Avrasya Tüneli 24 Saat Hizmete Başlıyor
Avrasya Tüneli'nde Yeni Geçiş...
Anadolu Yakasındaki Otellere...
Avrasya Tüneli'nin Trafiğe...
Avrasya Tüneli Sorunu Çözmez, Büyütür!
Avrasya Tüneli Açıldı
Avrasya Tüneli Müzesi Kapılarını Açıyor
Avrasya Tüneli İnşaatında İlginç Yöntem!
Avrasya Tüneli Açılışı Öncesi...
Avrasya Tüneli'nin İçi İşte...
Avrasya Tüneli'ne 11 Gün Boyunca...
Fabrika Yapana KDV’si İade!
Avrasya Tüneli'nin İsmi Belli Oldu
Anket Bugün Sona Eriyor!
Anket Devam Ediyor, Avrasya...
Avrasya Tüneli Projesinin...
Avrasya Tüneli'ne Açılmadan Zam Geldi!
Avrasya Tüp Tüneli'nde Geri Sayım
Avrasya Tüneli İnşaatında...
İşte Avrasya Tüneli Projesinde Son Durum
'Avrasya'dan Geçiş Ücreti Açıklandı
Binali Yıldırım: Avrasya Tüneli...
Avrasya Tüneli'ne Kamulaştırma...
Tarihi Surlara Avrasya Tüneli...
Avrasya Tüneli 6 Ay Erken Açılıyor!
Avrasya Tüneli'nde Çalışmalar...
Avrasya Tünel Geçişi "Yılın...
Avrasya Tüneli'nde Sona Yaklaşıldı
Avrasya Geçişi Projesinin...
Avrasya Tüneli'ni Sürücüler Nasıl Kullanacak?
Avrupa ile Asya’yı Marmaray’dan sonra Boğaz’ın altından 2. kez birleştiren Avrasya Tüneli, 20 Aralık’ta açılacak. Günde 130 bin araç Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki 100 dakikalık yolu 15 dakikada alacak.
Star'ın haberine göre, iki katlı Avrasya Tüneli, 20 Aralık’ta hizmete giriyor. Asya ile Avrupa’nın Marmaray’dan sonra Boğaz’ın altından ikinci buluşması olan Avrasya Tüneli’nin temeli 2011’de atıldı. 1 milyar 245 milyon dolara Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçen tünel yerin 160 metre altına inşa edildi. Yaklaşım yollarıyla toplam uzunluğu 14.6 kilometre olan Avrasya Tüneli, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki 100 dakikalık yolu 15 dakikaya indirecek.
3 aşamalı tünel Avrasya Tüneli, ‘Avrupa’, ‘Boğaz’ ve ‘Anadolu’ olmak üzere üç ana bölümden oluşuyor. İki katlı olarak inşa edilen Avrasya Tüneli’ne hem Avrupa hem de Anadolu Yakası’ndan girilip çıkılabiliyor. Avrasya Tüneli’nin üst katından Kazlıçeşme’den Göztepe’ye, alt katından ise Göztepe’den Kazlıçeşme’ye gidiliyor. Avrasya Tüneli’nin jeolojik tabanı Türk mühendisleri tarafından tasarlanan özel köstebek ile delindi. Tünelin üzerinde 27 metrelik kayalar var, yani tünel İstanbul Boğazı’nın 61 metrelik su kütlesinin altında yer alan 27 metrelik kayanın altına, oyularak yapıldı. Ayrıca Avrasya Tüneli’nin en derin noktasında bulunan baz istasyonu ile cep telefonları çekecek. 4 dolar +kdv Günde 130 bin aracın geçmesi planlanan Avrasya Tüneli’nin geçiş ücreti otomobiller için 4 dolar + KDV ile minibüsler için 6 dolar + KDV. Yüksek güvenlik devrede Avrasya Tüneli yüksek güvenliğiyle de ön plana çıkıyor. Tünelde 24 saat boyunca güvenli, sağlıklı ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş sistemler devreye alındı. Her 300 metrede bir yukarı çıkış alanları konulurken, kazalar için de tünelde birçok revir odası tasarlandı. Aynı zamanda tünel, deprem ve tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi. Tünelin bir katında yangın çıkması durumunda da öteki katına sıçramayacak şekilde özel malzemeler kullanıldı. Yine tünelde, her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre kamera sistemi, olay algılama sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer aldı. Sürücüler tüneli nasıl kullanacak? Avrupa yakası Avrasya Tüneli’ne Avrupa Yakası’nda Kazlıçeşme’den giriliyor ve yerin üzerinden devam ediliyor. Kennedy Caddesi üzerinde 4 gidiş ve 4 geliş olarak düzenlenen yol, 5.4 kilometre boyunca Samatya ve Yenikapı’dan geçerek Cankurtaran’a kadar uzanıyor. Boğaz geçişi Cankurtaran’da ise Boğaz’ın altından geçen tünel bölümü başlıyor. Toplamda 5.4 kilometre uzunluğundaki tünel, farklı teknikler kullanarak İstanbul Boğazı’nda deniz tabanının aşağısına inşa edildi. İki katlı tünelin bir katı gidiş bir katı ise geliş olarak kullanılıyor. Cankurtaran’dan girilen tünele Anadolu Yakası’nda Harem’den çıkılacak. Anadolu yakası Harem’den sonra Eyüp Aksoy Kavşağı’na çıkacak sürücüler buradan Acıbadem, Hasanpaşa, Uzunçayır ve Göztepe’ye ulaşabilecek. 3.8 kilometrelik bu son bölüm boyunca iki adet köprülü kavşak inşa edilirken yol da 4 ve 5 gidiş geliş olarak yeniden düzenlendi. |