3. Havalimanı ile İlgili Önemli Açıklama
3. Havalimanının Açılış Tarihi Açıklandı
3. Havalimanı Bölgesinde Taşocakları...
Yeni Havalimanı'nda Çalışmalar...
3. Havalimanı Çalışmaları...
Bir Havalimanın Daha Adı Değişti
İki Havalimanının İsmi Değişti
3’üncü Havalimanı Kredisi...
Dengeyi Bozdu!
DHMİ'den Acele Kamulaştırma...
3. Havalimanına Rusya'dan Kredi
3. Havalimanına 'Acele Kamulaştırma'...
"Şu An Bir Cinayet Mahalinde...
O Havalimanının Adı Değişti
Beş Yeni Havalimanı Geliyor
3. Havalimanını Bilirkişi İnceleyecek
Mübadele Mağdurlarına 3. Havalimanı...
'100 Kilometrede Bir Havalimanı...
5 Milyar Euroluk Karmaşa
3. Havalimanı ile İlgili Çarpıcı İddia
100 Sayfalık 3. Havalimanı...
3. Havalimanı: Mahkeme Bilirkişi...
3. Havalimanının Açılış Tarihi...
3. Havalimanı İnşaatına Vietnam'dan...
3. Havalimanı Metrosu için İlk Adım
3. Havalimanında 'Bataklık'...
Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması:...
3. Havalimanı İnşaatına Akaryakıt...
3. Havalimanına Şaşırtan Eleştiri!
Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması
'3. Havalimanı Bizim Olmazsa...
3. Havalimanı ve 3. Köprü...
Rekabet Kurulu'ndan 3. Havalimanı...
3. Havalimanı için Dava Çok, Karar Yok!
3. Havalimanının Zemini Sağlam Değil!
Tasarımcısı 3. Havalimanını Anlattı
3. Havalimanı Meclis Gündeminde
3. Havalimanı Şirketi için...
3. Havalimanı için Korkutan Hesaplama
3. Havalimanı için Üç Yerli...
Bakan Doğruladı: 3. Havalimanının...
3. Havalimanının Adı Belli Oldu mu?
3. Havalimanı 70 Göleti Bitirdi
3. Havalimanı Raporu: Havalimanı Değil Şehir Kompleksi!
Kuzey Ormanları Savunması, yapılması planlanan 3. havalimanı ile ilgili bir rapor hazırladı. Rapora göre, havalimanı projesi aslında bir şehir kompleksi. Bu nedenle İstanbul, aero (hava) ve tropolis (metropolis-büyükşehir) kelimelerinden oluşan ve yeni bir kavram olan Aerotropolis olma yolunda ilerliyor.
Radikal'den Serkan Ocak'ın haberine göre, Kuzey Ormanları Savunması, yapılması planlanan 3. havalimanı ile ilgili bir rapor hazırladı. Rapora göre, havalimanı projesi aslında bir şehir kompleksi. Raporda, şu anda dünyanın en yüksek yolcu kapasiteli Atlanta Havalimanı’nın 95 milyon yolcu kapasitesiyle 1.625 hektar üzerine kurulu olduğuna, 150 milyon yolcuya hizmet etmesi planlanan 3. havalimanın 3 bin 500 hektarlık bir alanın yetmesi gerekirken 7.650 hektar üzerinde planlandığına dikkat çekiliyor. Proje kapsamında sadece havalimanının olmadığı, ÇED raporunda ‘Havalimanı Şehir Kompleksi’ başlığı altında, iş merkezinden kongre-kültür merkezleri ve spor komplekslerine birçok farklı birimden söz edildiği belirtilen raporda, şu ifadelere yer verildi: “Görünüşte bir ‘ulaşım projesi’ olarak pazarlanan 3. havalimanı aslında İstanbul’un kuzeyinde inşaat sektörü için bir ‘cazibe merkezi’ yaratarak çevresinde çeşitli imar projelerini tetiklemek üzere tasarlanmış bir projedir. Bu proje, ekonomisinin çarklarını inşaat sektörüne bağlamış bir yönetimin, İstanbul’un son kalan bakir alanlarını talana açarak günü kurtarma çaresizliğidir.”
Raporda şunlara dikkat çekiliyor: * 3. havalimanı projesi, 3. köprü ve Kanal İstanbul projesi ile birlikte bir pakettir. Bu projelerin her biri diğerini beslemek üzere planlanmıştır. 3. havalimanının bu bölgede konumlandırılması ve Kuzey Marmara Otoyolu güzergâhının kanal üzerinden geçmesinin bölgeyi cazibe merkezi haline getirdi. * Bölgede şimdiden toplu arazi alımları ve spekülasyon faaliyetleri tırmanmış durumda. * Aerotropolis hayata geçirilerek havalimanı çevresinden yönetilen yeni kentler kurulacak. İstanbul’un ekolojisi, altyapısı, 20 milyona yaklaşan nüfusu bunu kaldıramayacak. * Yüzde 90’ı sulak alanlar ve ormanlarla kaplı bu özel bölge, havalimanı inşaatıyla yüzde 90’ı beton bir alana dönüşmüş olacak. * Bugün yüzde 90’ı göl ve orman olan bu özel bölge, havalimanı inşaatıyla yüzde 90’ı beton olan bir alana ve ayrıca da bir kentsel ısı adasına dönüşecek. * Dünya susuzluk çağına girerken, İstanbul su kaynaklarını kaybedecek. * Ormanların sağladığı faydalarda (odun üretimi, su üretimi, iklim düzenleme, karbon bağlama ve oksijen üretme, hava kirliliğini azaltma, canlıların yaşama ortamı vb.) da azalma meydana gelecek. Ürkütücü bir tablo ortaya çıkacak. * Burası vasıfsız bir arazi değil tam aksine doğal yaşamın hızla geliştiği, kuşları, börtü böceği ile canlı yaşamın var olduğu yüzde 81’i ormanlık ve yüzde 8.6’sı da göl ve göletlerden oluşan bir alan. Kurdan dolayı 9 milyar dolar zarar var * Bu projeler kuraklık ve susuzluğa karşı tedbir almak bir yana tam tersi yönde kuraklık ve susuzluğu arttıracak ve hızlandıracak projelerdir. * ÇED raporuna göre, bölgede 17 kuş türü olduğu iddia ediliyor. Ancak Ornitolog Doç. Dr. Zeynel Arslangündoğdu sadece Belgrad Ormanı’nda 160 kuş türü yaşadığını, Kuzey Ormanları içinde ise en az 200 kuş türü görüldüğünü belirtiyor. * İTÜ Uzay ve Uçak Mühendisliği Fakültesi Meteoroloji Bölümünden Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu uçakların rüzgâra karşı kalkıp, rüzgâra karşı inmeleri gerektiğini oysa 3. havalimanı pistlerinin hâkim rüzgârların yönlerini dikkate alınmadan inşa edildiklerini ifade ediyor. * TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu (İKK) 3. Havalimanı Teknik Raporu, proje kotunun 105 metreden 70 metreye düşürülmesi sonucunda 70 metre kotundaki pistlerden iniş kalkışın mümkün olamayacağını vurguluyor. * Artan dış borç faizleri ve döviz kuru nedeniyle, konsorsiyum tarafından 22 milyar 152 milyon Euro bedelle alınan 3. havalimanının maliyeti sadece ilk 9 ayda 12.9 milyar dolar arttı. 'Aerotropolis' yeni havalimanı mı yeni şehir mi? Kentler gelişirken havalimanları da hızla farklılaşmaya başladı. 2000’de John D.Kasarda ve Greg Lindsay tarafından, ‘aerotropolis’ kavramı ortaya atıldı. Aerotropolis: ‘aero’ hava, ‘tropolis’ ise metropolis (büyük şehir) kelimelerinin birleşmesinden meydana geliyor.Kuzey Ormanları Savunması’nın hazırladığı raporda, projenin ÇED raporuna göre, İstanbul’a yeni bir havalimanının gerekliliği anlatılıyor. Kenti bir büyüme motoruna dönüştürme niyeti ilan ediliyor. Kuzey Ormanları Savunması, yeni şehir tanımının da ülkenin ekonomi lokomotifi İstanbul için bire bir uyduğu belirtiyor. |