Mucit Sayısında Artış
Yılın İlk Yarısında 603 Ürüne...
Marka Başvuruları Azaldı
Marka Sayısı %28 Arttı
"Patent Başvurularının Artış...
Zaten Yapılmış Olan Buluşlar...
Patent Başvurularının %40'ı İstanbul'dan
Fikri Haklar Mahkemeleri Yaygınlaşmalı
TPE 2014 Ücret Tarifesini Belirledi
TÜBİTAK’tan 10 Üniversiteye...
Türkiye Marka Başvurusu Artışında...
İnşaat Sektörü İnovasyonu...
Rekabette Öne Geçmenin Yolu...
Uluslararası Patent Başvurularının...
Özel Sektör Ar-Ge Merkezi...
"Konteynerlerimizi Yükte Hafif...
Yargıtay’dan Marka ve Patent...
İlk 9 Ayda 3 Bin 263 Yerli...
Marka Başvurularının Sayısı...
Tescilsiz Logoya Yurtdışı Teşviği Yok
İMMİB Endüstriyel Tasarım...
TURQUALITY Desteğinden Faydalanan...
Türkiye Markalaşmada Dördüncü
"İşe, İstanbul'un Bir Marka...
Bir Marka, Patent Hikayesi: Ben Buldum Başkasının Oldu
Türkiye’de 30 yıldır marka ve patent tescili vekilliği hizmeti veren Destek Patent’in Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz’in yazdığı 'Ben Buldum Başkasının Oldu' adlı kitap Hayat Yayınları’ndan çıktı. Kitap, marka, patent ve inovasyon hakkında bilinmesi gerekenlerin anlatıyor.
'Ben Buldum Başkasının Oldu' kitabında Destek Patent’in kuruluşundan bugüne öyküsü ile birlikte marka, patent ve inovasyonun ne olduğu, ekonomiye etkileri, Türkiye’de sınaî hakların genel görünümü, firmaların haklarını korumak için yapması gerekenler ve rekabette öne geçmek için Ar-Ge alanında izlemeleri gereken stratejiler gibi pek çok bilgi yer alıyor. Örneklere ve anekdotlara bolca yer veren kitapta, kolay anlaşabilir üslupla marka, patent ve inovasyonun önemi aktarılıyor.
“Fikri hakların korunması ekonomik hayatın bir parçası haline geldiğinde gerçek ilerleme kaydedilmiş olacaktır. Fikri hakların etkili korunmasının, ülkemiz açısından taklitçiliğin önlenmesi ve katma değerli üretimin artırılması açısından büyük bir önemi vardır. Araştırmaların sonucunda ortaya yenilik çıkartılması, hem firmaların hem de ülkenin zenginliğini artıracaktır. ‘Komşu ne yaptıysa onu yaparım’ anlayışının artık çok gerilerde kaldığını düşünerek ‘Ben ne yapabilirim?’ anlayışını benimseme vakti gelmiştir. Ulusal ve uluslararası rekabette söz sahibi olmak isteyen sanayicilerimiz sadece rakip firmadan eleman transfer ederek sektördeki gelişmeleri takip edemez”. “Dünya ticaretinden pay almayı hedefleyenler bu yolları terk ederek ve Ar-Ge çalışmalarını tamamen yenilik yapmaya odaklayarak bunu başarabileceklerine inanmalıdır. Bundan sonra, sektörümüzde var olan patentleri inceleyerek çalışmaları yönlendirme anlayışı yeni iş modelimiz olmalıdır”. |