanın kullanılması mümkün olamaz. Kalitesiz bir malzeme şantiyeye bile giremez. Her bir malzemenin testi için 6 ay önceden sıraya giriyorsunuz. Dolayısıyla bir hesaplama, montaj hatası gibi görünüyor. Birşey gözden kaçmış" yanıtını verdi. "Malzeme sertifikalı değilse, hesapları çöpe atın" Piroğlu, "Bu olayı öğrencilerinize nasıl anlatacaksınız" sorusuna ise "Çelik yapıcılar olarak bizler zaten sertifikalı olmayan malzeme kullanılmaması gerektiğini üzerine basa basa anlatıyoruz. Mühendis adaylarımıza, sertifikalı malzeme kullanılan bir yapı imal ettiremeyecekseniz, bütün hesaplarınızı çöpe atın, diyoruz" dedi. |