Milliyet'ten Arif Balkan'ın haberine göre Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde (FSM) ise boya işleri ile ana kablo ve ankraj odaları için korozyona karşı nem alıcı sistem kurulması için aynı dönemde çalışma başlatılacak. Çalışmalar yoğunluklu olarak akşam 22.00 ile Sabah 06.00 saatlerinde yapılacak. Çalışmalar için trafiğin en az olduğu saat dilimlerinin seçildiği söylense de uzmanlar, gerekli önlemlerin alınmaması halinde 2012’de Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün bakımı sırasında tüm şehri kilitleyen trafik görüntüleriyle karşılaşabileceğimizi söylüyor.
'İki kuka ile başarılı olamazsınız'
İTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı’ndan Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu, “Köprünün 200 metre yakınına iki tane kuka dikip bu önlemi alırsanız başarılı olamazsınız. Trafik yönetimi projesi gerektiren bir sürece giriyoruz. Eğer gerekiyorsa kesit daralmasının başladığı yerden kilometrelerce öteye kadar yapılması gerekir” dedi.
'Toplu taşımaya ek seferler konulmalı'
Yıldız Teknik Üniversitesi Ulaştırma Anabilim Dalı emekli öğretim üyesi Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar da onarımın çileye dönüşmemesi için özel araçların köprü geçişlerinin kısıtlanması gerektiğini belirterek “Toplu taşımaya ek seferler konulmalı. Özel araç sahipleri bu sürede köprüyü kullanmamalı” diye konuştu.
'Bizi zor bir yaz bekliyor'
Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Semih Tezcan ise “Köprünün ömrü 150 yıl. Bu kadar kapsamlı bir bakıma gerek yoktu. Bizi zor bir yaz bekliyor” diye konuştu.