İstanbul'un ulaşım problemini çözmek
amacıyla yürütülen yol yapım ve genişletme çalışmaları kapsamında Avrupa
yakasında Yenikapı ile Ataköy arasındaki sahil
yolu da genişletilecek. Anadolu yakasında ise Eyüp Aksoy
Kavşağı'ndan Göztepe Kavşağı'na kadar olan bölgede
şerit sayısı 8'e çıkarılacak. Zaman
Gazetesi'nden Yasin
Kılıç'ın haberine göre yol genişletme çalışmaları, İstanbul'un
Avrupa ve Asya yakasını karayolu ile bağlayacak olan 'İstanbul Boğazı
Karayolu Tüneli Projesi (Avrasya Tüneli) kapsamında yürütülecek.
Deniz tabanının altından geçen 5,4 km'lik iki katlı tünel İstanbul trafiğini
rahatlatmak amacıyla Kazlıçeşme ve Göztepe
arasına inşa edilecek. Proje, Boğaz'ı geçen tünele ek olarak mevcut yolların
tünel girişlerini sağlamak üzere her iki yakada toplam 9 km boyunca
genişletilmesi ve iyileştirilmesini içeriyor. Tünel sayesinde Kazlıçeşme ile
Göztepe arası seyahat süresi 100 dakikadan 15 dakikaya düşecek. Projenin
biricini bölümünde Avrupa Yakası kısmında Kazlıçeşme'den Sarayburnu'na devam
eden Kennedy Caddesi üzerinde 5 U dönüşü noktası ve 7 yaya
köprüsü inşa edilecek. Toplam uzunluğu 5,4 km olan çalışma kapsamında Kennedy
Caddesi'nin 3x2 şeritten 2x4 şeride çıkarılacak.
Çalışmanın ikinci kısmında ise Anadolu yakasında D-100 üzerinde Eyüp Aksoy
Kavşağı'ndan Göztepe Kavşağı'na kadar yaklaşık 3,8 km boyunca mevcut 2x3 şerite
4'üncü şerit eklenecek. Güzergahta 3 kavşakta düzenleme yapılacak ve 3 yaya
köprüsü inşa edilecek. Bir ve ikinci kısımlarının tamamlanmasının ardından
proje, İBB'ye devredilecek. Projenin Boğaz geçişi etabında ise hafif araçlara
hizmet verecek 2x2 şeritli tüneller ile aç-kapa yapıları inşa edilecek.
İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi yaklaşık 1,1 milyar dolarlık bir
yatırımla 55 ayda (4 yıl 7 ay) tamamlanması öngörülüyor. Ulaştırma Bakanlığı
Devlet Liman ve Hava Meydanları İşletmesi'nin İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş
Projesi için "Yap İşlet Devret" modeliyle açtığı, uluslararası ihaleyi, 30
Haziran 2008 tarihinde Türk-Kore Ortak Girişimi kazanmış ve daha sonra Avrasya
Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. ismini alarak çalışmalarına başlamıştı.
Proje kapsamında şirketle 25 Kasım 2011 tarihinde sözleşme imzalandı. Proje ile
mevcut Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin trafik yükleri paylaşılacak.
Asya ile Avrupa arasında doğrudan ulaşım kolaylığı ve hızlı bir geçiş
sağlanacak. Atatürk Havalimanı ve Anadolu yakasındaki Sabiha Gökçen Havalimanı
arasına son derece hızlı ve pratik bir güzergah kazandırılacak. Ulaştırma
Bakanlığı ile imzalanan sözleşme uyarınca, ATAŞ şirketi İstanbul Boğazı Karayolu
Geçiş Projesini 26 yıl boyunca işletecek ve bu sürenin sonunda kamuya
devredecek. Tünel, yalnızca hafif araçların kullanımına izin verilecek şekilde
tasarlandı. Tünelden ağır taşıtlar (kamyonlar, otobüsler), iki tekerlekli
araçlar (motosiklet, bisiklet) ve yayalar geçemeyecek.
|