Tren Kazası “Geliyorum” Diyor
Ulaşımda Demiryolu Gerçeği
Ankara'daki YHT Kazasında...
"17 Mayıs Dünya Telekomünikasyon...
"Yine Denetimsizlik, Yine Can Kaybı"
AB, Hızlı Tren İçin Uyarmış
Ankara'daki Tren Kazası Marmaray'ı...
EMO Ankara Şubesi 42 Yaşında
Elektrik Mühendisleri Odası'ndan...
Aşırı Yağışlar, Demir Yolunda...
Bakan: Tren Kazalarında TCDD'nin...
Elektrik Mühendisleri Odası 64 Yaşında
Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan'dan...
Tren Kazasının Sebebi Ortaya Çıktı
Mimarlar Odası’ndan Tren Kazası...
Tren Kazası İle İlgili Açıklama:...
Ankara'da Hızlı Tren Kazası
EMO'dan Ankara'da Yaşanan Tren Kazasına İlişkin Açıklama
Elektrik Mühendisleri Odası'nın, Ankara'da yaşanan tren kazası ile ilgili yaptığı basın açıklamasında, demiryolu seferlerinin güvenli bir şekilde yapılabilmesi için başta sinyalizasyon olmak üzere altyapıdaki tüm eksikliklerin acilen tamamlanması gerektiği belirtildi.
Elektrik Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu, Ankara’da yaşanan tren kazasına yönelik yürüttüğü teknik inceleme kapsamında ilk bulgularını paylaştığı bir basın açıklaması yaptı. Kazanın asıl sorumlusunun Ulaştırma ve Altyapı Bakanı ile TCDD Genel Müdürü olduğuna dikkat çeken açıklama metninden bazı başlıklar şöyledir: "13 Aralık 2018 tarihinde saat 06:36'da Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren'n (YHT) Ankara'da Marşandiz'de karşı yönden gelen kılavuz trenle çarpışması sonrasında 9 yurttaşımız hayatını kaybetmiş, 86 yurttaşımız da yaralanmıştır. Hayatını kaybeden yurttaşlarımızın ailelerine başsağlığı, kazada yaralananlara acil şifalar dileriz. Kazanın yaşandığı ilk andan itibaren üst birliğimiz TMMOB ve Odamızın da içinde bulunduğu heyetler tarafından gelişmeler an be an takip edilmiş ve kazanın nedenleri incelenmeye çalışılmıştır. Kazaya yol açan ihmallere dair Odamızın hazırlamaya başladığı teknik rapor kapsamında ilk bulgularımızın kamuoyunu doğru bilgilendirmek düşüncesiyle açıklanması elzem hale gelmiştir. Kazanın gerçekleştiği gün yaralıların kurtarılması ve hemen ardından başlayan savcılık soruşturması nedeniyle kaza mahalline heyetlerimiz sokulmasa da ilerleyen saatlerde kazaya yol açan ihmaller dizisi daha da belirgin hale gelmeye başlamıştır. Odamızın yaptığı incelemeler ve medyaya yansıyan kaza görüntülerinde YHT seferini yapan trenin daha önceden makas değiştirip diğer hatta geçmesi gerekirken yanlış hatta seyir halinde olduğu, kılavuz trenin görevini tamamlayıp depoya giderken karşılaştıkları ve böylece her iki trenin çarpıştığı açıkça görülmektedir. Bu faciaya yol açan en önemli neden söz konusu hattaki sinyalizasyon eksikliğidir. Heyetimizin ilk incelemelerine göre kazanın yaşandığı yerin modern raylı ulaşım sistemlerinin en temel bileşeni olan sinyalizasyon sisteminin tamamlanmadan ulaşıma açılması bu faciaya davetiye çıkarmıştır. Makinistlerin ve kontrolle görevli personelin haberleşmelerinin telsiz/telefonla yapılması, raylı ulaşımda insan hatasına açık alanlar yaratmıştır. Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası’nın verilerine göre şu an Türkiye’deki 12 bin 534 kilometrelik hattın sadece 5 bin 534 kilometresi sinyalizasyonludur. Geri kalan bölümdeki trafik, merkezden telsiz/telefonla idare edilmektedir. Demiryollarında güvenli ulaşımın sağlanabilmesi için sinyalizasyonun acilen tamamlanması gerekmektedir. Ayrıca kazanın yaşandığı hatta enkaz kaldırma çalışmalarının tamamlanmasının ardından tren seferleri yeniden başlatılmıştır. Sinyalizasyon eksiği giderilmeden hattın açılması nedeniyle tehlike devam etmektedir. |