'Ben Buldum Başkasının Oldu' kitabında Destek Patent’in kuruluşundan bugüne öyküsü ile birlikte marka, patent ve inovasyonun ne olduğu, ekonomiye etkileri, Türkiye’de sınaî hakların genel görünümü, firmaların haklarını korumak için yapması gerekenler ve rekabette öne geçmek için Ar-Ge alanında izlemeleri gereken stratejiler gibi pek çok bilgi yer alıyor. Örneklere ve anekdotlara bolca yer veren kitapta, kolay anlaşabilir üslupla marka, patent ve inovasyonun önemi aktarılıyor.
Marka, patent ve inovasyon kitabı
Bir ülkenin kalkınmışlığındaki en önemli göstergelerden birinin patent ve tescil edilen marka sayısı olduğuna dikkat çeken Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, “Ülkemizde patent ve marka başvurularının son yıllarda büyük bir ivme kazanmasına rağmen, henüz istenen seviyelere ulaşamadık. Bu da şirketlerin hâlâ sınai haklar konusunun önemine tam olarak vakıf olmamasından, patent bilincinin bir türlü gelişememesinden kaynaklanıyor. Yayımladığımız kitapla bu bilincin gelişmesine büyük bir katkı yapacağımıza inanıyorum” dedi.
30 yılı aşkın deneyimin ürünü
Destek Patent, Türkiye’de marka, patent veya faydalı model denildiğinde ilk akla gelen kurum olarak sektörün oluşumuna ve gelişimine her zaman destek oldu. Müşterilerinin markalaşma, endüstriyel tasarım ve inovasyon konusundaki partneri olarak onların bu yolda karşılaştıkları engel ve riskleri ortadan kaldırarak, kazandırmayı esas edindi. Şimdi ise 30 yılda kazandığı deneyimleri bu kitapta toplayarak herkesle paylaşmayı amaçlıyor.
Kemal YamankaradenizVakit, “Ben ne yapabilirim?” vakti
Yamankaradeniz, kitabın kitlelerde oluşturacağı bilinç değişikliği konusunda ise şunları söyledi:
“Fikri hakların korunması ekonomik hayatın bir parçası haline geldiğinde gerçek ilerleme kaydedilmiş olacaktır. Fikri hakların etkili korunmasının, ülkemiz açısından taklitçiliğin önlenmesi ve katma değerli üretimin artırılması açısından büyük bir önemi vardır. Araştırmaların sonucunda ortaya yenilik çıkartılması, hem firmaların hem de ülkenin zenginliğini artıracaktır. ‘Komşu ne yaptıysa onu yaparım’ anlayışının artık çok gerilerde kaldığını düşünerek ‘Ben ne yapabilirim?’ anlayışını benimseme vakti gelmiştir. Ulusal ve uluslararası rekabette söz sahibi olmak isteyen sanayicilerimiz sadece rakip firmadan eleman transfer ederek sektördeki gelişmeleri takip edemez”.
Yamankaradeniz açıklamasını şöyle sürdürdü:
“Dünya ticaretinden pay almayı hedefleyenler bu yolları terk ederek ve Ar-Ge çalışmalarını tamamen yenilik yapmaya odaklayarak bunu başarabileceklerine inanmalıdır. Bundan sonra, sektörümüzde var olan patentleri inceleyerek çalışmaları yönlendirme anlayışı yeni iş modelimiz olmalıdır”.
Kitap Künyesi
Ben Buldum Başkasının Oldu
Kemal Yamankaradeniz
Hayat Yayınları
230 Sayfa