Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

AB, Hızlı Tren İçin Uyarmış

Avrupa Birliği’nin 25 Temmuz 2014’te Cumhurbaşkanlığı seçiminden hemen önce açılan İstanbul-Ankara hızlı tren hattının “güvenlik riski” nedeniyle açılmamasını istediği ortaya çıktı.

yapi.com.tr
AB, Hızlı Tren İçin Uyarmış

AB’den proje alırken, gidiş-geliş günde 100 sefer hedefi koyan Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul-Ankara arasında günde 8 sefer yapabiliyor. Uzmanlara göre bunun nedeni, hatlarda peş peşe gidebilecek sinyalizasyon (bilgisayar sistemi) olmaması ve trenlerin insan eliyle idare edilmesi. Gazete Duvar’dan Aslı Işık’ın haberine göre; kazalarla gündeme gelen hızlı trenlerde Ankara-Konya hattı için Bileşik Taşımacılık Sendikası’nın uyarısını göz ardı eden hükümet, 2014’de Avrupa Birliği’nden gelen uyarıyı da dinlemediği. Hükümetin, Ankara-İstanbul hızlı tren hattını da Konya hattı gibi ‘sözleşmedeki işler bitirilmeden’ seçim öncesi aceleyle açtığı anlaşıldı.

Söz konusu hattın bir bölümü AB hibesiyle yapılırken, bir bölümünde Avrupa Yatırım Bankası kredisi kullanıldı. AB, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nın 33 kilometrelik Köseköy-Gebze bölümüne 200 milyon Euro hibe verdi. Dönemin Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan AB’nin üst düzey temsilcilerini 25 Temmuz 2014 tarihinde yapılacak açılışa davet etti. Davete, dönemin genişlemeden sorumlu komiseri ve o dönem hibeleri veren finans dairesinin başında olan Johannes Hann’ın uyarısıyla yanıt verildi. Temmuz başında AB’den gönderilen resmi yazıda, ‘sözleşmedeki işlerin henüz bitmediği’ hatırlatılarak, ‘hattın bu haliyle ticari taşımacılığa açılmasının güvenlik riski oluşturacağı’ belirtildi. Öncelikle birkaç deneme seferinin yapılması ve sözleşmedeki işlerin bitirilmesini isteyen Avrupa Birliği yetkilileri, davete de katılmadı. Ancak, hükümet, 10 Ağustos 2014’de yapılacak Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin hemen öncesinde ‘hızlı tren hattı’nı açtı. Köseköy-Gebze hattının sinyalizasyonunun 2 yıl önce tamamlandığı öğrenildi.

“Asırlık Raylarda Hızlı Tren”
Ankara-İstanbul hızlı tren hattının bir ‘hızlı tren hattı’ sayılamayacağını belirten uzmanlar, bir çok bölümde hâlâ sinyalizasyon olmadığını ve trenin İzmit’ten sonra Almanlar’dan kalan asırlık tren yolu hattında devam ettiğini vurguladılar. Hızlı trenin yeni bir hat, yeni vagonlar ve sinyalizasyon demek olduğunu hatırlatan uzmanlar, Ankara-İstanbul treninin birçok yerinde halen eski hattı kullandığına ve hızın 100 kilometreye kadar düştüğüne dikkat çektiler.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ab-hizli-tren-icin-uyarmis_170321.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!