3. Havalimanı Bölgesinde Taşocakları...
Yeni Havalimanı'nda Çalışmalar...
Bir Havalimanın Daha Adı Değişti
3’üncü Havalimanı Kredisi...
Dengeyi Bozdu!
3. Havalimanına Rusya'dan Kredi
3. Havalimanına 'Acele Kamulaştırma'...
3. Havalimanını Bilirkişi İnceleyecek
Mübadele Mağdurlarına 3. Havalimanı...
'100 Kilometrede Bir Havalimanı...
5 Milyar Euroluk Karmaşa
3. Havalimanı ile İlgili Çarpıcı İddia
BASF 3. Havaalanı için Altyapı...
100 Sayfalık 3. Havalimanı...
3. Havalimanı Raporu: Havalimanı...
3. Havaalanı İnşaatından Etkilenen...
Tahıl Ambarına Havalimanı
3. Havalimanı: Mahkeme Bilirkişi...
3. Havalimanının Açılış Tarihi...
3. Havalimanı İnşaatına Vietnam'dan...
Üçüncü Havalimanı için Dev...
3. Havalimanı Metrosu için İlk Adım
Çubuk Barajı'ndaki Tarihi...
3’üncü Havalimanı Susuz Bırakacak
3. Havalimanında 'Bataklık'...
Jeoloji Mühendisleri Odası'ndan...
3. Havalimanı İnşaatına Akaryakıt...
3. Havalimanına Şaşırtan Eleştiri!
Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması
'3. Havalimanı Bizim Olmazsa...
3. Havalimanı ve 3. Köprü...
Rekabet Kurulu'ndan 3. Havalimanı...
3. Havalimanı için Dava Çok, Karar Yok!
3. Havalimanının Zemini Sağlam Değil!
Tasarımcısı 3. Havalimanını Anlattı
3. Havalimanı Meclis Gündeminde
3. Havalimanı Şirketi için...
3. Havalimanı için Korkutan Hesaplama
3. Havalimanı için Üç Yerli...
3. Havalimanın Kredisi 6 Bankadan
Bakan Doğruladı: 3. Havalimanının...
3. Havalimanının Adı Belli Oldu mu?
3. Havalimanı 70 Göleti Bitirdi
3. Havalimanı Havadan Görüntülendi!
3. Havalimanı İnşaatında İş...
3. Havalimanı Başlamadan Büyüdü
3. Havalimanı Havadan Görüntülendi!
Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması: Bataklık Olduğunu Biliyoruz!
Lütfi Elvan 3. havalimanıyla ilgili "Açılışta sürenin uzaması söz konusu değil" dedi. Bakan Elvan, "Rüzgar açısından havalimanı uygun yerde değil, facialar olabilir" şeklindeki eleştirilere "Konsorsiyum buraya 10 milyar euro harcayacak. Zayıf iş yapabilirler mi? Bu intihar etmek demek. Hiçbir sıkıntı yok" diye cevap verdi.
DHA'nın haberine göre, Ulaştırma ve Habercilik Bakanı Lütfi Elvan, 3.’üncü havalimanı inşaatı sahasında incelemelerde bulundu. Bakan Elvan, ihalenin açık bir biçimde yapıldığını ifade ederek, yap-işlet-devret kapsamında kamunun kasasına 22 milyar 152 milyon Euro gireceğini söyledi. Bakan Elvan, ihaleyi kazanan konsorsiyumun 10 milyor 247 milyon dolarlık bir yatırım yapacağını hatırlatarak, “Havalimanımız 6 adet bağımsız pistten oluşuyor. Tamamlandığında yılda 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak” dedi.
Bakan Elvan, havalimanı inşaatında 142 bin kişinin çalışacağını ifade etti. Açılış süresi uzamayacak Bakan Elvan şunları söyledi: Çalışmalar rayında gidiyor. Biz de çalışmaları takip ediyoruz. Havalimanıyla ilgili olarak mimari tasarımlar Türk ve İngiliz mimarlar tarafından, mekanik, elektrik tasarımları Türk mühendisleri tarafından gerçekleştiriliyor. Havalimanının açılışında süre uzaması söz konusu değil. Bir program çerçevesinde çalışmalar sürüyor. Bataklık olan zeminler olduğu gibi olmayan zeminler de var. Sağlam zeminlerde çalışmalar sürerken, bataklık kesimlerde de direne etme çalışmaları başlayacak. "Bize 'Allah razı olsun' diyecekler" Çalışmaların sürdüğünü söyleyen Elvan, "Orman Genel Müdürülüğü'nden alınan geçici izinle etüt ve sondaj çalışmaları yapılıyor. Bir kuruşluk kamu zararı ya da devletin aleyhine bir durum söz konusu olacak. Kimsenin kaygı duymaması diye düşünüyorum. Yurtdışından Türkiye aleyhine özellikle son bir yılda kampanya yapan bazı gazeteler ve ülkeler var. İçeriden de Boğaz Köprüsü'ne, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne "Hayır" diyenler, 3. havalimanına da "Hayır" diyorlar. Onlar köprüleri de kullanıyorlar. Yarım bu havaalanı bittiğinde bu arkadaşlar "Biz eleştirdik. Allah onlardan razı olsun. En büyük havalimanını Türkiye'ye kazandırdılar" diyecekler" şeklinde konuştu. "Buranın bataklık olduğunu biliyoruz" Bakan Elvan, 3.havalimanı ile ilgili "Bu bölge bataklık" eleştirilerine de şöyle yanıt verdi: Saha gerçekten bataklık olan bir saha. Yıllardır kömür ocakları işletmecileri tarafından kullanılmış. Biz buraya havalimanı yapmakla bu bölgeyi ıslah ediyoruz. Biz dünyanın en büyük havalimanını bu bataklığı ıslah ederek gerçekleştiriyoruz. Tüm milletimizin vatandaşlarımızın gurur duyacağı havalimanı olacaktır. Jeoloji Mühendisleri Odası buraya gelip sondaj yaptı mı? Gidip kendi odalarının haklarını savunsunlar. Buranın bataklık olduğunu biz de biliyoruz. "Orada birşey yapılamaz, orası bataklık" diyorlar. Bu arkadaşlar San Fransisco'da, Avustralya Brisbane, Hong Kong ve Singapur'daki bu yöntemin uygulandığını biliyorlar mı? Ben bu konuda tartışmaya açığım. Bir mühendisler odasının yaptığı açıklamanın yüzeysel olmaması lazım. Arkadaşlarımız bu yüzeyde yoğun olarak çalışıyorlar. Testler yapıldı. Bizim teknolojik olarak buna imkanımız da gücümüz de var. Kendi milli değerlerimizle, kendi teknolojimizle yapacağız bunu. Hiçbir kaygınız olmasın" Bakan Elvan, ihaleyi üstlenen konsorsiyumun düşük kotta çalışma yaptıklarını hatırlatarak “Burada devletin bir zararı söz konusu değil. Sözleşmemizde yazılı. Eğer belirlenen yatırım tutarının altında bir yatırım yapıldıysa aradaki fark devlete iade edilecek” dedi. Rüzgar testleri yapıldı Ulaştırma Bakanı, sözlerine şöyle devam etti: Konsorsiyum buraya 10 milyar euro harcayacak ve bir de her yıl 22 yıl boyunca devlete 1 milyar euro para ödeyecek. Böyle bir işi yapan konsorsiyum zayıf bir iş yapabilir mi? Bu kendisini intihar etmek demektir. Hem denetim açısından hem de yapılan işler açısından takip ve gözlem söz konusu. Mania dediğimiz şey rüzgar değil uçakların iniş kalkışı için engel teşkil eden bir husus var mıdır tepe var mıdır esas bu. Bu konuyla ilgili uygulama projesi yapıldı ve hiç bir engel kalmadı. Kodun düşürülmesi ile birlikte mania ile ilgili en ufak bir problemimiz söz konusu değildir. Rüzgar testleri yapıldı ve arkadaşlarımızın hepsinin ortak kanaati hiç bir sıkıntı olmadığı yönünde. Atatürk Havalimanı kapatılmayacak "Atatürk Havalimanı kapatılacak mı? sorusunu Bakan Elvan, "Atatürk Havalimanı ihtiyaçlara karşılık veremeyecek bir süre sonra. Sabiha Gökçen için de "Gereksiz yapıldı. Burada hayvanlar otlayacak" denildi. Sabiha Gökçen yılda 20 milyon yolcu taşıdı. Bu sene Atatürk Havalimanı'ndan 60 milyon yolcu geçti. Yeni havalimanıyla 350 destinasyona ulaşacağız. Şu anda 200 destinasyondayız. 150 havayolu şirketi yeni havalimanını kullanacak. Atatürk Havalimanı da kullanılmaya devam edecek" şeklinde yanıtladı. Karayolları'nda değişiklik Karayolları'nda yapılan görev değişikliğiyle ilgili soruları Bakan Lütfi Elvan, "Karayolları'nda değişiklik istedik. Kan değişimi uyguladık. Çalışmalarımız devam ediyor. Bunu malzeme olarak kullanabilir miyiz diye düşünmek yanlış. "Ankara'da deprem" olarak verildi haberler. Bu değişiklikler olağan şeyler. Her kurumda olabilir. Esas olan işlerimizin hızlı yürümesidir. Bu işler yürürken de adaletli ve eşit davranmak gerekir. Biz de bunu elimizden geldiği kadarıyla yapıyoruz. Bir kuruşun bile ziyan olmaması için çalışıyoruz. Motivasyon açısından bu tür değişiklikler yapacağız. Bunu ona, buna bağlamak yanlıştır" diyerek yanıtladı. |