Avrasya Tüneli'ni Sürücüler...
İşte Avrasya Tüneli Projesinde Son Durum
İlk Kez Havadan Görüntülendi
40 Bin İşçi Dağları Delip Tünel Açıyor
Avrasya Tüneli'nde Çalışmalar...
Tripleks Tünele Teklif Yağdı
Avrasya Tünel Geçişi "Yılın Projesi" Seçildi
Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından karayolu tüneliyle birleştiren Avrasya Geçişi Projesi, (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) ITA - Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği tarafından ilk kez düzenlenen Tünelcilik Ödülleri’nin Büyük Projeler dalında ‘Yılın Projesi’ ödülüne layık görüldü.
Tünelcilik alanında dünyanın en önemli birliği olarak sayılan ve merkezi İsviçre’nin Lozan şehrinde bulunan Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği (ITA - International Tunnelling and Underground Space Association) tarafından düzenlenen ITA Uluslararası Tünelcilik Ödülleri, 19 Kasım’da düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Dünya genelinde 9 kategoride 110 başvuru arasından yapılan değerlendirme sonucunda Avrasya Geçişi Projesi, Büyük Projeler kategorisinde ‘Yılın Projesi’ (ITA Major Project of the Year) yarışında finale kaldı. Jürinin yaptığı son değerlendirmede üç proje arasından Avrasya Geçişi ‘Yılın Büyük Projesi’ ödülüne layık görüldü. Avrasya Geçişi Projesi’ni gerçekleştirmekte olan Yapı Merkezi ve SK E&C firmaları adına ödülü Proje Müdürü Naim İşli ve Proje Müdür Yardımcısı Jin Moo Lee aldı. Katılımcılara yönelik proje sunumunu ise TBM Teknik Ofis Şefi Öncü Gönenç gerçekleştirdi. Toplam 14,6 kilometrelik üç ana bölümden oluşan Avrasya Geçişi Projesi’nin en önemli aşamasını 3,4 kilometre uzunluğundaki Boğaz Geçişi oluşturuyor. Boğaz Geçişi için dünyanın en gelişmiş TBM teknolojisinden yararlanıldı. Bu projede kullanılan TBM, tünel açma makineleri içinde 33.3 kW/m2’lik kesici kafa gücü ile dünyada 1. sırada, 12 bar’lık tasarım basıncı ile 2. sırada ve 13,7 m kazı çapı ile 6. sırada yer alıyor. Toplam 1.672 bilezikten (ring) oluşan tünelde, olası büyük bir depreme karşı tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada sismik bilezik monte edildi. Özel olarak tasarlanan ve laboratuvarlarda test edilerek başarısı kanıtlandıktan sonra üretilen sismik bilezikler, mevcut çap ve sismik aktivite seviyesi göz önüne alındığında TBM tünelcilik sektöründe dünyadaki ‘ilk’ uygulamadır. Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirmesi için Yapı Merkezi ve SK E&C firmalarının kurduğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ), tünelin 24 yıl 5 ay süreyle işletilmesini de yapacak. |