br />
Renklerin dilinden işyeri dekorasyonu
Sarı psikolojik olarak hızlı olma duygusu uyandırır. Bu nedenle oto galeriler
ya da oto kiralama firmaları için çok uygun bir renk. Sarının bazı tonları
sinirlilik oluşturabilir. Agresif bir ruh hali oluşturmamak için okullarda
tercih edilmemeli. Parlak sarılar yerine her zaman daha yumuşak tonda sarılar
tercih edilmelidir.
Mavi dinginlik, dürüstlük ve güvenilirliğin simgesidir. Mavinin koyu bir tonu
olan lacivert ise insanda sonsuzluk duygusu uyandırır. Aynı zamanda sağlığı
simgeler ve yemek yeme hissini azaltır. Bu nedenle restoranlarda pek tercih
edilmez. Güveni temsil ettiğinden müşteriyle bire bir ilişki içinde çalışan
firmalar mavi tonlarını kullanabilir.
Gençliği anlatan bir renktir. Çok enerji, az uyku, çabuk karar verme ve çok
yemeyi de beraberinde getirir. Çoğunlukla gençlerin gittiği mekânlarda kırmızı
kullanılır. Ancak dikkat gerektiren ve sakince yapılan işlerde kırmızıdan uzak
durmak gerekir.
Mor bereketin ve üretkenliğin simgesidir. Tasarım ve grafik ofisleri gibi
yaratıcılık gerektiren meslek gruplarının çalışma alanlarında
kullanılabilir.
Neşeli ve davetkâr bu renk, aynı zamanda rahatlatıcı bir etkiye sahip.
Turuncunun parlak tonları kalabalık içinde rahatça seçilir. Ayrıca az sayıdaki
şeyleri bile daha fazla gösterir. Bu nedenle market ya da mağazalarda sıkça
kullanılır.
Doğanın rengidir, dinginlik verir ve bereketi simgeler. Üretkenlik ve dikkati
pekiştirir. Para hesabı yapılan, dikkat ve dinginlik gerektiren mekânlarla
doğayı ve bitkileri simgeleyen işyerlerinde yeşil renk
kullanılabilir.
|