Ilgaz Dağı Tüneli temel atma töreninde konuşan Yıldırım, bugün Ilgaz'ın dibinde tarihi bir gün yaşandığını belirterek, yıllardan beri efsane olan, hayal olan Ilgaz Tüneli'ne ilk kazmanın vurulduğunu söyledi.
Kastamonu-Çankırı arasına Ilgaz'ın girmesinin önüne geçtiklerini anlatan Yıldırım, ''Ilgaz ne Kastamonu'ya ne de Çankırı'ya hiçbir zarar veremeyecek. Her ikisine de bereket, bolluk ve hareket getirecek. Bu gördüğünüz tüneller, Çankırı ile Kastamonu'yu komşu kapısı haline getiriyor'' diye konuştu.
Geçen yılki bayramda, Gerede-Merzifon-Amasya-Erzincan yani kuzey dere yolundaki trafik miktarının bir önceki bayrama göre 4 kat arttığını kaydeden Yıldırım, ''Bir vatandaşımızın bile burnu kanamadı. Onun için diyoruz ki yolları bölüyoruz hayatları birleştiriyoruz. Her tarafta yol yapıyoruz, yapacağız. Eğer bir vatandaşımızın hayatını kurtarmaya bu yollar vesile oluyorsa para teferruattır'' diye konuştu.
Türkiye'de son 10 yılda yapılan tünel miktarının 200 kilometreye yaklaştığını belirten Yıldırım, bu ülkeyi hayallerle, vaatlerle bu günlere getirenlerin artık hayal tacirliğinin para etmediğini anladıklarını söyledi.
Kuzey TETEK yolunun otoyol haline getirildiğini, Gerede'den girip Kars'tan çıkıldığını anlatan Yıldırım, şunları kaydetti.
''Bu yolun yapılmasıyla yaz-kış 24 saat 365 gün boyunca kesintisiz seyahat kazanacağız. Ilgaz'da yolda kalmak yok. Bu tünelden girecek, 5,5 kilometre, kar ve yağmur damlası görmeden bu dağı aşıp, Kastamonu'ya veya Ilgaz'a, Çankırı'ya vatandaşlarımız rahatça ulaşacaklar. Bu tünel ve buradan Çankırı'ya kadar olan sıcak asfaltlı bölünmüş yol, yaklaşık 275 milyona mal oluyor. Bu kadar para da buraya harcanır mı? diye düşünenler olabilir, ama ben size küçük bir hesap yapayım. Kararı siz verin.
Bu yolda 1 yılda, bu yolları dağları aşmak için kaybettiğimiz zaman ve fazladan yakılan yakıtın yıllık değeri 40 milyon lira. Çevreye verdiğimiz yanmış egzoz gazları da cabası. Bu tünelle her yıl 40 milyon lira tasarrufumuz var. 275'i 40'a bölerseniz 7 yılda bu yol kendini amorti ediyor. Bundan daha karlı iş var mı- Bırakın karı insanımızın rahatı, konforu, can ve mal emniyeti parayla pulla ölçülmez.''
Tünel 2014 Mayıs'ta hizmete girecek
Ilgaz tünelini eğemedikleri için Ilgaz Dağı'nı delerek geçtiklerini bildiren Yıldırım, tünelin ülkenin iki ilinin kardeşliğine, dostluğuna büyük katkılar sağlayacağına inandığını dile getirdi.
Tünelin bitiş tarihinin 4 Kasım 2014 olduğunu ifade eden Yıldırım, yüklenici firmadan tarihi biraz daha öne almasını istedi.
Yüklenici firma olan Cengiz İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz, tüneli 2014 yılı Mayıs ayında hizmete açma sözü vermesi üzerine Bakan Yıldırım, ''Kısa günün ticareti, bir kış kurtardık'' dedi.
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turan da Ilgaz Dağı Tüneli ile Çankırı'dan Ilgaz Tüneli'ne kadar uzanan kesimde BSK (bitümlü sathi kaplama) ve bölünmüş yol çalışmalarının bitirilerek yolun trafiğe açılmasıyla bölgede güvenli ulaşımın yanı sıra 2-2,5 saat olan Kastamonu-Çankırı yolunda, seyahat süresinin 1,5-2 saate ineceğini bildirdi.
Turan, mevcut yola göre 5,4 kilometre kısalacak olan Ilgaz Tüneli ile Ilgaz Tüneli-Çankırı yolunun BSK üst yapı çalışmalarının tamamlanmasının ardından bu kesimdeki seyahat süresinin de 1-1,5 saate, 1-1,5 saat süren Kastamonu-Ilgaz arası ise 30 dakikaya ineceğini söyledi.
|