Dev Projede En Ağır Parça Takılıyor



Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında İzmit Geçiş Köprüsü ile otoyolu birleştirecek olan Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün en büyük parçası yerleştirilmeye bugün başlandı. 2 bin 600 ton ağırlığa, 124 metre boya ve 36 metre genişliğe sahip olan ve tamamı Türk işçiliğiyle yapılan parçanın "Ağır Kaldırma Operasyonu" ile yerleştirilmesiyle bu alanda bir Türkiye rekoru kırılmış olacak.  Yapımını Nurol İnşaat'ın üstlendiği, 1123 metre ve 22 bin 500 ton  ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün tamamı,  Türk işçiliğiyle gerçekleştirildi.

Türkiye'nin en büyük ulaşım  yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nin önemli unsurlarından Güney  Yaklaşım Viyadüğü, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ayağını otoyola  bağlıyor. Proje tamamlandığında viyadüğü kullanarak köprüden geçen araçlar, 60  metre yükseklikten 13 metreye inerek otoyola bağlanacak.

Viyadüğün 2 bin 600 ton ağırlık, 124 metre boy ve 36 metre genişliğe  sahip olan yaklaşık bir stadyum büyüklüğündeki en ağır tabliyesi özel bir  operasyonla yerleştiriliyor.Türkiye'nin en büyük ağır kaldırma operasyonu unvanına sahip olan bu  uygulamayla, aynı zamanda yeni bir rekora da imza atılacak.

1123 metre ve 22 bin 500 ton ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme  yöntemiyle oluşturulan viyadüğün, 2 bin 600 ton ağırlığındaki son tabliyesinin 57  metreye kaldırılmasıyla da Türkiye rekoruna imza atılmış olacak.

Geçen Mayıs ayı başında 2 bin 350 ton ağırlığa sahip ilk açıklığın  kaldırılmasıyla da rekor kırılmıştı. Tamamıyla Türk işçiliğinin eseri olan Güney  Yaklaşım Viyadüğü, boyutu ve yapım tekniği gibi özellikleriyle dünya yapı  teknolojileri literatüründe Türkiye'nin gurur duyduğu bir proje olarak yer  alacak.

İstanbul-İzmir 3.5 saate inecek

Gebze-İzmir Otoyolu Projesi, İstanbul-İzmir arasında kara yolu  ulaşımını 3,5 saate düşürecek. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü hizmete girdiğinde  1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek.